Česká pošta může zcela legitimně KRÁST zásilky a FALŠOVAT podpisy

in #cesky7 years ago (edited)

Omlouvám se za malinko bulvární nadpis, ale přesně takto začíná oznámení od kamaráda ohledně jeho poslední zkušenosti s Českou poštou. A jelikož se jedná o docela silný zážitek, dovolím si vám ho tady přesdílet, ať máte informace i vy.

Česká pošta může zcela legitimně KRÁST zásilky a FALŠOVAT podpisy adresátů, nehrozí jí za to žádný postih a nelze se dovolat spravedlnosti ani u Českého Telekomunikačního Úřadu, pod který spadá.

Vše začalo poměrně nevinně. Opravoval jsem kamarádce telefon, objednal jsem tedy náhradní díly z eshopu, abych ušetřil čas, objednal jsem je domů. Šlo díly za necelou pětistovku, takže balíček byl pojištěn “do pětistovky”.

Pár dní po objednání jsem obdržel do schránky výzvu k vyzvednutí balíčku. Jelikož jsem věděl, že následující den budu doma, požádal jsem o opakované doručení. Následující den opravdu přišla paní doručovatelka (jméno úmyslně vymazáno) a mezi čtyřma očima mi přiznala, že balíček nejspíše ztratila, ale že byl pojištěný, takže se nemám čeho bát.

Nicméně zde přichází zápletka. Jelikož balíčku, dopisů a zásilek dostávám poměrně hodně, v daný okamžik jsem neměl tušení, který balíček mi chybí. Pokusil jsem se tedy balíček elektronicky reklamovat. Bez odezvy.

Na poště ani na informační lince ČP kam jsem čtyřkrát volal, se se mnou nikdo nebavil.

Podal jsem stížnost na ČTÚ. Do měsíce přišla odpověď, že jako adresát nejsem oprávněn zasílku reklamovat. Vydal jsem se tedy na poštu, zjistit co mám dělat. Zásilku prý skutečně musí reklamovat odesílatel - načež mi milá paní sdělila kdo byl oním odesílatelem. Zároveň jsem se ale dozvěděl, že jsem PODEPSAL přijetí zásilky a opět - mezi čtyřma očima - že je to běžná praxe u ztracených balíků - někdo podepíše doručenku a doufá se, že se to zapomene / přejde.

Kontaktoval jsem tedy e-shop. Dozvěděl jsem se, že se na to podívají a vyhoví mi. Ouha. Zásilka je doručena (https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo…) a nemají důvod podávat reklamaci!

Je to sice necelá blbá pětistovka, ale i přesto:

  1. Doručovatelka ztratila můj balíček
  2. Někdo na České poště zfalšoval můj podpis
  3. Zásilka se tváří jako doručená
  4. Česká pošta odmítá vydat / poskytnout kopii doručenky s “mým” podpisem
  5. Jako příjemce nemám právo nic reklamovat
  6. Odesílatel nemá důvod cokoliv reklamovat
  7. Český telekomunikační úřad na to z vysoka kašle
  8. Zbývá poslední měsíc, než bude lhůta pro reklamaci zásilky promlčena

Napadá-li někoho ještě nějaká možnost co s tím dělat, rád si nechám poradit. Na poště jsem strávil už mnoho hodit a za necelou pětistovku už mi to nejspíš nestojí. Ale princip, že se beztrestně smí ztrácet doporučené zásilky a bez povšimnutí se můžou falšovat podpisy zákazníků - tohle mi prostě docela vadí.

Originální příspěvek najdete zde: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1879212832105782&set=a.173279306032485.47115.100000512515732&type=3&theater

Sort:  

no česká pošta se pomalu ale jistě odebírá do věčných lovišť.

To teda. A nejhorší je, že s tím prostě nic nejde dělat, ale stejně tento státní podnik musíme platit... =/

To je zlý. Nevyplatí se ti do toho rejpat, čas, energie a finance za to nestojí. Můžeš jen přestat používat poštu... Taky jsem přestal.

Přestat používat poštu je docela obtížné. Třeba při objednávce ze zahraničí nejde vždy využít soukromé dopravce a k ČP se to stejně dostane...

Osobně mám zkušenosti dobré, mám pošťačku co klidně 5 minut klepe a zvoní, aby se ujistila, že fakt nejsem doma... Ale tohle je prostě hnus. =

Já mám s Českou poštou pozitivní zkušenosti. Jen jediná zásilka v historii byla problematická a překvapivě účinná pro reklamování se ukázala poštovní aplikace do mobilu. Ovšem dodatečně se zjistilo, že chyba byla na straně e-shopu, který podání natolik "zmastil", že všechny zúčastněné dokonale zmátl. To je odlišná situace oproti zmiňovanému případu. Takže poslední instance, která by mohla pomoci je poštovní ombudsman, kterého lze využít po vyčerpání ostatních možností, doložit mu veškeré související dokumenty a doufat, že věc zdárně vyřeší.

Mozno by pomohlo podat trestne oznamenie na neznameho pachatela za kradez, podvod a pod. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.031
BTC 67738.65
ETH 3810.43
USDT 1.00
SBD 3.74