Nevšední setkání

in #cesky5 years ago

V jedné pražské kavárně jsem náhodně potkal velmi významného Čecha. Byl jím největší český kriminalista, sportovec, vědec, dramatik, básník a vynálezce dvoudílných plavek. Ano, sám Jára Cimrman! Celou dobu popíjel kávu a čas od času si potáhnul z elektronické cigarety. Působil na mne velmi vyrovnaným dojmem a dodnes jsem celý nesvůj, když si na tento nevšední zážitek vzpomenu. Z jeho klidu a nadhledu mi šel až mráz po zádech.

A takto se to celé událo.

Jednoho nedělního odpoledne jsem se vydal na kávu do známé pražské kavárny, ovšem všechny stoly byly obsazeny. Naštěstí pro mne jsem si všimnul, že u okna sedí osamělý stařec a naproti němu je volná židle. Chuť na skvělou kávu byla silnější než ostych a proto jsem se rozhodl, že starce oslovím.

Dobrý den, pane, mohu si k vám přisednout?
Dobrý den, chlapče. Ano, můžete.

Neznáme se? Přijdete mi povědomý…kde já vás jenom viděl?
Jmenuji se Cimrman. Jára Cimrman.

Jára Cimrman? Největší Čech? Vždyť to by vám muselo být alespoň 150 let!
Dlouhověkost a vitalita byla u Cimrmanů vždy dědičná.

Nevadilo by, kdybych vám položil několik otázek?
Mladíku, můžete. Ale nejste doufám nějaký pisálek z Blesku?!

Ne, nebojte se, píši pouze na sociální síť Steemit.
Á, ano, samozřejmě. Steemit znám.

Počkejte, chcete říct, že jste také na Steemitu?
No, ano jsem. Ale články tam nepíšu, jenom čtu a rozdávám štědré hlasy českým pisatelům. Ale vystupuji raději pod pseudonymem, to víte, publicitu nemám rád.

Nikdy by mne nenapadlo, že Jára Cimrman zná sociální sítě.
Sociální sítě mi ani nepřipomínejte! Zmínil jsem se o tom nápadu na jednom závodě ve veslování, kterého jsem se zúčastnil a nějaká americká dvojčata o tom chtěla slyšet víc a víc. No a pak ten projekt rozjeli a nechali si ho ještě navíc vzít od nějakého jiného mládence! A to v době, když už jsem jej chtěl umístit na web. Ale nakonec jsem se přes to přenesl, už se mi to stalo v životě několikrát.

A co kryptoměny? Máte nějaké?
Kromě těch pár tisíc STEEMů mám asi milion Bitcoinů, které jsem si vytěžil asi před deseti lety. No, Bitcoin jsem také raději založil pod pseudonymem, říkal jsem si, že když vymyslím nějaké japonské jméno, bude menší šance, že se ukáže na mne, coby vynálezce. Víte přece, jak jsem dopadl v minulosti s dynamitem…ten proklatý Nobel! Slíznul všechnu smetanu, a přitom jenom okopíroval můj dynacimrmanit!

Ne! Vy že jste tím tajemným Satoshim Nakamotem?!
Psssst, chlapče, buďte zticha přece, zde v kavárně Slavia mají i zdi svoje uši!

Omlouvám se, jsem z toho opravdu velmi zaskočen.
To nevadí, mladíku. Jen mi něco slibte. Nenechte se přesvědčit tím pánem Rogerem Verem, že pravý Bitcoin je ten jeho ABCD, nebo jak jej nazval. Ten pravý je a vždy bude jen jeden.

To vám pane Cimrmane rád slíbím a nebojte se, vaše tajemství nikomu neprozradím. Tedy pouze komunitě #cesky na Steemitu, ale věřím, že oni jej dál šířit nebudou. Mohu však mít ještě jednu prosbu? Mohu si vás, mistře, vyfotit? Aby mi přátelé věřili, že jsem opravdu potkal Járu Cimrmana!
Mladíku, máte mé svolení. Rád jsem si s vámi popovídal. A teď už mne, prosím, nechte dopít kávu.


Foto: Pixabay – CC0 licence

Sort:  

Asi začnu chodit na kávu taky. V pivnici si s nikým takto nepokecám, spíše pokecám sebe. ;-)

V tom případě bych řekl, že máš špatný výběr lokálu. Znám v Praze jednu ve které se člověk dostane k zajímavým tématům a potká tam lidi s různými názory a pivo mají skvělé za super ceny.

Bylo to myšleno s nadsázkou. Většinou pivo pijí tak, že už nejsou schopni jakékoliv konverzace. ;-)

Hezké, pozdravuj mistra ;)

Už ho asi nepotkám :-) to byla náhoda :-D

Congratulations @ritxi! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got more than 800 replies. Your next target is to reach 900 replies.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @sbi-booster.

Hi @ritxi!

Your post was upvoted by @steem-ua, new Steem dApp, using UserAuthority for algorithmic post curation!
Your UA account score is currently 1.756 which ranks you at #31294 across all Steem accounts.
Your rank has improved 352 places in the last three days (old rank 31646).

In our last Algorithmic Curation Round, consisting of 241 contributions, your post is ranked at #209.

Evaluation of your UA score:
  • Only a few people are following you, try to convince more people with good work.
  • The readers like your work!
  • Try to work on user engagement: the more people that interact with you via the comments, the higher your UA score!

Feel free to join our @steem-ua Discord server

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64534.17
ETH 3150.15
USDT 1.00
SBD 4.01