Komp

in #cesky5 years ago (edited)

Dnes jsem po asi tak deseti letech šáhl na vnitřek kompu. Rodičům začal staříček s více jak deseti křížky kolabovat prostě tak nějak se vypínal, nehledě na to že tam pořád bylo Ubuntu 14.04 a ještě ke všemu to hlásilo systémové chyby.

Takže jsem objednal vnitřnosti komplet nové až na mechaniku a starý disk. Samo sebou jsem koupil nové SSD 1TB. :)
P1350767.JPG

K tomu 16GB ramky, nějakou obyč pasivní grafárnu a silnej dobrej zdroj.

No trochu jsme měl obavy jak to složím přecijen paměť je děravá. A i když jsme v životě poskládal hned několik kompů a kdysi jsme za to byl i placen jako správce sítě v divadle tak přecijen HW se za posledních deset let trochu posunul a já už to vůbec nesleduju. Za prvé jsem si říkal jestli budou vůbec kompatibilní a to ještě s Linuxem. Pak jsme byl zvědavej na SSD disk s paticí M2.

Odpojil jsme starý kom na kterém jsme ještě vypálil než zas zkolaboval instalační DVD Ubuntu 18.04 a otevřel ho.
P1350768.JPG

P1350769.JPG

Můj odhad byl že se rozhodně přehříval, vše bylo rozpálené až hamba...

Vše jsem vymontoval a skříň důkladně vyluxoval a vytřel. A začal jsme montovat komponenty. Nejdřív desku, pak do ní procík... tady jsme trochu váhal zda nemám dát procík nejdřív do nenamontované desky. Pak větráček na procík. A pak jsem chtěl namontovat zdroj... ke své smůle jsme zjistil že ve skříni je šoupatko který zdroj tak trochu upevňuje a je na dva šroubky a ten jeden je pod deskou... :) no zase jsme jí vymontoval... ale pak už to šlo lehce, není nadto se procvičit... pak paměti, SSD disk a grafárnu.

P1350770.JPG

Chvíli jsme špekuloval nad kabely po krátké pauze a jediné co mi zbylo byl kabel pro IEEE 1394 který je na skříni a na desce už dávno takový konektor nebyl.... zas jeden z konektorů, který už se nepoužívá... :)

Ale jo po hodině a půl bylo hotovo :)
P1350771.JPG

No kabely nemám moc úhledně já vím... ale ty od zdroje se fakt nedaly lépe složit nějak k sobě...

Instalace Ubuntu 18.04 na SSD byla už otázka minut... fakt SSD potěšilo a tentokrát i nové Ubuntu teda rok staré ale já ho viděl poprvé... úplně bez problému a vše fungovalo včetně tiskárny žádné další doinstalovávání ovladačů a podobně...
Pak ještě doladit programy co chyběli DOGE a Bitcoin CORE samo sebou taky a bylo hotovo... počítač neslyšně přede a vůbec netopí...

Musím ještě podotknout že jsem měl dnes strašidelnou kocovinu po včerejších několika lahvích vína... :D

Sort:  

Tebe bych si potřeboval občas půjčit...
@djimirji up!

SSD je zázrak moderní doby 😁
Kdybys náhodou psal nějaký další článek o LN, nesepsal bys jak založit vlastní kanál? Resp. zda to zvládne "každý", by mne zajímalo.

Pěkně omládl ;)

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @sbi-booster.

Congratulations!


This post has been granted a 100% upvote, courtesy to @wokeprincess, from BlissFish!
Enjoy the Bliss!

Join us on Discord!
Upvote this post to help the minnows win a bigger upvote!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 68845.40
ETH 3281.32
USDT 1.00
SBD 2.65