Nový člen české Steemit komunity (Czech language only this time)

in #cesky6 years ago (edited)

Zdravím všechny Steemit krajánky,

k této sociální síti jsem se přidal před pár dny a právě jsem zjistil, že tu existuje tato česká komunita, tak bych se rád stal jejím členem a krátce se představil :)

Jmenuji se Petr, pocházím z Opavy a poslední roky se živím se freelance writer a překladatel. Tato flexibilní práce mi umožňuje hodně cestovat a žít jako tzv. „digitální nomád“, čehož se snažím plně využívat (momentálně žiju v Mexiku).

Co se mých článků týče, psal jsem o různých tématech pro různé weby, ale nejvíc jsem toho napsal pro jeden americký portál (něco ve stylu boredpanda), kam jsem přispíval víc než tři roky. Díky těmto zkušenostem, zálibě ve focení a spoustě cestovatelských zážitků mám pocit, že bych snad mohl být prospěšný i Steemitu a produkovat obsah, který někoho zaujme. Zároveň ale musím přiznat, že jsem na takto koncipované sociální síti absolutním nováčkem a teprve se tu rozkoukávám. Velmi proto ocením jakékoliv rady nebo tipy zkušenějších uživatelů, abych se v novém prostředí rychle zorientoval a mohl být plnohodnotným členem české Steemit komunity, kterou chci samozřejmě také podporovat.

Děkuji a přeji hezký zbytek víkendu :)

Petr

PS: hned mám první dotaz - používáte v rámci této komunity ještě nějaké jiné tagy než "cesky"? (ty ostatní jsem přidal spíš jen ze zvyku využívat vždy maximální počet tagů :)

14639587_10208025114649053_238628628170264618_n.jpg

Sort:  

Díky moc za všechny reakce. Na jednu stranu mě to potěšilo - vypadá to, že jste opravdu dobrý kolektiv, který táhne za jeden provaz. Na druhou stranu jsem ale z tolika nových a složitých informací trochu zaskočen :D Steemit mi byl doporučen v podstatě jen jako zajímavé "odbytiště" pro moje články, ale teď mám pocit, že porozumět všem principům a funkcím této sítě bude nad moje chápání... Zeptám se tedy jinak - je podle vás šance se tady prosadit prostě jen tak, že budu pravidelně publikovat originální anglicky psané články a komentovat a hodnotit produkci jiných uživatelů? Popravdě jsem ještě ani úplně nepochopil ty základní tři jednotky v peněžence, natož nějaké "boty" apod. :D Jsem prostě jen obyčejný pisálek :)

jo určitě... jen musíš bejt trpělivej ono než nasbíráš skutečné lidi co tě budou opravdu číst trvá... vlastně dost dobrých článků zmizí v propadlišti steemitových dějin... :)

Jasně, s tím počítám... nějakou svou základnu mám už na insta a FB a trvalo to dlouho, takže si nedělám iluze, že tady to bude hned. Ale věřím, že mám co nabídnout, tak to snad časem půjde :) Hlavně jsem rád, že jsem se konečně k nějakému zajímavému projektu dostal ještě relativně na začátku, narozdíl třeba od fotobank, které už v době, kdy jsem s tím začal, mlely z posledního :D

Pokud nebudeš z počátku počítat s desítkami dolarů (nebo lépe řečeno se STEEM a SBD v hodnotě desítek dolarů) za článek, pak bych řekl, že si vyděláš. Cestovatelská témata jsou oblíbená i na Steemit a v angličtině získáš spoustu následovníků ochotných ocenit Tvou práci pro jejich zábavu, potěchu i poučení. Nebojím se, že si početnou skupinu následovníků nevybuduješ během pár dní.
A když občas potěšíš nás, svou češtinou, také budeme velmi vděční.

Díky moc za povzbudivou odpověď! A neboj, pokoře a trpělivosti mě naučily už fotobanky (první týdny, možná i měsíc jsem se pohyboval v řádu centů denně :D). Česky sem tam taky určitě něco napíšu ;)

Všiml jsem si, že píšeš i polsky - odkud přesně jsi, jestli mohu vědět? U nás na Opavsku se taky dost lidí domluví polsky...

Prajzáci si jen myslí, že rozumí polsky. :D
Pocházím z cesarské. Ale již nějaký čas tam nežiji. :)

Vítej v našem malém českém rybníčku :) Dokud nás bude pět a půl, nemají jiné tagy moc význam. Jednu dobu frčelo #ceskypromo, což bylo takový jednorázový lákání nováčků.

Díky za vysvětlení :) Alespoň ohledně tagů mám tedy zatím jasno :D

Vítej! Zkusím být tím, kdo Tě trochu potěší. V reakci na Tvé "jsem zvyklý psát a dostat za to zaplaceno" bych Ti chtěl říct, že tady jsem 5 měsíců a nerozumím stále téměř ničemu. Jsem tydýt, který rád vaří a peče a občas o tom napíše a občas čte. I přesto, že nic nestuduju a hodnotné rady přátel z české komunity se po mě svezou jako kapka deště, jsem se dopracoval k 258 následovatelům a hodnotě účtu asi 100 USD. Myslím, že když se tomu budeš důsledněji věnovat, máš velkou šanci být mnohem rychleji, mnohem dál než já. Jediné, co mě mrzí, že mé snahy o dvojjazyčné články (česky/anglicky) se moc nechytly a tak už píšu jenom česky. Přeji ať jsi úspěšnější! A vítej mezi nás:-)

Díky moc za reakci, takových upřímných slov si cením. Čím víc se tady rozkoukávám a pročítám různé věci, tím víc jsem zklamaný z toho, že kvalitní a originální obsah tu není na prvním místě, jak jsem naivně doufal :( Mám pocit (ale možná se pletu), že o úspěchu, oblíbenosti a tím pádem i výdělku tu spíše rozhoduje to, jak kdo ovládá všechny ty "doplňkové" funkce (boty, roboty, choboty a jiné automaty) a kolik je ochoten do nich z počátku zainvestovat. Já těmto věcem zatím fakt vůbec nerozumím, takže se moentálně snažím získat větší vliv (nebo jak to obecně nazvat) účastí v různých fotosoutěžích. Tam stačí nahrát fotku a přidat krátký popisek. Publikovat v této fázi nějaké opravdu hodnotné články, jejichž psaním bych strávil hodiny, mi teď přijde dost neefektivní, protože by si jich nikdo nevšiml a po pár hodinách by zmizely na smetišti virtuálních dějin :D :( Ještě tomu ale pár měsíců dám a uvidím, kam se to posune.

Ano, fotosoutěže jsou fajn, tím jsem také začínal. Potom je také dobré číst a najít si pár lidí, kteří upvotují komenty ke svým článkům. Hlavně z počátku jsem tím získal mnohem víc, než vlastními články. Za článek bylo třeba 0.05 a za koment 0,7..to už je znát. Určitě bych Ti doporučoval psát přes busy.org Za každý článek dostanes pár centů od busy org, to je celkem otivační. Teď už dostávám i 0.14 centů. Jak už Ti někdo psal, váha podpory závisí na počtu Tvých sledovatelů, takže na počátku to nbude nic moc, ale i trocha člověka potěší. S boty to neumím, už jsem zaplatil pár, co mi nedali nic, takže vtom Ti radit nebudu, ale někdo Ti k tomu tuším už také něco psal. Tak ještě jednou, hodně nadšení a těším se na články!

Díky moc :) I za trpělivost, při učení nových věcí bývám občas pomalější :D

Vítej! Každá posila je předem vítána. Největší znalosti o steemitu tady má @godfish, slušně nás zásobují informacemi @petecko nebo @espoem. Ostatní se snažíme, co to dá ;-). Na prvním místě používáne tag #cesky a pak je to na tobě, kde se chceš zviditelnit a tak se dostat k SBD a SP, což je tady naše "výplata". Skoro všichni píšeme články v #busy.org (to zabezpečuje prvotní příjem). Někteří z nás používají hlasovací roboty (v tom by ti mohl poradit @samotonakatoshi). Nějak jsem se rozepsal ;-). Na skoro každou otázku tu někdo zná odpověď.

Dokud je cena SBD o tolik výš než 1 dolar, boty nekupujte. ;)

ok, nebudu ;-)

no a jak jinak se srazí cena dolu než že majitelé botů ho budou směňovat za steemit :)

Více se vyplatí, když SBD prodáte vy sami. Za STEEM, za cokoli. Na http://steembottracker.com sice "profitabilní" upvote můžete najít, ale má to jedno ale. Vy pošlete nabídku třeba 1 SBD a dostanete upvote ve výši třeba 1.4$ - jenže teď je řeč o upvotu, jehož hodnota se přepočítává na dolar americký. Takže vlastně prodáte 1 SBD za to, že za týden dostanete cca 1.4 USD. Proč ho radši teď neprodat za 2 dolary? Tato situace nastala asi proto, že na steembottrackeru mají za to, že SBD=USD (alespoň co se týče ceny) a lidi kupují upvoty podle steembottrackeru. Ani přes minnowbooster nedostanete výhodnej upvote. Fakt nechápu, která velryba mohla takhle vypumpovat SBD, když je fixlej s dolarem. Jednou jí však dojdou peníze/trpělivost. Prodávejte SBD, dokud je čas.

no fixlej... to je pofidérní... snad napíšu ten článek co jsem slíbil godfišovi :)

Z grafu jde jasně vidět, že to dělá velryba. O tom se asi přít nemusíme. Fixlej k dolaru je minimálně tím, že je to na steemitu psaný, že by měl mít zhruba takovou hodnotu (jinak nevím). Každopádně pokud by někdo věřil, že se na 2 dolarech udrží, boty by i tak neměl kupovat, pokud tedy lidi nezačnou kupovat upvoty méně a tím donutí boty dávat více. V tuto chvíli to nemá cenu, ale sledujte ten steembottracker. Třeba si to lidi uvědomí a nebudou tam tak šílené nabídky.

Také Tě mezi námi vítám!
Rozkoukávej se, zkoušej, čti, ale hlavně se bav a tvoř! Slovo, obraz, zvuk, to vše na Steemit oceníme, dokonce v jakémkoli jazyce. Hlavně, pokud to bude Tvé a nejlépe tvořeno nejprve zde. Steemit dokáže originalitu ocenit. Hlavní však je nezapomenout se bavit!

Díky moc, vypadáte jako fajn kolektiv :)

Díky za info! :)

Rádo se stalo ;-)

Sám si musíš vyzkoušet, co Ti bude více vyhovovat. Někomu vyhovuje steemit.com, jinému busy.org, jinému ještě zcela něco jiného. Všude Ti stačí jediná registrace, jedno přihlašovací jméno a vlastně i heslo. O nic složitého nejde, chce to zkoušet, sledovat, psát, číst a bavit se. Steemit je o zábavě, na stres je tu STEEM, tedy pro ty, kteří spekulují s jeho cenou. ;)
Jen poznamenám, že pokud bys chtěl psát skrze busy.org jen kvůli upvotu, zpočátku to žádná sláva nebude, pokud však získáš dostatek následovníků s větším množstvím STEEM Power, pak bude mít hlas od busy.org, mnohem zajímavější hodnotu.
Není to složité, jen to tak zní. Dej tomu čas.

Ok, dám tomu čas - nic jiného mi ani nezbývá, pokud se z těch nových informacá nechci zbláznit :D

Klid, většinou je Steemit zcela intuitivní, tudíž Tě vše navede ke zdárnému cíli. @espoem překládal do češtiny pěkné návody od @sndbox, ale najdeš je samozřejmě v originále, či dalších překladech.

Ahoj, používáme jen tag #cesky, ostatní jsou libovolné. Hodně z nás píše přes busy.org, tam je ještě tag #busy.

Ještě přidám, že existuje i novější verze busy, kde najdete některé funkce navíc. Postupně se spojí se stabilní verzí.

staging.busy.org

Ahoj, díky za odpověď. To busy.org je nějak propojené se Steemit? Měl bych se tam taky zaregistrovat?

Je to jen jiný rozhraní pro přístup k blockchain steemitu. Přihlašovací údaje jsou stejné jako sem na Steemit. A je v CZ.

Aby to bylo korektní, mělo by se říci "přístup k Steem blockchainu". Steemit je taktéž rozhraní, které když padne, Steem a články v jeho blockchainu žijí stále (až na to, že registrace nepofrčí).

Pokud napíšeš článek přes busy.org a dáš do tagu busy, dostaneš pár centů jako bonus. Jiné výhody snad ani nemá (až na tu češtinu a nezalagovanost)

Vítaj na Steemit! :)

Děkuju :)

Vítej. Jak napsal @bucipuci, na každou otázku tu zná někdo odpověď, takže klidně se ptej ,-)

Díky, asi se budu ptát postupně, teď jsem fakt zahlcen informacemi...

Ahoj do mexika...

Ahoj do zasněžené ČR :)

Též zdravím a pozdravuju... Já tu jsem nový asi 3 měsíce a pořád spoustě věcí nerozumím.

Díky, ale moc jsi mě nepotěšil :D je to všechno asi mnohem složitější, než jsem si myslel... Já jsem prostě jen zvyklý psát a dostat za to zaplaceno. Tady je ale evidentně důležitých ještě spousta dalších věcí.

@Krakonos je poslední dobou zbytečně pesimistický. Stačí hru se Steemit rozjet a bavit se. Co je důležité pochopíš hned na začátku, co je dobré znát, na to při jdeš během prvních týdnů a ten zbytek přijde časem. Holka Ti o sobě taky nevysype všechno hned na první schůzce, ale nechá si překvapení do zásoby.
Když si nebudeš vědět rady, ptej se, není přeci nic jednoduššího.

Ahoj, ať se Ti tu daří.

Ahoj, děkuji a oplácím follow :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62873.38
ETH 3037.14
USDT 1.00
SBD 3.63