Dnešní mladé ženy...

in #cesky7 years ago (edited)

Ženy, to je věčné téma mužů, spolu s politikou, sportem a zhýralými vtipy. Já se dnes začal trochu víc zamýšlet nad dnešními mladými ženami. V nedávné době mám za sebou jeden nevydařený pokus o vztah. Tenhle pokus trval něco málo přes tři měsíce a teď si vyčítám, že jsem ze sebe dělal vola tak dlouho a nevykašlal se na to dřív. Ale co už, stalo se a je to zkušenost.

Ale zpět k dnešním mladým ženám. Díky téhle zkušenosti jsem se začal nad tímhle tématem trochu víc zamýšlet. Jaké vlastně jsou dnešní mladé ženy a slečny? Řekněme, že poměrně svobodomyslné, více či méně zmatené a přes veškeré své vlastní nedostatky si díky různým dívčím časopisům, filmům, seriálům a zcela jednoduchým, ba dokonce hloupým článkům na nepříliš seriózních webech si pěstují poměrně vysoké požadavky na muže. Kam tohle asi tak spěje, na to ať si udělá obrázek každý sám. Nechci se pozastavovat nad tím, co je toho příčinou nebo jaké má tohle vše následky pro nás muže. Nad čím se ale chci pozastavit, to je náš (nebo aspoň můj) mužský pohled na dnešní mladé ženy.

Osobně vidím velký problém, pokud si mladý muž chce najít partnerku. A tím myslím opravdu stálou partnerku pro plnohodnotný vztah, ne jen takové to postpubertální chození s kvanty společných selfíček a nejistou budoucností. Ne, jde mi o seriózní vztah, prostoupený vzájemnou úctou a důvěrou, kdy nepotřebujete všem na internetu ukazovat jak jste spolu šťastní, protože šťastní skutečně jste a to vám přece stačí.

Jak ale najít takový vztah? Pokud se podívám na dnešní mladé slečny, tak je můžeme rozdělit do dvou základních skupin. Jedny jsou krátce po střední škole a našly si práci. Většinou takovou, kterou si úplně nevysnily, ale aspoň mají pravidelnou výplatu. A druhou skupinu tvoří ty, které se rozhodly studovat na vysoké škole. Jak to vidím já, tak problém studentek je takový, že se až příliš zaměřují na kariéru, jsou volnomyšlenkářské, ještě nechtějí nic vážného ani zodpovědného, chtějí si zkrátka ke studiu i užívat a proto mají čas jen na budování titulu a samy na sebe. Od takových typů často slyšíte věty jako: „chci si teď je užívat,“ nebo „na vztah teď nemám vůbec čas,“, apod. Takové slečny mají často nějakého kamaráda s výhodami nebo jezdí na semestr do zahraničí, kde se plně odváží, protože tam je nikdo nezná a jejich kratochvíle nebudou mít přece žádné následky. První skupiny, tedy ty pracující, tak ty si zase trochu přičichly k penězům díky práci, a tak mají víc prostoru i možností si užívat svobodný život. Však na rodinu a děti mají ještě aspoň pět let čas, no ne? Pak tady je ještě další věc, a to konkrétně ta, že daná žena nemá vyřešený svůj předchozí vztah. Nebo ani pořádně neví, co od života a od vztahu chce. Často narazí na muže, se kterým by mohla být šťastná a mít se dobře, ale vlastní nerozhodností nebo nevyřešenou minulostí tuhle možnost zadupe do země. A to aniž by si skutečně uvědomila, o co přišla.

Za takových podmínek je pak opravdu nelehké najít si vážný vztah se vším všudy. Ale abych tady jen nelamentoval nad tím, jak je to všechno těžké a jak je ten svět zlý a špatný, ženoucí se do pekel. Pro mě osobně to znamená jednu věc. A to dívat se pořádně a vědomě kolem sebe. Přes všechny tyhle nešvary dnešních mladých slečen je třeba jen najít tu, která za to stojí. A to tím, že si ujasníme co chceme od vztahu a co chceme od ženy. A jakou ženu především chceme. Po mých zkušenostech jsem si určil pár vlastností, které u mladých žen hledám. Jsou to základní vlastnosti, díky kterých se rozhodnu, jestli má cenu se o takovou ženu pokoušet nebo ne. Těmito vlastnostmi jsou:

1/ je upřímná

2/ ví, co chce

3/ má vyřešenou minulost

4/ je sama sebou

K těmto bodům asi netřeba nic dodávat, podle mě mluví samy za sebe. Pokud si na všechny čtyři body u dané ženy odpovím pozitivně, pak vím, že má cenu to zkusit. Kdybych si tyhle čtyři požadavky stanovil dřív a řídil se jimi, mohl jsem si ušetřit spoustu promrhaných dní a zklamání. Jenže díky těmto zkušenostem sám mnohem lépe vím, co chci od žen. Takže to ve výsledku přece jen k něčemu bylo. Jak už jsem psal ve svém předchozím článku, zkušenost je zkrátka nesdělitelná a každý si jí musí projít, pokud se má někam dostat nebo se něco užitečného v životě naučit.
@polemistes

Sort:  

Vzpomínám na jednoho kamaráda. Asi před 30 lety říkal:"Ženský? To není žádná věda. Kdyby to byla věda, tak už to dávno není žádný problém." Zůstal starým mládencem.

To je skvělá metoda, definovat si základní požadavky na budoucí partnerku. Tím si tu pravou přibližuješ na dosah a brzy jí už můžeš potkat ;-)

Chceš-li si ženu najít, tak ji přestaň hledat a přijde sama.

To souhlasím, spíš ne vždy přijde sama taková, která by za to úplně stála, proto to zamyšlení a ty záchytné body.

Ano. Já jsem tomu tehdy říkal "filtr".

Moje osudová žena prostě zářila v davu. Byla trochu zmatená, trochu mi chvíli lhala, spoustu věcí nemá vřešených dosud a někdy mám pocit, že sama neví čí je, ale i tak nám to už pár let klape. Myslím, že důležité je věci nehrotit, mít oboustraně pochopení, a to i pro chyby a nepřestávat investovat (čas, invenci..a občas samozřejmě i nějaké ty prostředky:-))) ). K tomu jsem ovšem také dospěl až s věkem.

Coin Marketplace

STEEM 0.22
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 66093.99
ETH 3559.79
USDT 1.00
SBD 3.13