Finally, I'm a bachelor!

in #cesky7 years ago (edited)


Maybe some of you noticed that I wasn't very active lately. Except for upvotes, a couple of posts with photos to get some money and a few comments. (Well, when I read it I was active a lot I'm such a Steem addict :D) I had a good reason for it.

What reason?

Degree examinations were coming, so I had to study. As I repeated one compulsory subject where I didn't know until the last minute whether I did the exam or not, I had only 14 days left to study. At work they didn't like that idea that I will be missing 14 days but they admitted that the school has a bigger priority.

Summary of my studies

At primary and secondary school I was a valedictorian. But at the college, it was over. The reason was the school I chose. At the high school, I was at the Economics Lyceum. It was terribly easy for me, and I didn't enjoy it too. I had the vision to study some perspective field to make loads of money in the future, so I decided to study IT to become a programmer or something like that. And to make it even more uncomfortable, I didn't wanna go to the Czech University of Life Sciences in Prague, I didn't wanna go to the University of Economics. So the only choice was CTU in Prague. One of the reasons was also that I didn't want to spend another three years at school full of girls with high heels, loads of makeup, chatting about nail polish and awesome purse they saw yesterday in the shop window.

I decided the university, and there was a choice of faculty. FEE or FIT? FIT has separated from FEE and is massive. Each year, they accept about 400 people, and then they have to throw them away to let stay only the worthy ones. FEE is better because I discovered the Open Informatics program, which was selective (they accept about 150 people). A student has a fairly large choice of subjects in the field and offers a scholarship (CZK 50,000) for the first three representatives of each gender, what will get a great result from math Scio tests. That made me even more excited. I didn't have to do any exams because I had an average of 1.0 for the required subjects and so I wanted to get the scholarship. I didn't get it. My percentile was not enough to be among the candidates. It does not matter. I was accepted.

Study

The first year was terrible suffering. I didn't know anything about programming, and I went through it basically just because of one of my classmates, whom I met in the registration and who was willing to help me. I was full of nerves and tears, but I endured it!

The second year was better. Finally, I became independent and able to program myself.

For the third year, I had to choose a bachelor's thesis. Its theme is A platform supporting the work of operators of tele-assistance centers for navigation of visually impaired people. I chose it because it was quite creative and it wasn't just about programming. I created paper prototypes, which I then tested with users and then programmed the result as a prototype of a web application. I really enjoyed it. This year, however, came Optimization subject, the dreaded subject of all students, which also became fatal to me. I wasn't able to get enough points in the exam, not even for the third attempt. This meant I would have to repeat this subject and extend the study for it.

My bachelor has already been submitted, and so in the fourth year, I must absolve Optimization only. I did it, and I could go to degree examinations. I was surprised that I was the only one in the year who went to the degree examinations. My classmates, who also didn't have a lot of luck in Optimization last year, decided to become bachelors in summer.

Studying for degree examinations

As I mentioned at the beginning, I had only 14 days to study. I tried to prepare myself slowly before, but there still was a lot left. A total of 19 subjects divided into 46 thematic topics, each contained many terms, from which only two will be selected. Pure madness. I started studying in the way that I wrote all the articles manually! to a notebook. I really don't like reading and learning on the computer, and at the same time, you can learn something even from writing it down. It took me about 12 days, five pens and one notebook. On the 12th day I started to panic. There was so much to study, and a lot of subjects just didn't go into my head.

What should I do with it?

Well, I looked at the composition of the committee, what they are teaching and unrepresented subjects I didn't study at all. They couldn't ask me anything that they don't understand! But it was not enough, there still was too much to study, and so I panicked until the day D.

Degree examinations

I went to school and tried to catch some more knowledge on the way. I was really at the bottom of my psychics and had tears on edge.

At 8:45 I was going to prepare. I got a sealed envelope with my questions. The preparation should be officially 40 minutes, but it was a bit longer in the final because the guy who went before me was a little longer in the examination room.

The first question was the UML diagram of use cases and use cases scenario. My fears have been fulfilled here. I had the same committee with people from another program who had some other subject thematic areas. They had UML diagrams, we didn't. Well, what can I do? I searched in my memory and tried to recall what we did on that subject, and remembered such a nice diagram with stickmen which might be it.

Možná si někdo z vás všiml, že jsem poslední dobou nebyla moc aktivní. Krom upvotů, pár postů s fotografiemi, abych si aspoň něco vydělala a pár komentářů. (No, když to tak zpětně čtu, tak jsem byla aktivní až až. Jsem prostě Steemit závislák :D) Měla jsem pro to dobrý důvod.

Jaký?

Čekaly mě státnice, takže jsem se na ně musela učit. Vzhledem k tomu, že jsem opakovala jeden předmět, kde jsem do poslední chvíle nevěděla, jestli jsem tu zkoušku dala nebo ne, tak mi na celé učení zbylo jen 14 dní. V práci se kroutili. Moc se jim nelíbilo, že jim tam 14 dní nebudu asistovat, ale uznali, že škola má přednost.

Shrnutí mých studií

Na základní i střední škole jsem byla premiantkou. Na vysoké už to skončilo. Bylo to i tím, jakou školu jsem si zvolila. Na střední jsem byla na ekonomickém lyceu, což je takový hybrid mezi gymplem a SOŠ. Ta byla pro mě ale hrozně lehká a taky mě hrozně nebavila. Proto jsem se za vidinou skvělé výplaty a uplatnění v budoucnu rozhodla, že půjdu na IT obor na programátora, nebo něco v tom smyslu. A abych si to ještě více znepříjemnila, tak nepůjdu přece na ČZU, nepůjdu přece na VŠE. Jediná volba byla ČVUT. Nechtěla jsem taky totiž strávit další 3 roky na škole plné zmalovaných pipinek, co řeší lakování nehtů a jakou super kabelku viděly včera ve výloze.

O škole jsem tedy byla rozhodnutá a zbývalo vybrat fakultu. FEL nebo FIT? FIT se oddělil od FELu a je hrozně masový. Každý rok nabírají snad 400 lidí, které pak postupně musí vyházet, aby zůstali jen ti, co za to stojí. V tomto ohledu mi přišel FEL lepší, protože jsem v něm objevila program Otevřená informatika, který byl výběrový (nabírají cca 150 lidí), člověk v něm má poměrně velkou možnost volby, jakému oboru se věnovat a nabízel docela tučné stipendium (50 000 Kč) pro první 3 zástupce každého pohlaví, co budou mít skvělý výsledek z matematických Scio testů. To mě zlákalo ještě více. K přijímačkám jsem nemusela, protože jsem měla z požadovaných předmětů průměr 1,0 a tak jsem chtěla zkusit získat to stipendium. Nemá cenu vás napínat, nedosáhla jsem na něj. Můj percentil nestačil na to, abych se dostala mezi kandidáty. Ale nevadí. Přijetí na školu jsem měla jisté.

Studium

První rok byl hrozné utrpení. O programování jsem nevěděla vůbec nic a prošla jsem jím v podstatě jen díky jednomu spolužákovi, se kterým jsem se seznámila už na zápise, a který mi byl ochotný pomoci. Stálo mě to spoustu nervů a slz, ale vytrvala jsem!

Druhý rok už byl lepší. Konečně jsem se osamostatnila a byla schopná programovat i sama.

Třetí rok jsem si musela vybrat bakalářskou práci. Její téma znělo: Platforma pro podporu práce operátoru tele-asistenčních center pro navigaci zrakově postižených. Vybrala jsem si ji, protože byla docela kreativní a nebylo to jen čistě o programování. Vytvářela jsem v rámci ní papírové prototypy, které jsem pak testovala s uživateli a výsledek poté naprogramovala jako prototyp webové aplikace. Docela mě bavila. Tento rok ovšem také přišla na řadu Optimalizace, obávaný předmět všech třeťáků, který se mi také stal osudným. Nebyla jsem schopna u zkoušky dostat dostatečný počet bodů a to ani na třetí pokus. To znamenalo, že budu muset tento předmět opakovat a prodloužit kvůli němu studium.

Bakalářku jsem měla již odevzdanou a tak mě ve čtvrtém ročníku čekala pouze Optimalizace, kterou jsem nakonec s odřenýma ušima dala a mohla jít ke státnicím. Překvapilo mě, že jsem byla jediná z ročníku, kdo šel ke státnicím. Mí spolužáci, kteří také neměli moc štěstí v Optimalizaci minulý rok, se radši rozhodli státnicovat v létě.

Učení na státnice

Jak jsem zmínila již na začátku, na učení jsem měla 14 dní. Snažila jsem se pomalu připravovat i předtím, takže něco málo jsem měla už vypsané, ale 90% mi stále zbývalo se naučit. Celkem 19 předmětů rozdělených do 46 tematických okruhů, z nichž každý obsahoval spoustu pojmů, z nichž u státnic, měly být vybrány 2. Naprostá šílenost. Učit jsem se začala tím způsobem, že jsem si všechny předměty vypsala ručně! do bloku. Hrozně nerada se totiž učím z počítače a zároveň člověk něco pochytí i při vypisování. Trvalo mi to asi 12 dní, padlo na to 5 propisek a cca 1 čtverečkovaný blok. 12. den jsem začala panikařit. Toho učení bylo hrozně moc a spousta předmětů mi prostě nelezla do hlavy.

Co s tím?

No mrkla jsem se na složení komise, co kdo učí a nezastoupené předměty jsem ořezala. Přece mě nebudou zkoušet z něčeho, čemu nerozumí! Ale nestačilo to, furt toho bylo hrozně moc a tak jsem panikařila dál až nastal ten osudný den.

Státnice

Celá vyklepaná jsem jela do školy a cestou se snažila ještě něco pochytit. Byla jsem fakt na dně a měla slzy na krajíčku.

V 8:45 jsem šla na přípravu. Nafasovala jsem zapečetěnou obálku s mými otázkami. Na jejich vypracování mělo být oficiálně 40 minut, ale ve finále to bylo o trochu déle, protože kluk, co šel přede mnou, se u komise trochu zdržel.

Otázka z odborných předmětů byla UML diagram případu užití a scénář případu užití. Zde se naplnily mé obavy. Měla jsem totiž stejnou komisi i s lidmi z jiného programu, kteří měli o něco jiné tematické okruhy. Oni UML diagramy v okruzích měli, my ne. No co se dá dělat, zalovila jsem v paměti a zkoušela si vzpomenou, co jsme to všechno v tom předmětu ve druháku dělali a vzpomněla si na takový pěkný diagram s panáčky, který by to mohl být. Se scénáři se setkávám i v práci, takže to bylo to nejmenší.



So in the final, the question wasn't that terrible. The memory still serves me quite well, and it really was the diagram with the stickmen :D

But the other one! Of course, it was topic of one subject, that I had removed from my list! Fortunately, it was not that difficult, so I improvised. It was the skeleton of graph plus a few other questions.

Takže ve finále ta otázka nebyla zas tak strašná. Paměť mi slouží ještě docela obstojně a skutečně to byl ten diagram s panáčky.

Za to ta druhá! Samozřejmě se trefila do jednoho z předmětů, který jsem vyškrtla ze svého seznamu. Naštěstí, ale nebyla zas tak těžká a dalo se u ní improvizovat, takže jsem něco málo ze svým vědomostí vydolovala. Byla to kostra grafu plus dalších pár podotázek.



At about 9:40 am I went to the committee.

I was quite surprised that not everyone was socially dressed. The older section of the commission was adequately dressed, but the younger ones had better civilian clothing. I knew only one person in the committee - the vice-chairman I had on one subject, and I also saw him several times in a canteen at work. So we work in the same place.

Bachelor thesis defense

I was introduced to the Commission by a secretary, and I had 8 minutes to defend my bachelor thesis in the form of a presentation. At that time I was pretty nervous, so I stuttered sometimes, but I managed it and used the time limit until the last second. The audience was not very grateful, most of the committee browsed my bachelor's thesis, and the testimonies and presentation were not at all observed. The heads went up to the final part when I had a demo - about a 2-minute video where the platform features were shown in action.

Reading testimonies followed. I felt a bit embarrassed about this because I had an A from both of them (from the leader and the opponent) and they were praising that my bachelor's thesis is above average and well-done. Then I had to answer a few questions, and it was clear that I had certainly defended my thesis.

You can read my bachelor's thesis HERE. It's all written in english, except for interface pictures that are in czech.

Exam

At first, I answered the UML diagram question because I was more confident about it. Unfortunately, in the beginning, I slightly cut off by the branch under me by mentioning that our program didn't have UML in themes. Well, what if the diagram was wrong?! I had to have an excuse for that, didn't I?

What I knew I said. For a few additional questions, I couldn't answer what the vice-chairman wanted to hear, but I felt pretty good.

Then came the graph skeleton. So I started to improvise, but of course, my answer was far from the definition, so the commissioner had to help me a lot. By collective effort, we have come to the right answers, and I must say that I will remember them for the rest of my life now. You can learn from your mistakes. This question was quite bad, and I was sent out of the examination room because the commission had to agree on whether or not they would give me the title.

Results

At about 10:20 am I returned to the room to listen to their final verdict:

The defense of the bachelor thesis is unambiguously A.

But the questions were much worse. Finally, they decided to give me E. No glory, but it meant I was successful in graduating with a final mark of D.

The signing of a form with the results of the degree examinations followed and after all members of the committee congratulated me I could go home :)

What does that mean?

That 3.5 years of misery has paid off, and I'm a bachelor now. Finally, I can relax from all the school stress that I plan to continue in October because I definitely want to be an engineer :D Finally I will have time for some fun and hobbies, and that means more time for Steemit :)

What does it mean for you?

📌 I will be more active
📌 I will write more posts
📌 I will have more time to play good games and writing posts about them
📌 Finally, I will find time to play some game with @combofrenzy and Team Steemit (I can't run PUBG, but I have already installed Fortnite :D)
📌 I plan to establish a small community of parrots and other birds lovers, including competition! :)!
📌 And who knows, maybe I will organize a competition also for others :)

I learned the result, of course, immediately after the examination, so I knew it from yesterday around 10:25, but I was just too excited and lazy to write something on that fateful day :)

Now, celebrations will be held in the evenings (today we go with my parents for dinner), so I'll get to it next week.

I would add my own photo, but I don't have one, and the graduation will be at the end of March.

Cca v 9:40 jsem šla před komisi.

Docela mě překvapilo, že ne všichni byli společensky oblečeni. Ta starší část komise byla adekvátně oblečena, ale ti mladší byli v podstatě v takovém lepším civilu. Znala jsem z nich pouze místopředsedu, kterého jsem měla na jeden předmět a také jsem ho několikrát zahlédla v práci v kantýně. Pracujeme tedy na stejném místě.

Obhajoba bakalářské práce

Komisi jsem byla představena tajemníkem a měla jsem 8 minut na obhajobu své bakalářské práce ve formě prezentace. V tu dobu jsem byla docela nervní, takže jsem se občas zakoktala, ale zvládla jsem to a časový limit využila na 100%. Publikum moc vděčné nebylo, většina komise si listovala mou bakalářkou a posudky a prezentaci vůbec nesledovala. Hlavy zvedli až na závěrečnou část, kdy jsem měla připravené demo - asi 2 minutové video, kde byly vidět funkce platformy v akci.

Následovalo čtení posudků. U toho jsem si připadla trochu trapně, protože jsem z obou (od vedoucího a oponenta) měla Áčka a pěli tam chválu, jak je má bakalářská práce nadprůměrná a kvalitně zpracovaná. Poté jsem musela zodpovědět pár dotazů a bylo jasné, že bakalářku jsem určitě obhájila.

Bakalářku si můžete přečíst ZDE, akorát je celá psaná anglicky. Česky je tam pouze abstrakt a údaje na obrázcích, protože se mi je nechtělo překreslovat na anglickou verzi.

Zkouška

Jako první jsem zodpovídala otázku na ten UML diagram, protože u něj jsem si byla jistější. Bohužel jsem si ale na začátku trochu podřezala větev tím, že jsem zmínila, že to náš program neměl v tematických okruzích. No jo, ale co kdyby ten diagram byl špatně! Musela jsem na to mít nějakou výmluvu, ne?

Co jsem věděla jsem řekla. Na pár doplňujících dotazů jsem nedokázala odpovědět to, co chtěl místopředseda slyšet, ale pocit jsem měla celkem dobrý.

Pak přišla na řadu kostra grafu. Začala jsem tedy improvizovat, ale samozřejmě má odpověď byla daleko od definice, proto to ze mě komisařka musela tahat jak z chlupaté deky. Společným úsilím jsme nějak dospěly ke správným odpovědím a musím říct, že teď si je budu pamatovat do konce života. Chybami se prostě člověk učí. Tato otázka tedy dopadla celkem špatně a byla jsem vyslána ven ze zkoušecí místnosti, protože se musela komise shodnout na tom, jestli mi teda ten titul dají nebo ne.

Výsledky

Cca v 10:20 jsem se vrátila si vyslechnout jejich konečný verdikt:

Obhajoba bakalářské práce jednoznačně za A.

U otázek to bylo ale značně horší. Nakonec se usnesli, že mi dají E. Žádná sláva, ale znamenalo to, že jsem státnice úspěšně absolvovala s konečnou známkou za D.

Následovalo podepsání jakéhosi formuláře s výsledky státnic, gratulace členů komise a byla jsem propuštěna domů :)

Co to tedy znamená?

Že to 3,5 roční trápení se vyplatilo a je ze mě bakalář. Konečně si tedy můžu odpočinout od toho všeho školního stresu, na který mám v plánu navázat až v říjnu, protože jednoznačně chci být inženýr :D Konečně budu mít čas na nějakou tu zábavu a koníčky a to znamená i víc času na Steemit :)

Co to teda znamená pro vás?

📌 Budu aktivnější
📌 Budu psát více příspěvků
📌 Budu mít více času hrát pořádné hry a psát o nich posty
📌 Konečně si najdu čas si zahrát nějakou hru s @combofrenzy a Team Steemit (PUBG nerozjedu, ale už jsem si nainstalovala Fortnite :D)
📌 Mám v plánu založit na Steemitu takovou menší komunitu milovníků papoušků a dalších ptáků vč. soutěže!
📌 A kdo ví, třeba uspořádám nějakou soutěž i pro ostatní :)

Výsledek jsme se dozvěděla samozřejmě bezprostředně po zkoušce, takže to vím od včerejška asi od 10:25, nebo kolik bylo hodin, ale byla jsem zkrátka moc nadšená a líná na to, abych něco sepsala již v ten osudný den :)

Nyní budou po večerech probíhat oslavy (dnes jdeme s mými rodiči na večeři), takže se do toho dostanu až příští týden.

Přidala bych vlastní fotku, ale žádnou nemám a promoce bude až na konci března.


Sources:

Image 1
Image 2
Image 3

May the seed be with you! :D

Sort:  

No, bakalářkou na ČVUT, to máš úředně potvrzeno, že jsi hodně nadprůměrně chytrá. Ono to sice samo o sobě šťastný život nezaručí, ale potěší to... Taky gratuluju.
Já studoval před rokem 1989. A neumím si to dnešní studium moc představit. Technologické možnosti jsou teď jiné, než za mých mladých let.
Synovi je sedm. Tak až/jestli bude na vysoké, pravděpodobně bude studium zase někde jinde...
Jsem zvědav, jak teď skoro sama obsahově zaplníš Steemit...

Chodila jsem k jednomu profesorovi, co se narodil 1929 (pořád ještě učí) na hodiny. Ten mi říkal, že největší rozdíl je v tom, že teď si člověk vše rychle dohledá. Že když on studoval, musel projít mnoho knih, než něco našel. Díky tomu se toho víc naučil, když musel prolouskat tolik textu. Každá doba asi měla to svoje. Každopádně dříve jsme měli INŽENÝRY, ale dnes bych už za absolventy, minimálně stavební fakulty, ruku do ohně nedala. Jako matika a statika je tam těžká, ale ono to všechno není jen o inteligenci...

Dělal jsem rozhovory s pamětníky pro Paměť národa. I s jednou velmi starou paní hydroložkou/geoložkou. O něčem úplně jiném, ale semleli jsme kde co.
Ona zas vychvalovala staré pojetí výpočtů. Ruční. Když člověk udělá tisíce výpočtů, tak má předem představu, co mu plus mínus vyjde za čísla.
Když to "naháže do počítače" a splete se při zadávání o řád, dva, tak mu něco vyjde a on nevidí, že je to zjevná pitomost. A pak to jde přes další schvalování a nikdo si té zjevné pitomosti nevšimne, protože to nevidí na první pohled.
Mimochodem ta paní tvrdila, že trasa metra do Motola je zločin. Z hydrologického a geolgického hlediska. Bude to stát obrovské peníze na údržbu a nakonec se to stejně někde provalí... V lepším případě bez lidí. A urbanisticky že je to prý taky nekoncepční. Metro má vést z okraje do centra, ne kličkovat. Nejsem v tom odborník. Uvidím, jestli na její slova dojde.

No ono zatím výpočty se pořád učí v ruce. Ale většina lidí to dělá mechanicky a moc nad tím nepřemýšlí - naučí se to jen na tu zkoušku, pak to vypustí. Software se používá pak v praxi. A asi je fakt, že když člověk celý život počítá v ruce, tak si to do té hlavy dostane, ale i statik, co používá software by měl vědět řádově, kolik to má vycházet. I se softwarem to jde, nedá se na něj tak spoléhat.

Nevím jak jinde, ale u nás studenti ztrácí představu, jak paní říká, kolik co má řádově být. Moje oblíbená otázka je - kolik koleček je potřeba na m3 betonu - to byste se sami, jako nestavaři divili, co střílí za čísla. Zajímalo by mě, čím to je. A co s tím dělat. Na konci semestru už mi to řeknou dobře, ale když se zeptám na jiný údaj - zas řádově špatně. A u státnic už to zas nevědí. Hodně věcí se učí mechanicky, pak se jim to v hlavě motá. Ale za to můžou i učitelé, kterým jde některým o to, aby slyšeli přesnou definici, spíš než aby to řekl student vlastními slovy.

Jinak kamarád dělal na to metru pomocného stavbyvedoucího. Byli jsme tam na exkurzi. Řekli nám, že na letiště to právě z těch důvodů, co píšeš už dodělat nemohli.

Moje kamarádka a zároveň spolužačka ze střední je na stavárně. Jsem na ni zvědavá, jestli to dá, nebo budu jediná ze třídy, kdo zvládl ČVUT. Barák bych si od ní ale asi postavit nenechala... :D

Jestli prošla přes první dva ročníky, tak už to pravděpodobně dá. Pokud se na to úplně nevykašle. :)

Děkuji :) Když člověk řekne, že má titul z ČVUT, tak to zní mnohem líp a hlavně si nikdo nedovolí říct o této univerzitě křivé slovo, protože každý tak nějak ví, co to obnáší. Není to titul zadarmo, ale dá se to zvládnout.
Samozřejmě rodiče nebyli zrovna nadšení, když jsem si zvolila ČVUT. Pak nebyli nadšení z mých známek, ale pak to přestali řešit, hlavně že tam furt jsem a teď jsou o to pyšnější, že jsem to zvládla :)

Nyní člověk všechno najde na internetu, skripta jsem si koupila jen jedna + knížka pro jeden volitelný předmět, v NTK jsem si nikdy nic nepůjčila. Chodili jsme se tam tak akorát učit. Většina předmětů měla skripta v elektronické podobě a nebo se učilo dle prezentací a zpracování tematických okruhů se také dalo sehnat online. Ale záleží na škole. Když jsme byli na "párty" u přítelova kamaráda, tak se mu na stole válel pracovní sešit z účetnictví (je na VŠE). My jsme nic takového neměli.

Třeba budou Hášu učit učitelé nebo postavy z dějin ve formě hologramů :D

To je tu tak pusto? Poslední dny jsem moc nestíhala to projít.

No v porovnání s jinýma školama to titul určitě zadarmo není :). Ale zas záleží na lidech. Můžeš mít člověka, co má na to hlavu, ale ČVUT jen tak tak proleze, protože to profláká, a pak někoho, komu to jde do hlavy hůř a fakt se třeba na VŠE snaží a odmaká si to mnohem víc. O známky na ČVUTu vůbec nejde. Dokonce i to prodlužování je úplně normální. Absolutně nechápu ty "exoty", co mají na bakaláři červený diplom. Nevím, jak to máte na FEL. Ale na FSv to je tak, že první dva roky jsou docela těžké, když to člověk zvládne, většinou si s sebou do těch dalších dvou přinese jeden dva těžší předměty, co opakuje, když je dá a nevykašle se na BP a státnice, tak to udělá a Ing. je už o ničem. Jednak už je to jen 1,5 roku a z toho ten poslední semestr jen diplomka. Jednak jsou tam lehčí předměty a není toho tolik. To je na té škole nevyvážené. Že na bc. se člověk mnohem víc nadře.

Já se musím přiznat, že si teď dávám pauzu, nějak mi to nepsalo :) a nenacházela jsem delší čas v kuse.

I na FELu se najdou takoví exoti. U nás na programu měl určitě taky někdo červený diplom, ale nijak se o nich nemluvilo a nebo byli na jiném oboru, takže jsem je moc nevídala. Ale slyšela jsem o pár lidech z jiného programu, kteří tím byli úplně posedlí a kdo s nimi musel být v některém předmětu v týmu, je proklínal :) A to nebyli žádní nadaní jedinci, spíš brutální šprti bez života. Ale mám to jen z vyprávění.
Já to s tím učením taky nijak zvlášť nepřeháněla, mám taky život... :D

A jasně, že jsou lidé, kteří dají i FEL levou zadní. Rozhodně měli výhodu lidi třeba z Gymnázia Arabská, kde mají i programovací obor. To co se učili 4 roky (nebo 8?) jsem já musela nějak dohnat v prváku. O to to bylo horší.

cg

Congratulation. It is a complete different feeling to complete a degree.
programming is a tough subject. I was taught C programming in my graduation course. This was just one programming that we had to pass and it was damn tough.

Thank you! And yeah, my life is more cheerful now, because all the stress has faded away. I had the C too, and I didn't like it at all. So far I don't know how pointers work, especially when there are more than one. Thanks to them, it's one of the more difficult programming languages for me. But Java is fine if you don't have to program a server as a homework :D

Taky se přidávám ke gratulantům a věřím, že zvládneš i další krok :-) Vím, co to je trápit se několik let studiem na VŠ, takže Tě plně chápu a dobře rozumím i tomu, když člověk může všechny sešity odhodit a vyčistit si hlavu ;-) ....no, sešity. Byl jsem se před nějakým rokem podívat na VŠ a dneska už mají všichni notebooky a všechno probíhá jinak, i hodnocené studentů je jiné :-) .... Dneska už studuje na VŠ i dcera, která vloni úspěšně udělala maturitu na stavební průmyslovce a minutý týden zdárně zakončila první semestr na VŠ :-)

A co jsi studoval? A kde studovala a studuje dcera? Ono tam není rozdíl jen v té jedné generaci. Třeba já na střední ještě rýsovala v ruce, ještě na střední jsme se začínali učit v AutoCADu a dostala jsem tenkrát flashku na přenášení výkresů, která byla velká 128 MB - a byla jsem z ní unešená. A na VŠ už se rýsovalo jen v počítači. To samé s notebooky. Ve čtvrťáku na střední je měli lidé výjimečně, na VŠ už to bez nich nešlo...

Já jsem studoval na strojní fakultě VŠB v Ostravě. Dcera studovala strojní průmyslovku v Opavě a teď má za sebou první semestr taky na VŠB, ale dneska je to myslím vedené jako Technická univerzita :-)

V Ostravě jsem byla teď v létě na svatbě kamarádů a šli jsme kolem té školy. Zaujalo mě, jak je velká a kolik má oborů. Přitom když se u nás mluví o technických školách, hovoří se spíše o ČVUT v VUT, na jiné se zapomíná.

To máš asi pravdu. Právě jsem taky slyšel, že aby VŠB brali vážněji u nás i v zahraničí, přidali tam ještě Technická univerzita. Byla to velká škola už za mě a pak tam přistavili další budovy, rozšířili sportovní areál, apod. ...a to ještě není všechno, protože další budovy k ní patří i v jiných částech Ostravy, např. ekonomická fakulta je v centru města.

Díky moc a snad jo, magisterské už by měla být pohoda. Míň předmětů a víc oborů na výběr :) Ten bakalář mi přijde fakt přehnaný. Je toho trochu moc. Já docela sešity používala, protože na notebooku mám potřebu dělat všechno, jen ne se vzdělávat :D
Tak to je príma, pokračuje v oboru, nebo se rozhodla zkusit něco jiného?

Pokračuje ve stavebničině, jen se jí musím zeptat, jaký že to má obor :D

:) tak pak napiš, až se to dozvíš :)

Tak jsem to zjistil. Studuje prý zatím obecně Stavební inženýrství. :-)

Jo, tak to tam mají stejný, jako v Praze a Brně, že se to dělí až později.

Vypadá to tak :-) Já jsem od začátku studoval Strojírenskou technologii, kterou jsem pak stejně nedělal :-)

Gratulace! Také jsem si všechno vypisoval ručně, na učení mi pak zbyl asi den a půl, ale tím psaním se toho do hlavy naštěstí dostalo dost, abych prošel:-)) Užívej si, oslavuj jak jen můžeš:-)

Já taky - a co jste s tím pak dělali? Mně to bylo líto vyhodit, tak to skladuji, ale asi k ničemu... :(

Tak douho jsem to skladoval a přendával z místa na místo, až jsem to po zralé úvaze vyhodil:-)) Nejde to jinak, všechno se mění, už se do toho nikdy nepodíváš, obzvláště teď, v době internetu:-)

Hmm, asi to u mě dopadne stejně...

Já to možná ještě otevřu až dojde na přijímačky a jinak jen lapač prachu, stejně by to po mně nikdo jiný nepřečetl. Sama jsem narazila na pár slov, které jsem nedokázala po sobě přečíst. Naštěstí jich moc nebylo :D

Díky! Tak to jsem ráda, že nejsem jediný exot, co to dělal takhle :D

didn't want to spend another three years at school full of girls with high heels, loads of makeup hahaha you have that kind of plague too? :P

congrats on your achievement! what i want to ask is that you said you can continue in October to become and engineer. Does that mean an extra bachelor, a master or it's in the same bachelor you are now?

I enjoyed these bitches at the high school, so I don't need them at the university :D It would be probably because my mother never allowed me to wear provocative clothing, so I don't even have a relationship with it. I'd rather go dressed as a boy. And I can't do makeup! Mascara is enough :D

Thanks a lot! It will be a master, and I plan to continue at the same school. The bachelor never more! It was suffering... :D

i think most of the genuine boys out there prefer girls that don't use much of make up so you gonna more than fine with this style! congrats again and enjoy your master now!

Gratulace, mě to čeká příští rok :-D

A tebe čeká maturita nebo státnice? Jak píšeš tu svou práci, tak jsi tam myslím zmiňoval, že to je maturitní práce - nebo ne? A jestli matura, budeš pokračovat na IT?

Příští rok už mě čekají státnice, práce už je hotová, teď jí jen překládám do Aj a ještě občas někde upravuji :-D Už studuji Bezpečnostně-právní fakultu.

PČR ? Nebo jinde? To je taky zajímavý, tak o tom taky někdy něco napiš :)

Ano, na Pačr. Pokusím se - bakalářku budu psát na Služební hipologii, tak když to bude dobré, tak to budu zveřejňovat.

Tak zas jsem se naučila nové slovo :) To se budu těšit.

Díky! :D Tak to budu držet palce :)

Gratuluju! :) A respekt za tak dlouhý a kvalitní post napsaný hned poté a to navíc ve dvou jazykových verzích... já byl vždy po všech takto důležitých zkouškách úplně vyšťavený a nedal bych do kupy ani jednu kloudnou větu :D

Díky moc! Já jsem naopak plná energie a veselejší, protože to mám konečně za sebou! Krom toho, že jsem pár dní pořádně nespala a to i když jsem to měla za sebou. V noci na včerejšek jsem si furt přehrávala státnice a co jsem mohla udělat jinak. Jako by to šlo změnit... :D
Je fakt, že ten článek mi nějakou tu hoďku zabral a už mi ten překlad lezl na mozek, ale chtěla jsem to zdokumentovat. Akorát k odpovědím na komentáře jsem se dostala až teď, protože se večer šlo na véču s mými rodiči :)

jej a ty jsi bakalář a máš takhle čas sepisovat na Steemit takhle dlouhej článek... :) gratulace

No žádná velká kalba zatím v plánu není, spíš jen komornější rodinné večeře a možná nějaká ta flaška padne dnes u koukání na bednu (nebo hraní her). Článek jsem sepsala při dlouhé chvíli v práci... :D
A díky moc!

no já kalil, ale stejnak ta svoboda dolehla až tak za 14 dní :) kdy si konečně uvědomíš že to je pryč :)
jsem procházel tu bakalářku a moc mi neni jasný to praktický použití tý navigace... přišlo m ito moc složitý...

Nevidomí zavolají operátorovi, že třeba za týden chtějí jít někam z bodu A do bodu B a on jim sepíše detailní popis té trasy a pošle jim to :) A díky tomu programu by měli všechny zdroje pohromadě na jedné obrazovce (nemuseli by překlikávat záložky v prohlížeči atd.), mohli by využít staré trasy...

kalba bude a velká, jen ne tenhle vejkend

Gratuluji k získání titulu. Klobouk dolů. Držím ti palce v dalším studiu.

Díky moc! Říkám si, že už by to mohla být větší pohodička, tak uvidím :) (pokud dám přijímačky)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63501.83
ETH 2650.23
USDT 1.00
SBD 2.81