Steem Market

in #cesky7 years ago (edited)

Nedavno jsem četl článek od @godfish o obchodování na zdejším marketu. Nu což to nezkusit. Počáteční kapitál jsem měl. 1 SBD za třetí cenu v souteži, kterou vyhlásil také @godfish. Princip je naprosto jednoduchý. Levně koupit, draze prodat. NÉ obráceně. Zní to jednoduše že? Pojďme se podívat jak ten market vlastně vypadá:

1.png
BUY STEEM a SELL STEEM
Levý sloupeček BUY je kde kupujem Steem a pravý je SELL, zde pro změnu Steemy prodáváme.
Nakoupím jeden Steem za 1.420181 SBD a naopak jeden Steem prodám za 1.416 SBD
Za tyto ceny lze okamžitě realizovat požadovanou směnu.
Pokud chci levněji koupit, do políčka PRICE zadám nižší cenu než tam v současnosti je. Například zadám 1.41. Do políčka AMOUT je množství Steemu, kolik budeme kupovat a v TOTAL bude cena v SBD. Zadáme buď počet Steemu, které chceme koupit nebo množství SBD za kolik chceme koupit. Druhá hodnota se vždy dopočítá správně. Když jsme hotovy, stiskneme zeleně vysvícené tlačítko BUY STEEM.
Naše nabídka se vloží do prostředního sloupečku. Jelikož jsme pečliví, tak ji tam určitě nalistujeme, bude jenom záležet jak je velký rozdíl mezi aktuální cenou a tou naší. Naše otevřená pozice se zobrazí také úplně dole pod nápisem Open Order.
Nyní je udička nahozená a musíme čekat, až se cena dostane na naši hladinu. A co když jde trh opačným směrem? Ano i to se stává. Jednoduše otevřenou pozici zrušíme kliknutím na Cancel.
V okamžiku zrealizování směny, je tato směna zapsána do historie peněženky.
Při prodeji Steemu zase postupujeme v obráceném pořadí. Zadáváme příkaz do sloupečku SELL STEEM a naše nabídka se potom zobrazí v levém sloupečku Buy Orders a opět nezbývá než čekat.

2.png
A tady je pohled do historie peněženky. Koupil jsem 0.640 Steemu za 0.978 SBD a následující den jsem znova Steem prodal za 0.993 SBD.Zisk je 0.015 SBD.

PS: (upraveno na základě komentářů)
Jelikož množství SBD i Steemu je na Steemitu pouze na 3 desetinná místa, cena vkládané nabídky se automaticky upravuje, aby množství kupovaného Stemmu odpovídalo správné ceně.
PS2:
Jako oddělovač desetinného místa používejte tečku, nikoliv čárku.

Sort:  

To je zvláštní, já můžu vytvořit libovolný počet příkazů v libovolnou dobu.

Příkazy jdou vytvořit. Nešla nastavit jiná cena. Vždycky se vytvořil příkaz s poslední cenou na kterou jsem měnil.

Nevím, mně to funguje i s různými cenami:

Výstřižek.JPG

Obrázek 1. Chci koupit Steem za 1 SBD za cenu 1.374692. V prostředním sloupečku vidím nabídku k prodeji celkem 95.682 Steemu. Nabídka, kterou mi to potom dá k akceptování je cena 1.373692. (Obrázek 2)
V podstatě na to poukazuje i @jenndin77 že cena je o jednu setinu jinde.
1.png
2.png

Tohle je zaokrouhlení. Steem má tři desetinná místa, kurz se proto musí přizpůsobit tak, aby to matematicky vycházelo. Kdybys měl 7.28 Steemu, zaokrouhlení by proběhlo o řád dál. A kdybys měl 728 Steemu, zaokrouhlení by nebylo žádné.

Neboli jednoduše řečeno: 1,374692 * 0,728 = 1.000775776 - na to nemáš.

1,373692 * 0,728 = 1.000047776 - ale ty drobné už ti Steemit odpustí ;)

Teď jsem si to odzkoušel, celý to je v tom zaokrouhlování. Nedavno se mi uzavřela pozice na nákup a další jsem otevřel na prodej s lepší cenou. Zadával jsem tentokrát cenu jen na tři desetinná místa. Děkuji za vysvětlení.

Není zač, je jen dobře, že se ptáš.

Kdyby ses chystal obchodovat častěji a víc, určitě neprohloupíš, když si připravíš tabulku v excelu, která bude počítat za tebe ;) Dá se nastavit tak, aby zaokrouhlovala na správný počet desetinných míst a ukazovala, co se zaokrouhlí, a co ne.

Mně se třeba stává, že vytvořím příkaz s "price" například 1.412 a po odkliknutí mi to nabídku zařadí, ale se změněnou "price" s hodnotou 1.413 a nějaký drobný. Je to normální?

Zřejmě měníš malé množství Steemu nebo SBD, cena se proto zaokrouhlí tak, aby to vyšlo. Kdybys měnil celé jednotky, k zaokrouhlení by nedocházelo.

Jasný rozumim, to bude tím. Teď už v tom mám trochu jasněji, díky.

Njo, taky už jsem byl nucen pochopit, jak to funguje.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.11
JST 0.030
BTC 67688.54
ETH 3821.02
USDT 1.00
SBD 3.55