Defibrilátor

in #cesky7 years ago

Dneska se s vámi musím podělit o jedno zjištění, které jsem nevěděl a které mě překvapilo. Ono ho pravděpodobně neví víc lidí neb filmový průmysl už nám ho léta předkládá špatně.

Obvyklá scéna ve filmu kde je pacient v ohrožení života ať už na sále nebo někde na lůžku. Je připojen na přístroj který monitoruje tep srdce. Ve filmu dojde k zástavě a na monitoru se objeví rovná čára. Naběhne partička doktorů s defibrilátorem. Přístroj se chvíli nabíjí a pak dají všichni ruce pryč a bum. Pořád rovná čára na monitoru a táhlé pískání. Provedou akci znovu a srdce naskočí. Na monitoru se objeví tep a všichni si oddychnou. Napínavá hudba se změní na dojemnou a lidi ve filmu se radují.
Ano tak tyhle scény jsou úplné scifi. Pokud se vám totiž zastaví srdce tak vám už defibrilátor nepomůže. Jediné co vám může pomoc je masáž srdce. Defibrilátor se totiž naopak používá vlastně pro zastavení srdce, které bije velice rychle a nebo arytmicky a tak neplní svoji funkci pohonu krve. Vlastně je to takový resetovač srdce. A dokonce dnes už se ani ty diody o sebe nemusejí třít a rozhodně není třeba čekat až se nabije.
Takže až se zase budu dívat na film kde se někomu zastaví srdce tak mi asi ta scéna pro příště přijde spíš vtipná než napínavá.

defibrillator-98587_960_720.png

Sort:  

Zajímavé. To jsem netušila. Já se třeba donedávna domnívala (a nejenom já, spousta lidí), že schizofrenie je nemoc rozdvojené osobnosti. Pořád o tom totiž člověk slyší ve filmech i čte v knihách, a pak se dozví, že tomu tak vůbec není a jsem to dvě odlišné nemoci, které spolu nemají nic společného. Některé mýty a hlouposti jsou děsně rozšířené. A pak aby člověk něčemu, co si přečte, uslyší, nebo uvidí v médiích vůbec věřil.

Tak to jsem nevěděl, doktory moc nemusím...

no tyhle scény jsou běžně v akčních filmech, na doktory taky nekoukám... :)

Tak zase jsem o něco moudřejší.
Častěji než defibrilátor vídám ve filmech palné zbraně, to se zase chytám za hlavu já ;) Prostě ne každý herec se na střeleckou scénu připravuje jako Keanu Reeves ;)

Ve filmech je cim dale, tim vice zbrani a v USA si Demokrate zahravaji s myslenkou je obcanum zakazat. Hypokryti!

Ono těch nesmyslů ve filmech je víc. Účastnil jsem se několika školení první pomoci. Školitel byl doktor, co jezdí na záchrance.
Jako slabý tep je holý nesmysl. Buď tep je, nebo není. Stejně tak zjištění jestli dýchá či nikoliv. Když není tep, automaticky už nedýchá. A obráceně. Když jasně nedýchá, nebude ani tep.
Jediný co je potřeba udělat, aby dotyčný měl průchozí dýchací cesty a zahájit masáž srdce (pokud je zástava).

This post has received a 0.31 % upvote from @drotto thanks to: @petrvl.

Další úsměvná scéna je při stříhání modrého nebo červeného drátu, u toho vždy padám rovnou na zem a zbytek filmu je již jen komedie.

Zajímavé. Připomnělo mi to den, kdy jsem viděla, jak se praží káva, a když vysypal čerstvě upraženou kávu do toho míchacího chladiče, tak to nevonělo jak v reklamě na Jihlavanku. Ta vůně se vytvořila až při skladování, kde se nakumulovala v kyblíčkách/sáčcích.

jo zrovna včera jsem byl svědkem pražení kávy a tu stejnou poznámku jsem pronesl a i když to vím že vůně se dělá až se zavřených bobů a o pár hodin později čtu tady tvoji poznámku... to jsou synchronicity :D

Jj, to jsem věděl. Vůbec ve filmech je spousta mýtů. Třeba nedávno se tam někdo nakazil morem v prostorech, které nebyly přístupné stovky let :-) Bakterie moru může přežít až rok ;-)
To aby se pak člověk bál chodit do kostnic, které jsou vesměs z dob morových epidemií :-)

This post has received a 37.04% upvote from @msp-bidbot thanks to: @petrvl. Delegate SP to this public bot and get paid daily: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP Don't delegate so much that you have less than 50SP left on your account.

You got a 16.84% upvote from @oceanwhale courtesy of @petrvl! Delegate us Steem Power & get 98%daily rewards share!20 SP, 50, 75, 100, 150, 200, 300, 500,1000 or Fill in any amount of SP. Discord server

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 64841.81
ETH 2619.31
USDT 1.00
SBD 2.87