O jídle - 1.díl :)

in #cesky6 years ago

Krásný den steemiťáci :)
Jakou máte sobotu ? Tady chcípnul pes. Doslova. Na naší malou Jucie je takový vedro, že neni schopná vůbec ničeho. Leží tady na gauči bříškem nahoru a je ráda, že je ráda. Chvílema si dojde lehnout na chladící podložku. Chudinka. Dokonce nereaguje ani na "ňami" a "papat". Akorát při "Jdeme ven?" se zmůže na dooost vyděšenej pohled a očima mě prosí, abych jí hlavně nenutila chodit ven. Po zbytek roku to vlastně vypadá dost podobně. V zimě je na ní totiž moc zima, na podzim moc prší a jediný přijatelný roční období je pro ní jaro. Vlastně v tomhle ohledu to máme úplně stejně. No, jakej pán, takovej pes, že ? :)
IMG_20170806_171427.jpg
Každopádně, co bych vám dneska chtěla napsat.... V první řadě moc děkuju za reakce na můj první post.Pár z vás (doslova pár - tedy dva lidi) se v komentářích vyjádřilo, že nějaký ty recepty by vás zajímaly. No, určitě se ráda podělim, ale nechápejte to špatně, nejsem úplně tak vymýšlečka nových receptů, spíš vařím podle cizích receptů, a nebo (a to je nejčastější jev) vezmu někde nějakej recept a pomocí improvizace ho tak trochu upravim k obrazu svému. Případně spojim několik receptů dohromady a tak. No každopádně dneska se s váma podělim o pár svých oblíbených jídel.
V první řadě jsou to vajíčka. Jasně, recept na míchaný vajíčka asi nikdo nepotřebuje, ale pojďme se vzájemně trochu inspirovat...Napište mi do komentů, co si do míchaných vajíček všechno přidáváte ? Já dneska snídala míchaná vajíčka klasicky s jarní cibulkou a loupla jsem k nim najemno nasekanou chilli papričku, protože prostě zbožňuju pálivý jídla. A zkoušeli jste ještě na pánvi do míchaných vajíček zamíchat na kostičky nakrájený olomoucký tvarůžky ? Jestli ne, tak to zkuste, je to totální nebe v hubě. A nebo Lučinu, to je taky skvělý :) Nicméně, jestli jste občas lenivý a nechce se vám moc špinit nádobí, víte jak udělat boží vajíčka v mikrovlnce ? Já vezmu skleněný hrneček, na dno dám kousek másla a klepnu do něj tři celý vajíčka, který ale nerozkvedlám a dám je takhle mikrovlnit. Samozřejmě je radši přiklopim klasickým plastovým poklopem do mikrovlnky. No a nechám je vlnit minutu. Pak je nechám chviličku stát a zas je zapnu na 30 vteřin. Tím docílím toho, že bílek je úplně hotovej, zatímco žloutky ne. No a pak jen vezmu vidličku, vajíčka posolím a promíchám je, čímž mi ty žloutky vytečou do zbytku těch vajíček a jsou pak úplně luxusně krémový a takový polotekutý. Navíc je to fakt rychlovka a zatímco se mi vajíčka mikrovlní, nakrájim si zeleninu a opeču slaninu. Kterou dávám péct do trouby, protože na pánvi šíleně prská a je to akorát o nervy. Většinou k tomu na talíř ještě přihodím kus sýra. Tuhle snídani si dělám asi nejčastěji, protože se toho prostě nemůžu nabažit. Hlavně mě taková snídaně zasytí na několik hodin, a když tohle posnídám v deset dopoledne, stačí mi pak až obědovečeře kolem páté odpolední. Což je pro mě super, neboť mě fakt nebaví řešit 5x denně co budu jíst. Takhle jím většinou 2x, max 3x za den a úplně mi to vyhovuje.
IMG_20180625_122453.jpg
A teď od slaného ke sladkému :) Znáte avokádový termix ? Je to neskutečná bašta. Navíc avokádo je fakt zdravý a je bohatý na kvalitní tuky (což je při mém stylu stravování žádoucí). Je to fakt ízy pízy a zvládne to každej. Avokádo si oloupete, nakrájíte na kostičky a hodíte do mixéru, k tomu přidáte dvě lžíce tvarohu, velkou PL holandského kakaa, čajovou lžičku skořice a dáte to mixovat. Přidat můžete i trošičku sladila, já sladím stévií. No a je to hotovo. V misce do termixu pak můžete přidat ještě kokosové plátky, oříšky, nebo třeba i čerstvé ovoce, záleží jen na vaší chuti. Každopádně pro přípravu doporučuju volit vždycky dostatečně zralé avokádo, aby se krásně rozmixovalo, když bude tvrdší, může se stát, že se nerozmixuje úplně a zůstanou místy malé kousky. Což samozřejmě ničemu nevadí, ale když je termix úplně hladký, tak chutná prostě líp :)
IMG_20180628_110440.jpg
No a jelikož je sezóna cuket, tak by mě zajímaly třeba i nějaké vaše recepty na cuketu ? U mě je to nejčastěji cuketa nakrájená na kolečka, zakápnutá oliváčem, okořeněná a pečená v troubě na brambůrky. Ideláně teda na grilu, ale když zrovna negrilujem, tak trouba postačí. Pár dní zpátky jsem si konečně koupila spiralizér a tak v posledních dnech u mě jedou cudle, neboli cuketové nudle - vlastně jsou to takový špagety z cukety. Nejradši je mám s chilli papričkama, česnekem a sýrem. No a plněný cukety taky nikdy nezklamou. Stačí je podélně rozříznout, vydlabat do lodičky a naplnit čímkoliv, co máte rádi. Já dávám většinou slaninu,žampiony, rajčata a navrch sýr. Naplnit je ale můžete i kousky kuřecího masa, nebo mletým masem, zase záleží jen na tom, na co máte chuť :)
IMG_20180702_154951.jpg
No a to by pro tentokrát mohlo stačit. Na příště vám hodím nějaký tipy na lowcarb pizzu, nebo na skvělou snídaňovou kaši :)

Teď počkám až přítel dorazí z práce a odpoledne to vidíme na koupačku, protože jinak se snad v tomhle vedru nedá ani existovat. Tak se tu mějte a smějte :)

Sort:  

Já si do vajíček (a vlastně teď už do všeho :D) přidávám jalapeños :) Avokádo jíme většinou čerstvé jen tak (nebo v guacamole), ale ten tvůj termix vypadá zajímavě... Akorát, že jsme zrovna v ČR a tady bych asi do těch avokád z marketu nešel... No uvidíme :)

Jinak tě tu taky dodatečně vítám a přeji, ať se ti tu líbí :) Dění v české komunitě už teď nemůžu sledovat tak poctivě, jak bych chtěl, ale na tvé recepty nebo cestopisy se rád mrknu ;)

So nice puppy looks very cute. I cant understand what u posted but its a cute dog and the food looks delicious so i cant stop my self form a comment..

Aw, that's so nice, thank you :) I promise that I will try to write something in english as well :)

ok follow me then i will also follow u.. I will always be on your side.. thanks for be with me...

Osobně si pošmáknu na vajíčkách s kmínem a paprikou ( i pálivou) se špetkou pepře. Stejná kombinace platí i pro knedlíky s vajíčkem. Dělám je na pánvičce s trochou sádla. Po oleji mi bývá dost těžko od žaludku.
Cuketové hody se také pořádají. Buď jako na způsob velikonoční sekanice nebo alá bramboráčky. Ty dělají rodiče, takže postup nevím. Ale je tam vždy hodně česneku. Výborně se k tomu hodí pivo.

Super, díky za tipy. Na cukeťáčky se taky chystám, ale zatim jsem se k tomu nedokopala :)

Microvlnce se vyhýbám jak můžu. Nějak mi to z ní nechutná. Vajíčka mám nejraději se slaninou. Cuketu už nemusí. Zkus si někdy orestovat na nudličky nakrájený celer a koření dle chuti ;-).

Velmi zajímavé recepty, asi něco z toho vyzkouším :-)

Ou, tak ten avokadovy termix stopro vyskusam :) Top tip!

vypadá to fakt pěkně. taky si skusím něco uvařit.
jídlo z mikrovlnky poškozuje zdraví.
https://tadesco.cz/tomto-clanku-prestane-pouzivat-mikrovlnnou-troubu/
https://tadesco.cz/proc-rusko-zakazalo-mikrovlnne-trouby/

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 58176.03
ETH 2475.13
USDT 1.00
SBD 2.40