Základní nepodmíněný příjem? A co základní příjem podmíněný vlastní pílí?

in #cesky6 years ago
Slyšeli jste někdy o základním nepodmíněném příjmu?

Jde o peněžní dávku, která je vyplácena plošně a bez podmínek. Představte si, že každý dospělý občan dostane každý měsíc od státu dávku, dejme tomu deset tisíc korun. Pokud mu to stačí na živobytí, může lenošit. Pokud se občan rozhodne si přilepšit, může chodit do práce jako normální smrtelník. A co kdyby tato dávka byla ve výši průměrné mzdy?

Já zastávám názor, že stát by měl zajistit pouze základní služby občanům, za které si necháva v podobě daní platit. Ale maximum svobod a peněz by měl nechat občanům... Obecně jsem proti sociálnímu inženýrství v podobě různých neziskovek placených z našich daní a podobně. V ČR mají základní nepodmíněný příjem v programu KSČM, Strana zelených, Pirátská strana a podporuje ho velká část členů ČSSD. Tedy strany, které chtějí šmírovat, řídit, přerozdělovat a dělat další věci, se kterými já nesouhlasím.

money-1462205904d3C.jpg

Tak proč o tom píši?

Základní příjem může mít i jinou podobu, může být podmíněný a být poskytnut jen tomu, kdo se o něj zaslouží. Steemit platforma je pro takovou věc jako stvořená. A bylo by divné, kdyby něco takového již na Steemit neexistovalo ;) Prostě tvoříte originální obsah, tak jak jste zvyklí. Ale víte, že i kdyby všichni vaši followeři spali, dostanete upvote v určité výši. A to je ten základní příjem, ač podmíněný. Podmíněný vaší prací, a tak je to správně, ne? ;)

Přesně takto funguje @steembasicincome

Vy tvoříte a vaše práce je odměněna jednou týdně upvotem. Velikost upvote je dána počtem shares / podílů, které u @steembasicincome máte. K share se dostanete tak, že někoho podpoříte, nebo někdo podpoří vás. Pokud se rozhodnete podpořit něčí tvorbu, či projekt, zašlete 1 STEEM na @steembasicincome, v memo uvedete dotyčného username a on dostane 1 share. A vy také.

Já jsem již dávno došel k názoru, že #cesky rybníček je super a stojí za to #cesky píšící autory podpořit. Ač poslední dobou moc nepíši, snažím se číst a udělovat upvoty. Nicméně ten můj cent nikoho nevytrhne. Rozhodl jsem se, že postupně podpořím havěť plavající v našem rybníčku a v neděli odeslal 10 STEEM na @steembasicincome. Tedy deset z vás, kteří tu budujete originální a unikátní obsah těch internetů, dostalo po 1 share, který vás opravňuje k doživotnímu týdennímu upvotu od @steembasicincome. Samozřejmě, pokud budete aktivní a budete dále tvořit.

Musel jsem vybrat deset autorů, některé nicky mi naskočili hned (například díky prvně jmenovanému jsem tady), ale pravda je, že podporu si zaslouží více autorů a na všechny se nedostane. Proto zkusím každý měsíc nějaký tan share pořídit. Takže pokud nejste v zářijové desítece, nezoufejte, mám vás v hledáčku ;)

Zářijová desítka je zde: @godfish, @phortun, @krakonos, @kaczik, @jjprac, @pipiczech, @petecko, @petrvl, @xlisto a @bucipuci.

Dnes jsem si všiml, že někteří již mají upvote od @sbi10, což je jeden z deseti poolů, které pro upvotování slouží.

V plánu pro tento týden mám ještě samostatný post, kde bych @steembasicincome blíže popsal, ať víte jak to funguje.

A dále jsem se rozhodl, že v září utratím dalších 5 STEEMů za shares pro finalisty soutěže vyhlášené @godfish.

Sort:  

Díky za projevenou důvěru i za podporu soutěže, vážím si toho :)

To je od tebe hezký, děkuji ;-)
Bude fajn, když se v projektu Steembasicincome více povrtáš a přineseš nám více informací.
Já ho jen tak stručně nastínil, abych o něj vzbudil zájem a s mojí angličtinou to není nic moc ;-)

Congratulations @tazi! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Vřele děkuji za podporu ;-)

Děkuji, za podporu.
Vypadá to, že tuhle rundu se bude slušet otočit.

Jen prosím žádnou přestřelku typu upvote za upvote ;) ;)
Proto to nedělám a já svůj share taky dostanu. A navíc, Ty jsi jeden z českých Steemit průkopníků, kteří mě tu před rokem pomáhali ;)

Jsem polichocen :D

Uvádíš mě do rozpaků. Tak Ti to Pánbu oplať na dětech...

Ale to vůbec nemuselo být... Díky moc! :)

Tak, nemuselo, no ;) Není zač ;)

Když mě někdo pozve na panáka (nebo jak se říká tady u nás "na půlku"), tak otáčím :) Díky, máš to tam ;)

Jinak bych jen dodal, že ty jejich upvoty nemusí chodit jen jednou týdně - záleží na aktivitě každého "shareholdera". Ti, co postují denně (třeba já), dostávají jejich upvoty denně, ale úměrně menší. Jen pro představu - aktuálně vlastním asi 25 shares a denně od nich dostávám zhruba třícentový upvote. Takže žádná sláva - bude trvat dost dlouho, než se to jako investice vrátí. Navíc v tom někdy mají celkem chaos - lidi si tam občas stěžují, že dostávají menší upvoty, než by měli, případně nedostávají žádné. Prý existuje nějaká neustále aktualizovaná databáze, kde si každý může zjistit svůj aktuální stav (množství shares a hodnotu upvotu), ale zatím jsem se k tomu nedostal...

Děkuji pánovi ;)

Ano, já to nešikovně napsal. On je na základě shares vypočítán jakýsi týdenní obnos a ten je dle aktivity uživatele rozdělen na posty. O tom v samostatném článku... Chystám a snad dopadne do konce týdne.

Super, budu se těšit :) Pokud splašíš i nějaké info o tom, kde zjistit aktuální stav, budu jen rád.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63744.49
ETH 2639.10
USDT 1.00
SBD 2.77