Toulky Českem - zámek Český Krumlov

in #cesky6 years ago

Vítejte u dnešního toulání se Českem, v němž se dnes podíváme na zámek nacházející se v jednom z nejkrásnějších českých měst. V Českém Krumlově. A ačkoliv je celé město nádherné a jednoho dne se na něj vcelku podíváme také, dnes se budeme věnovat pouze zámku nalézajícím se v jeho centru.

  • Pokud se Vám tento příspěvek bude líbit, koukněte se také na můj osobní blog @cathlen

Historie

Dlouho předtím, než se zámek v Českém Krumlově stal zámkem, existoval v podobě hradu, který byl zřejmě založen Vítkem II. z Prčice. Avšak první písemná zmínka o tomto hradu se objevila v německé básni z roku 1240. O několik desetiletí později, v roce 1302 však zdědil hradu od rodu Vítkovců známý Jindřich I. z Rožmberka. O staletí později však kvůli vysokým dluhům byl prodán císaři Rudolfovi II. V roce 1922 se stala majiteli rodina Eggenberků, díky kterým proběhla přestavba do barokního stylu a také došlo k založení nádherných zahrad. A v druhé polovině 18. století, byl zámek znovu přestavěn do stylu vídeňského baroka, což se však stalo během vlastnictví rodu Schwarzenberků.


Zdroj: Wikimedia Commons

Popis

Zámek stojí na na vrcholu skalního ostrohu (což je vyvýšenina protáhlého tvaru), která je z obou stran obtékána řekami, z jihu Vltavou a ze severu Polečnicí. Po vstupu jednou z bran se ocitnete na nádvoří, kde se nachází kamenná kašna pocházející již z roku 1561. Zajímavostí je také fakt, že následný vstup do vnitřní části hradu vede přes Medvědí příkop, kde dodnes žijí medvědi.


Zdroj: Wikimedia Commons

Další dominantou Krumlovského zámku je Plášťový most, pocházející z roku 1764. Tento zcela unikátní pětiposchoďový most propojuje Horní hrad se zámeckým divadlem a zahradami. Jednou z celosvětově známých částí Krumlovského zámku je již zmíněné barokní zámecké divadlo, ve kterým například proběhla v roce 2009 i světová premiéra barokní opera Argippo od Antonia Vivaldiho či zde byly natáčeny scény mnoha historických filmů. V neposlední řadě je zde také jízdárna či zámecký park s kaskádovou fontánou. A nakonec je zde také známé otáčivé moderní hlediště, kde se dodnes konají letní divadelní festivaly.


Zdroj: Wikimedia Commons

Vlastní postřehy

Krumlovský zámek jsem navštívila loni v létě, bohužel pouze z venku, protože jsem byla nemocná, ale i z venku mi připadal zcela úchvatný a okouzlující. Mrzelo mě to, protože jsem slyšela, že interiér je ještě více úchvatný a okouzlující než vnějšek. A ještě jedna věc mě mrzela. Neviděla jsem medvědy! A to i přesto, že jsem nad jejich příkopem strávila více času než bylo vhodné v mém zdravotním stavu. Zcela nejvíce se mi líbily ony, pro Český Krumlov, typické červené střechy. Takovou jednou chci mít na svém vlastním zámku! I s tou hezkou kašnou. :)

IMG_20170921_141859.jpg

Připojte se k nám také příště, kdy se podíváme do Jihlavy a navštívíme tajemné a strašidelné katakomby.

Sort:  

Jo, Krumlov, tam to zná každy vodák... Rummyší díra...To bývala romantika! Dneska už jen turistický průmysl...

Co se dá dělat. Je to už úplně všude. Už i v Liberci potkávám víc němců, poláků, muslimů, než kdy dřív...

Krumlov je pohádkově krásný. Ale už je to dávno, co jsem tam byl naposledy.

Já v létě, jak jsem řekla a musím říct, že mě fakt celkově Krumlov okouzlil. Až na ceny no.... rozhodně bych tam nechtěla bydlet trvale, ale na výlety je boží :)

Moc pěkné fotky. Tak ti přeju, aby ses tam dostala znovu v lepším zdravotním stavu, aby si nám mohla vyfotit i ten interiér. Třeba i ti medvědi příště budou ;)

Jasné, když se dostanu, vyfotím. Slibuji! :)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 61604.80
ETH 3444.70
USDT 1.00
SBD 2.50