Spolu

in #cesky6 years ago

Tak se tu brouzdám posty a koukám, že se tu objevila i spousta našich ztracených slovenských bratrů a sester. Je to až k nevíře, kde všude na sebe narážíme. Ať se rozhlížím na redditu rozložen na jednotlivé nuly a jedničky, anebo proplouvám diskusním fórem o kryptoměnách, či nedopatřením vržen proti firewallu a padajíc do sociální sítě, zde všude jsem oslovován pomalu mnou zapomenutou slovenštinou.

A když se prostě rozhodnu si jen tak zahrát nějakou MMORPG a v nastalé vřavě mydlím soupeře po hlavách vylepšeným prknem s hřebíkem (Diablo), zjistím, že onen sok s větví v ruce je bratr slovák. Slušně se omluvím a jdu dál. Vzápětí kolem mé postavy projede povoz s postavou, jíž nad hlavou svítí jméno guildy CZ/SK (Black Desert). Jak spojuje nás doba internetu.

A tak si říkám:„Nebylo zbytečné se dělit? Lebo spolu zme boli vždy silnější a lepší.“ Vždyť na všech úrovních bytí jsme si stále bratry a sestrami, strýci i tetami, švagry a švagrovými. A neměl jsem skoro nikdy problém s tým, že by mi dajaké slováčisko nepomohlo, hoci bolo v podobnej kaši ako ja. Aj v športě keď hráme proti sebe, viem, že ať vyhrajú česi alebo slováci, vždy vyhrám. A týmto by som chcel povedať iba jedno: „Byl jsem Čechoslovákem a byl jsem jím rád.“

Sort:  

Naprostý souhlas. Já vždycky říkám, že co politici rozdělili, my sportovci spojujeme ;-) ....vlastně jsme se ani nerozdělili :-) Jedno pozitivum to však má. Na akcích máme dvojnásobný počet sportovců, jen někteří mají na dresech CZ a jedni SK :-)

Ej, pekne si to napísal, Bratu... ;) Veru, aj tu sme. A ako som sa už raz dnes vyjadril: čo steemit spojí, nech človek nerozdelí. ;) Pekný večer :)

Taaak tomu sa hovorí post, ktorý ma hlavu a pätu. Tiež to tak vnímam. Aj tak nás stále vo svete zaradujú ako Československo. Ale je až smutné že mladšia generácia už nerozumie čechom a naopak. Nehovorím ani o tom, že som dnes bol na kávičke a pár ľudí za stolom bolo nervozny s toho, že sme nepostúpili a češi ano.. No nerozumiem tomu a je to dosť choré. Tak Chlapy dúfam, že sa Vašim hokejistom bude ligotať na krkoch len ten najcennejší kov. P.S. Francouz jepán!

Díky. Máš pravdu. Já občas v práci rozprávam československy, lebo práve slovenčina sa mi už aj dosť vykúrila z hlavy a právě ti mladí na mně čučí jako na blázna. Chybí mi ta československá televize, športový komentátori aj volaká tá žrebovačka XD Už nevím, kde se píše to měkké Ľ a podobně.

Je to tak tři roky zpátky, co odcházel můj kolega pracovat do Belgie a do životopisu napsal, že ovládá jazyky - angličtinu, češtinu a slovenštinu. A se ho ptal, jestli to napsal ze srandy. On mi odpověděl, že oni neví, že češi a slováci si rozumí bez překladače. No... dnes už to není pravda :-(

Aj keď som otvoril tlač, tak sa na mňa usmieval ten somár Mečiar XD Prostě mi to vše chybí.

Ten idiot Meciar pochazi z me oblasti. Uz moji rodice ho znaly jako absolutne neschopneho pravnika, ktery prohral vsechny soudy pro fabriku, kde pracoval. Nikdo nemohl pochopit, ze se dostal tak daleko. Ale proc se divit, Caucescu nemel ani 5 trid a jako suster byl taky neschopny.

Vdaka bohu, ze i to nezmyselne rozdelenie neviedlo k neprijemnym, nenavistnym nasledkom. I ked zijem uz skoro 40 rokov v cudzine, moje korene nikdy nezabudam a naopak som na ne hrda. I ked uz ani jeden jazyk (slovensky, cesky) neovladam tak dobre, som vdacna za podporu tejto komunity.

Zase ale to nijak výrazně nepoznávám, že by jsi neuměla česky alebo po slovensky, hej? A kde že bývaš teraz?

Tak super. Napiš post ,-)

Souhlas, se třeba držet pospolu, máme k sobě pořád blízko, bratia, spolu budeme silnější ;-)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 67435.35
ETH 3528.53
USDT 1.00
SBD 2.68