Mé nejlepší zážitky z Budapešti.

in #cesky5 years ago

Přesně před týdnem jsem se vrátila z jednoho z nejlepších výletů, který jsem kdy zažila, což byla čtyřdenní návštěva Budapešti. Doteď jsem naprosto okouzlena tímto nádherným místem a vůbec mi nedochází, co vše jsem za takový krátký časový úsek stihla zažít a vidět. Aby jsem si to i já sama zopakovala, rozhodla jsem se napsat tento neknižní článek a o své nejoblíbenější zážitky se podělit i s vámi!

Prohlídka Rybářské bašty a Matyášova chrámu

Začínám jednou z nejkrásnějších památek v Budapešti, což je dle mého Rybářská bašta a to z mnoha důvodů. Za prvé máte nádherný výhled na celé město z toho nejlepšího úhlu, protože přímo před vámi vidíte Parlament, který si vážně nemůžete nechat ujít. Za druhé je to velmi jedinečné místo, protože se zde mísí mnoho uměleckých směrů. Za třetí zde nejsou žádné otevírací doby a vstupné, takže si atmosféru tohoto místa můžete užít klidně i ve tři hodiny ráno. A za čtvrté? Zde máte šanci pořídit ty nejkrásnější fotky na váš instagram, protože, věřte mi, tohle místo je sakra fotogenické. Psychicky se však připravte na delegace Japonců, kteří chtějí fotku na úplně každým metru čtverečním, takže si na ty nejhezčí místa budete muset počkat.

IMG_0911.JPG

Projížďka po Dunaji

Jak si hezky prohlídnout celé centrum města zadarmo a bez starostí? No přeci na lodi! Specifické lodě ve všední dny se dají uhradit lístkem na hromadnou dopravu (kupují se u každé stanice metra), takže vás tento zážitek teoreticky nebude stát nic navíc, protože se v Budapešti se jízdě metrem opravdu nevyhnete. Na lodi můžete posedávat klidně celý den, protože toalety jsou přímo na lodi a nějaké to občerstvení tam taky najdete. Například víno jenom za 12 korun. A to se vyplatí, ne? Velkým plusem je, že si můžete zabrat místa venku a mít všechny památky přímo na dosah ruky nebo si to můžete užít z pohodlí kajuty, kde se nemusíte trápit kvůli nepříjemnému větru.
IMG_0796.JPG

Budapest Eye

Jeden den si určitě skočte na Budapest Eye, aby jste toto nádherné město viděli i z ptačí perspektivy. Doporučuji sem zajít spíše k večeru, protože i kolem kola panuje hrozně pohodová a optimistická atmosféra. Všichni posedávají na trávě s láhví cideru a bezstarostně si povídají, smějí se či hrají na hudební nástroje. Fronta na kolo nebyla moc dlouhá a projížďka kolem nám umožnila vidět všechny známé památky ještě z jiného úhlu pohledu. Jediným mínusem byla vyšší cena, která se pro rodinu pohybovala kolem 1000 korun na cca. 10 minut jízdy.
IMG_1026.JPG

Návštěva second-handů

Řekněte mi, která ženská by si neužila hrabání v obchůdku plném kvalitního a levného zboží? Myslím, že žádnou nenajdete. Já osobně jsem navštívila dvě pobočky anglického secondhandu Cream, který mě vážně oslovil. Ceny byly úplně skvělé (většinou tak 170 korun za top), nenašla jsem ani jeden kousek, který by byl nějakým způsobem poškozený nebo špinavý, po delším hledání se zde daly najít i dražší značky jako Topshop či Adidas. Třešničkou na dortu je, že jsou všechny kousky seřazené podle barvy a typu oblečení, takže je všechno krásně přehledné.

Večerní procházka po Náměstí Hrdinů a Vajdahunyadvar

Úplně spontánním zážitkem byla večerní procházka po Náměstí Hrdinů a Vajdahunyadvar, což byl pro mě nejmagičtější zážitek vůbec. Náměstí Hrdninů je velmi důležitým památníkem, o kterém jste určitě všichni slyšeli. O malém hradě, který se nachází jen pár minutek chůze od náměstí se však bohužel tolik nemluví, což je dle mého obrovská škoda! Ve večerních hodinách zde bylo úplně prázdno, což tomuto místu dodávalo na tajemnosti, mohli jste si úplně bez problému projít celé nádvoří nebo obejít celý hrad dokola, plus ta podoba Vajdahunyadvar s Bradavicema je prostě nepopiratelná.
IMG_0742.JPG

Moc děkuji za přečtení! Určitě mi do komentářů napište, jestli jste i vy Budapešť navštívili nebo to aspoň plánujete.

Sort:  

Ahoj, nikdo z lidí kolem @cesky Ti nebude vnucovat, jak tady máš co dělat. Ale kdybys něco chtěla vědět, tak tu nejsi sama, spolupracujeme, zeptej se.
Steemit je mnohovrstevná záležitost a všechny jeho nuance nepobere už asi nikdo. Každý víme něco.

Ahoj, moc děkuji za takto vřelé přijetí! :) Jojo, je toho tady hodně nového na pochopení :)

Není zač. Nediv se, že každou Tvoji repliku neupvotujeme. Tvoje "voting power" se každým upvotem (hlasem) sníží o 2%.
Takže dáváme každý denně asi 10 upvotů. Které se zpravidla necháváme na články. Píše nás pod #cesky asi 25. Takže ani nedáváme "plné" upvoty. Jen nějaké zlomky. Samozřejmě hlasujeme i mimo českou komunitu.

Vítej v českém rybníčku, moc hezký článek s krásnými fotkami. V Budapešti jsem nebyl už hodně dlouho, moc se mi líbilo na Margaretině ostrově. A nebylo to v době festivalu :-)

Děkuji moc :) Jo, tak ten zrovna jsme nestihli navštívit. Tak snad příště. :)

Do začátku jsem Ti delegoval trochu SP. Nováčci s malou Steem power nemohou tolik publikovat.

Hey there @nikolesa, welcome to STEEM. If you join @schoolofminnows, you can receive votes for free.
1. Your post will appear in post-promotion on the discord.
2. Your posts will also get featured on the school of minnows account on steem
https://steemit.com/@schoolofminnows
3. You get votes from other members.
4. The whole thing is FREE.
To join follow this link:
https://steem.host/connect/steempunks

Ahoj, ten článek je opravdu tvůj nebo okopírovaný ze stránky, na kterou odkazuje @cheetah?

Ahojky, tento blog je můj :) Jsem tady úplně nová, ale dočetla jsem se, že smím používat již své publikované texty jestli se nepletu :) Nevíš o nějákém způsobu jak můžu steemit propojit se svým blogem, aby se zde nevyskytoval problém? Nebo myslíš, že bude lepší, když už své existující články nebudu používat? Díky za odpověd! :)

Kopírovat sem starší texty není úplně to nejlepší ;)

Pokud jde o propojení s blogem, existuje tenhle plugin pro WordPress: https://wordpress.org/plugins/steempress/ Ale osobní zkušenost s ním nemám.

Dobře, děkuji moc za info! :) Příště se tomu vyvaruji :)

můžeš je publikovat jak na blogu tak i tady, ale musíš t ov podstatě udělat ve stejný čas a na konec článku tady dát něco jako publikováno i na mém blogu a link... tím si i vytváříš prolinky na blog :)

jinak vítej v #cesky

Ještě můžeš staré články krapet upravit, aby nebyly doslovné, mohlo by to stačit (třeba prohodit sem tam nějaké slovíčko ve větě nebo tak něco).

Congratulations @nikolesa! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published your First Post
You made your First Vote
You made your First Comment
You got a First Vote
You got a First Reply
You distributed more than 10 upvotes. Your next target is to reach 50 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Vítej na Steemitu. Budapešť jsem ještě nenavštívil, každopádně musí to být krásné město.

Děkuji moc :) Jojo, je moc krásné :) Hned bych se tam vrátila.

Tomu věřím :)

vítej v česky

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 61426.96
ETH 3441.40
USDT 1.00
SBD 2.51