Empirická investice

in #cesky6 years ago
Mám rozepsané nějaké posty do #fototema, ale nějak to ne a ne dopsat. A pořád jsou tu i jiná témata, ke kterým bych se rád vyjádřil... Přemýšlel jsem například o zdejší diskusi, zda by bylo možné na Steemit nalákat nejenom kreativní psavce, ale třeba jen investory.

V komentářích jsme si tu vyměnili názory na možnost utržit nějaké procento z pronajaté SP. A protože @godfish psal, že není nad empirii, zkusil jsem jednu takovou investici, abych zjistil, kde se může zisk z pronajaté SP pohybovat. Jsem sice zastánce aktivního působení na Steemit včetně publikace vlastních textů, ale chápu, že ne všichni mají chuť se takto veřejně prezentovat. Navíc z investora na počátku, může být za rok aktivní psavec nebo alespoň kurátor, protože ho obsah zdejších postů zaujme.

A nyní tedy k té empirii

Našel jsem nějaké služby, kterým bych mohl delegovat 100 SP. Nakonec jsem vybral tipU. @tipu vyplácí investorům 100% zisku z prodeje upvotů + 60% z kurátorských odměn. To mi přišlo jako celkem slušná nabídka.

Delegaci vám tipU potvrdí zasláním 0.001 SBD s děkovnou zprávou. Výplata potom chodí denně a to ve stejný čas, kdy proběhla delegace SP.
100 SP jsem delegoval před týdnem (16. 1. 2019), takže nyní mám prvních sedm přijatých transakcí a můžu začít hodnotit zisk / návratnost.

tipu_transakce.png

@tipu zasílá podíl na zisku jak ve Steem, tak v SBD. A to i před týdnem, kdy byl ještě tisk SBD na nule. To přicházely tisícíny SBD, ale dnes dorazilo již 0,012 SBD. Jednotlivé výplaty vypadaly takto:

17.1. - 0,036 STEEM + 0,003 SBD
18.1. - 0,037 STEEM + 0,001 SBD
19.1. - 0,039 STEEM + 0,003 SBD
20.1. - 0,043 STEEM + 0,001 SBD
21.1. - 0,044 STEEM + 0,004 SBD
22.1. - 0,023 STEEM + 0,005 SBD
23.1. - 0,031 STEEM + 0,012 SBD

SBD jsem zkusil přepočítat dle kurzů za poslední dny a celkem mi za 7 dní trvající investici vychází zisk 0,323 STEEM, což ze 100 delegované SP činí cca 16,84% p.a.
K tomu je potřeba připočíst úrok na SP, který za ten týden činí 0,04 SP a také je nutné kalkulovat s cenou Steemu, která je dnes o několik procent vyšší, než právě před týdnem.

Na druhou stranu je potřeba počítat s tím, že tento profit z pronájmu bude rozdílný při jiných cenách STEEM a SBD.

Jak si stojí roční výnos z vaší investice v procentech se můžete podívat na webu steemprofit.info. Tento web mi nyní ukazuje nepřesný údaj, protože počítá s osm dní trvající delegací, ale zároveň má načteno pouze prvních šest výplat. Za měsíc tato nepřesnot již bude zanedbatelná.

st_profit.png

Jak jsem psal, preferuji vlastní aktivní využití SP. Proto plánuji nechat tuto delegaci běžet jeden měsíc, potom se podívám na steemprofit, kolik činí moje APR z této investice a SP si vezmu zpět na svůj účet, případně část dám k dispozici @cesky.kurator, což mi přijde smysluplnější než nechávat SP prodávat botem.

Je to ale pořád lepší, než nechat SP ležet ladem v případě, že se chystáte být měsíc offline. Tam je potom na zváženou, zda není lepší nastavit nějaké automatické upvoty pomocí steemauto.

Sort:  

Zajímavé počty, díky za info. Já se tím nikdy takhle podrobně nezabýval, ale vím, že kurátorstvím (i s pomocí autovotingu) si vydělám zhruba tolik (aktuálně asi 2 Steemy denně), kolik by činil zisk při pronajmutí mé SP botům. Samozřejmě s tím rozdílem, že takhle mám celou svou SP k dispozici a mohu s ní nakládat dle libosti. Nemluvě o tom, že při aktivním držení a používání SP se mnohem lépe buduje followers base, kontakty apod. Takže pro mě je to jasná volba :) Ale pro méně aktivní uživatele je samozřejmě pronájem SP zajímavou možností pasivního příjmu.

Je to jak píšeš, mám na to stejný názor.
Jen jsem to prostě musel zkusit, protože jsme si tu psali nějaké odhady a takhle si ověřím, jestli těch 15 - 20%, o kterých jsem psal, je reálných ;)

Jasné, chápu :) A jen fajn, že se o své poznatky takhle hezky a přehledně dělíš s ostatními ;)

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @sbi-booster.

Zajímavé. Jsem zvědavý na měsíční staty.

no ono je to ještě zajímavější... dokonce jednou to bylo i 25% apr
ale jinak minimum je těch 16% to můžu potvrdit...
a je lepší to brát tak jako 16% z CZK které vložíš a ještě když nakoupíš teď dejme tomu do 50centů steem a steem pak vyleze třeba na 4 dolary takto pak je takhle :) investuješ třeba 10k CZK znich máš 1600 ročně ale při ceně 4 dolary máš 8x1600 ročně :) tedy přes 12 tisíc tedy návratnost víc jak 100% :)

Přesně tak. Před týdnem, když jsem delegoval těch 100 SP, tak byla cena 0,29. Dneska je to 0,40 ;)

A ještě ti pak dojde nějaká SP z kurátorské odměny, ne?

Psal jsem v postu.
@tipu vyplácí 100% z příjmu prodeje upvotu a 60% z kurátorských odměn. Obě složky jsou již v té denní výplatě zahrnuty.

ahoj a potom ako zrušíš delegáciu SP?

Delegace se vždy přepisuje. Pokud deleguješ nějakému účtu např. 100SP, za týden mu chceš přidat 50, tak uděláš vlastně novou delegaci na 150SP.
Pokud ji chceš zrušit, tak vlastně deleguješ 0. Já deleguji přes steemworld.org

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63493.34
ETH 2578.53
USDT 1.00
SBD 2.79