Rozdily Mezi Thajskou Kulturou A Tou Nasi #1 Ztrata a Udrzeni TvaresteemCreated with Sketch.

in #cesky7 years ago (edited)

Bangkok-Krung-Thep-Maha-Nakhon-M.jpg


Ztrata a Udrzeni Tvare

Podle me je nejvetsi ze vsech rozdilu mezi nasimi kulturami je system na ktery jsme zvykli a podle ktereho jsme vychovani. Trosku to vysvetlim. My zname takzvany system Pravdy a Lzi. Je pro nas podstatne co je pravda a co zas neni. V Thajsku je to cele uplne jinak. Zde funguje system Ztraty a Udrzeni Tvare. Je uplne jedno kolik a jak kdo lze jelikoz nejdulezitejsi je udrzet si svoji tvar.

Jak to funguje v praxi?

Uvedu maly vtipny priklad. Pred par lety jsem jel autem ve vnitrozemi Thajska a jaksi jsem zabloudil. Napadlo mne to co by napadlo kazdeho normalniho cloveka. Lamavou Thajsko-Anglictinou jsem se zeptal na cestu. Kupodivu postarsi pan vypadal, ze mi velmi dobre rozumnel a zacal horlive popisovat cestu kudy mam jet jak kdyby tam jezdil nekolikrat denne. Rikal, rovne, doleva, do prava, zase do prava, rovne doleva atd.. Tak jsem si vse zaznacil a jel podle instrukci.


thailand-people-18.jpg


Jak to cele dopadlo?

Dojel jsem uplne nekam jinam. Celou cestu mi popsal spatne a to jen z toho duvodu, aby si zachval svoji tvar tak mne musel v ten dany moment uspokojit a je uplne jedno, ze mne poslal spatne. On si svou tvar zachoval..:)

Od te doby kdyz se potrebuji zeptat na cestu, tak se ptam do te doby dokud mi aspon 33 lide neodpovi stejne..:D

Zdroj obrazku:

http://s1.zetaboards.com/anthroscape/topic/5325312/1/
http://www.picquery.com/thai-people_pD*nRcotgMCMaK7UfyXatwdUCyB4mKml%7CxtkMGxYgR8/


signature_1.gif@viktor.phuket


Sort:  

Ano, něco podobného jsem slyšel z Japonska. Číšník Ti musí odpovědět vždycky ano. Ale řekne to takovým způsobem, že Japonec pochopí, že ne.
Našinec nepochopí.
S ptaním na cestu mám takový zážitek z ostrova Capri... Asi ho také sepíšu.

Daily Learn some new from your post. Love to read it.
upvoted

z toho plyne poučení (aspoň teda pro mne), než někam pojedu, pořídím si kvalitní místní mapu ;-)

nice to see you enjoy your time.

Thank you my friend

Haha, něco podobného jsem slyšela od průvodce v Číně :-D

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 59996.99
ETH 2531.73
USDT 1.00
SBD 2.48