Ajťák zahradníkem aneb náš první meloun

in #cesky5 years ago (edited)

Meloun prý není ovoce, ale plodová zelenina. Původem pochází z Afriky a logicky se tedy pěstuje v teplejších krajích, než je ta naše Česká kotlina.

Ale lze úspěšně vypěstovat tuhle sladkou dobrotu i u nás? Vypadá to, že ano...

vl54ensgzd.jpg

Na jaře jsem koupil semínka, do hlíny šly ale o měsíc později než by měly. Vzhledem k podmínkám, které na okně měly, se rostlinky táhly za světlem a už to vypadalo, že z nich nic nebude.
Nakonec padlo rozhodnutí přesadit je na záhon a nechat je ukázat, jak se poperou s osudem.

Všechny sazenice se nakonec chytly, začaly růst, sílit i kvést. Bohužel celkové zpoždění nabralo skoro dva měsíce.
Takto vypadal první meloun na konci července, tedy v době, kdy už by měl mít výslednou velikost a jenom zrát. Vyrostl, ale čas na zrání už nějak nemá... Tedy ještě by pár dní měl, ale nedalo mi to a včera jsem ho uřízl.

Byl to chlapák, skoro kilo a půl.

2abgal8atx.jpg

Na barvě dužiny je vidět, že by potřeboval ještě pár týdnů sluníčka. Ostatně to je znát i na chuti. Ještě to není ono, ale jedlý rozhodně je (má žena řekla, že je osvěžující) a půlku jsme snědli vlastně hned po rozkrojení.

gvzwne0l2b.jpg

iusrrrzj7n.jpg

Na záhonu jsem nechal jeho čtyři menší brášky. Pokud vydrží počasí babího léta a nepřijdou mrazíky, nechám je tam ještě uležet.

No a příští rok to zkusíme znovu 😉

Sort:  

Blahopřeji k melounu ᕙ( • ‿ • )ᕗ
!BEER
!trdo

Congratulations @jjprac, you are successfuly trended the post that shared by @tazi!
@tazi got 6 TRDO & @jjprac got 4 TRDO!

"Call TRDO, Your Comment Worth Something!"

To view or trade TRDO go to steem-engine.com
Join TRDO Discord Channel or Join TRDO Web Site

Já mám asi taky nějaké trdo... A nikdy jsem to nezkusil...
Vše je jednou poprvé... ;)
!trdo

Comments can not get TRDO reward!

"Call TRDO, Your Comment Worth Something!"

To view or trade TRDO go to steem-engine.com
Join TRDO Discord Channel or Join TRDO Web Site

View or trade BEER at steem-engine.



Hey @godfish, here is a bit BEER for you. Enjoy it!

!BEER

Pivo a meloun je sice strašná kombinace, ale online takhle online to snad nevadí :)

Zastávám názor, že k pivu se hodí cokoliv, včetně čokolády ;) Takže díky.
!BEER

View or trade BEER at steem-engine.



Hey @bodie7, here is a bit BEER for you. Enjoy it!

Tak hlavně že chutná :) !BEER

View or trade BEER at steem-engine.



Hey @ritxi, here is a bit BEER for you. Enjoy it!

Kdy by se podle příručky měly sázet melouny? Koncem května?
!BEER

Asi bude záležet jestli jih Moravy nebo "krakonoše" ;)
Teoreticky můžeš hodit semínko přímo do hlíny na záhon. Já se snažil předpěstovat sazeničky doma.
Příští rok to zkusím stejně, jen do květináče právě někdy začátkem května a potom podle počasí ven. Meloun, když přestane růst, tak ještě měsíc (možná víc) zraje.
!BEER

Předloni jsem nasušil semínka z rajčat a donesl je tchánovi. Že to prý neporoste... Ale nasázel je. Letos zasadil pětkrát tolik rajčat a celá rodina jí rajčata. Tak uvažuju usušit pár melounových zrníček.
!BEER

Tak, že by příští rok celá rodina jedla melouny? ;)
Semínka imho musí být z dostatečně zralého melounu. Ale není problém je koupit. Já mám pytlík z Lidl asi za 4 koruny..
!BEER

View or trade BEER at steem-engine.



Hey @tazi, here is a bit BEER for you. Enjoy it!

View or trade BEER at steem-engine.



Hey @krakonos, here is a bit BEER for you. Enjoy it!

Je to krasavec! 🙂🍉
!BEER

Posted using Partiko iOS

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.027
BTC 60678.52
ETH 2339.38
USDT 1.00
SBD 2.48