A bylo ticho...steemCreated with Sketch.

in #cesky7 years ago (edited)

Tak jo... Je to zhruba měsíc co jsem napsal poslední příspěvek. Vlastně dva. A v jednom z nich jsem psal, že tady budu víc psát. A od té doby bylo ticho. =D

Čím to, říkáte si? No jednoduše - tak nějak jsem neměl chuť cokoli psát. Teda jo - dělal jsem si přípravy na NaNoWriMo, které začíná za dva dny. Ale o tom, jak probíhaly, se snad rozepíšu někdy jindy.

Ale mimo to jsem začal trochu pracovat i sám na sobě. Zjistil jsem totiž, že mám docela mezery v angličtině a od doby, kdy jsem opustil střední školu s maturitou z angličtiny za 2 už uplynula nějaká doba a i když jsem angličtinu sem tam použil, tak už to prostě není ono.

Naštěstí jsem nedávno objevil skvělé online jazykové kurzy (affil link ;) ). Ze začátku jsem tomu moc nedůvěřoval. Přeci jen jsem zvyklý jak ze školy, tak i z pár pokusů z jazykovky na klasickou výuku, a online vzdělávání mi přišlo dost nereálné. Už jenom proto, že se člověk musí dokopat k tomu s tím opravdu začít. A jelikož je člověk tvor od přírody líný, měl jsem z toho trochu strach.

Na druhou stranu jsem si ale řekl, že když jsem se rozhodl zúčastnit se letošního NaNoWriMo, kdy budu muset, chtě nechtě, psát každý den alespoň 1667 slov, abych ho dokončil, nebude pro mě 20 minut angličtiny denně takový problém.

A tak jsem se rozhodl do toho jít. 2500,- za jazykový kurz, který můžu dělat svým vlastním tempem kdykoli mám zrovna chuť a čas není zas tak moc. Ale kterou úroveň zvolit? No... Na rovinu řeknu, že jsem sáhl po B1 (tedy o úroveň níž, než jakou jsem měl po složení maturity z angličtiny). Zopakovat si základy gramatiky není na škodu a zároveň mám pocit, že si buduju příjemný návyk tímto kurzem procházet. A návyky se nejlíp budují, když a) vidíte výsledky a b) vám to jde. =D Takže teď trávím každé ráno něco přes půl hodiny v online učebně, odpoledne si ještě znovu jednou projedu slovíčka (celkem mi to za den zabere ani ne 45 minut) a těším se, až se posunu do další lekce. =)

I mozek může růst

Druhou zajímavou věcí, kterou vám chci ukázat, je Peak (použitím tohohle odkazu mi přinesete týden plné verze aplikace, tak se nebojte kliknout). Mobilní aplikace, s jejíž pomocí můžete trénovat a rozvíjet svůj mozek.

Jedná se o různá cvičení formou her zaměřených na paměť, postřeh, logiku, řešení problémů, soustředění a jazykovou obratnost. Každý den vám aplikace nabídne 4 různé hry ze 41 možných, s jejichž pomocí trénujete svůj mozek.

Aplikace doporučuje trénovat každý den. Tyto 4 hry zaberou zhruba 20 minut až půl hodiny (obvykle si je zahraju po první ranní kávě, ať můžu reálně sledovat pokrok). Pokud chcete mít neomezený přístup ke všem hrám, můžete si zaplatit předplatné (začíná na 25,- Kč), nebo si doživotně odemknout celou aplikaci za cca 600,- Kč.

Po týdnu testování mi aplikace hlásí, že dělám docela slušné pokroky - dokonce jsem se v některých hrách posunul už na druhou úroveň! =D Mimo to nabízí porovnání se stejnou věkovou skupinou, případně si můžu zobrazit i porovnání s ostatními věkovými skupinami.

Moje PEAK skóre
Moje PEAK skóre

Hodnocení mého mozku =D
Hodnocení mého mozku =D

Jestli na sobě rádi pracujete a posouváte se dál, tak tuhle aplikaci rozhodně zkuste!

Sort:  

Hello & Cheers!! I'm a content detection and information bot. You are receiving this reply because a short link or links have been detected in your post/comment. The purpose of this message is to inform your readers and yourself about the use of and dangers of short links.

To the readers of the post: Short links are provided by url shortening services. The short links they provide can be useful in some cases. Generally their use is benign. But as with all useful tools there are dangers. Short links can be used to hide all sorts of things. Quite frequently they are used to hide referral links for instance. While not dangerous this can be deceptive. They can also be used to hide dangerous links such as links to phishing sites, sites loaded with malware, scam sites, etc. You should always be extremely cautious before clicking on one. If you don't know and trust the poster don't click. Even if you do you should still be cautious and wary of any site you are sent to. It's always better to visit the site directly and not through a short link.

To the author of the post: While short links may be useful on some sites they are not needed on steemit. You can use markdown to format your links such as this link to steemit. It's as simple as [steemit](https://steemit.com) Unlike short links this allows the reader to see where they are going by simply hovering over the link before they click on it.

This message was created by a bot. It is part of the ongoing fight against spam and phishing attacks on steemit. If you did not use short links in your post and feel you have received this message in error you can contact @fubar-bdhr on discord or @fubar.bdhr on steemit chat to report the issue.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 64385.10
ETH 3209.83
USDT 1.00
SBD 2.49