Proč Steemit nepřilákal masy?steemCreated with Sketch.

in #cesky5 years ago

@bodie7 ve svém dnešním příspěvku vznáší otázku, zda Steemit naláká masy a ujme se, tak jako Facebook. Hovoří o soukromí a dochází k názoru, že to není pro většinu lidí priorita. Takže co zbývá? Slabá odměna, viz moje známé 2 rohlíky, nebo kolik jich bylo, tak ta to asi nespraví, vzhledem k prostředí. (Přiznejme si, že na miliony nám pár drobných stačit nebude ani za celá desetiletí, k tomu bude asi třeba něco investovat.)

Uživatelské prostředí je kámen úrazu

Fb je prostě uživatelsky úplně někde jinde než steemit. Ať už je steemit rybník, síť, ryba, vodník, blok, blog, blockchain, bublina nebo cokoli, není to něco, co by momentálně mělo schopnost přitáhnout masy, tak jako facebook. Bohužel, ale třeba to nevadí. Možná bychom se tu ve všech těch "psech a miminech" pak totálně ztatili.

Vše, co tu je na třídění obsahu, jsou štítky, a to je teda sakra málo! Facebook to má vychytané a stálo je to spoustu peněz, když skoupili různé další platformy a převzali jejich funkce. Všichni se zájmem o psy teď jdou do skupiny pro pejskaře a je to. Ty skupiny a stránky jsou tam naprosto boží.

Já jsem třeba momentálně dost naštvaný na publish0x, protože se u tagů nezobrazují nové příspěvky, ale jen doporučené, takže už nový obsah ani není vidět, i když ho hledáte. To je naprostá katastrofa. Tady je to taky, ale naštěstí se to dá aspoň přepnout. Naštěstí! Steemit není a nikdy nebude konkurence pro fb, ale díky odměnám, blockchainu a dalším věcem je tu stále reálná šance, že se tu časem objeví něco, co ty masy přitáhne. Proto bych to nevzdával. Navíc, třeba se časem konečně objeví ten decentralizovaný lepší facebook a sejdem se tam. :)

Sort:  

Docela dobrý front-end je steempeak.com, jak tu psal tuším @podnikatel, ještě by k uživatelské dokonalosti bylo dobré, kdyby tu přibyl integrovaný chat jako na fb, ale asi si na něj chvíli počkáme.

Jinak, samotné slovo "front-end" podle mě nezní jako něco, co by nováček vnímal jako pomoc. Spíš to zní jako další komplikace v už tak komplikovaném prostředí steemitu a bohužel to jen potvrzuje to, co píšu v tom příspěvku.

Ale už jsem přemýšlel, že něco zkusím. Neříkám, že vím o steemitu vše, ale už pár měsíců ho používám a tak asi můžu říct svůj názor ?)

Uživatelská aplikace bych třeba pouzil. Nebo zkrátka web ze kterého píšeš.

kéž by to byl skin a dal by se jednoduše přepnout někde v nastavení, ne? :)

Vítej na exkurzi zpátky do minulosti:

image.pngí

Filtrování na steemit.com opravdu není vydařené. Proto celá řada z nás vyžívá jiný front-end. V českém rybníčku víceméně všichni. Navíc jsme open source. @xlisto si dokonce vytvořil vlastní front-end pro rozlévání piva, nedávno o tom psal.

Mimochodem Steem nemá a nikdy neměl konkurovat Facebooku a vždycky mě překvapí, když se najde někdo, kdo si myslí opak. Tady jde o autorský obsah, ne prosté sdílení obsahu odjinud. Občas se obsah pomění na proof of activity nebo něco podobného, ale přesto je kruciální.

já ho nepoužívám, vlastně jsem se nějakou dobu zabýval návody, pak jsem zkusil dělat otázky a že se jako něco od ostatních přiučím a zůstane to tady i pro další lidi. A viš co? Někdo mi to tu znechutil, tak jsem to dělat přestal. :)

Blockchain samozřejmě eviduje i využitý front-end. Je pravda, že některé mohou být prostým forkem steemit.com z GitHub, ale pak příliš nerozumím jejich využívání.

image.png

Každopádně jsem si zvykl, že pro pravdu se chodí jinam. Naštěstí je blockchain stále ještě blockchainem a všechno je v něm natrvalo. Děkuji za tradičně kvalitní věcnou diskusi.

Věcnou diskuzi, to má být nějaká narážka na mě? Komentuješ a vytahuješ tu na mě nějaký starý komentář, abys jako ukázal co, jak jsi dobrý a že jsi kdysi zmínil slovo front-end? Kdybys byl tak dobrý, tak bys vytáhl aspoň svůj článek na toto téma. Tak kde je? Tady se věcně bavíme o tom, jak přilákat na steemit masy a ty k tomu máš co?

Věcnou diskuzi, to má být nějaká narážka na mě?

Reaguji na formu, kterou tradičně v diskusi využíváš. Tedy na diskusi, nikoli na tvou osobu. Všechno je nesmazatelně zapsáno do blockchainu a tento tvůj komntář je velmi ilustrativní. Není ani tak reakcí, jako napadáním. Mimochodem i když ho přepíšeš jako některé předchozí, v blockchainu bude stejně možné dohledat originál.

Čistě ze zvědavosti, který front-end používáš, že se do blockhainu zapisuje jako steemit.com?

Komentuješ a vytahuješ tu na mě nějaký starý komentář, abys jako ukázal co, jak jsi dobrý a že jsi kdysi zmínil slovo front-end?

Tenhle termín zmiňuju už nějaký ten pátek, odhadem dva roky. Na překladu jednoho front-endu do češtiny jsem se dokonce podílel. Nicméně dovolím si zveřejnit i printscreen komentáře o úroveň výše, který jsem si původně chtěl odpustit:

image.png

Spousta lidí poptává funkce, které steemit.com neumí, krátce po registraci. Odpovědi se jim samozřejmě vždycky dostalo. Ty ses z nějakého důvodu nezeptal, zřejmě proto, že jsi optimální front-end našel.

Kdybys byl tak dobrý, tak bys vytáhl aspoň svůj článek na toto téma. Tak kde je?

Žádný jsem nenapsal, nebylo to třeba. I přesto ve svých článcích, obvykle čtvrtečních často zmiňuji, který front-end je dle mého názoru aktuálně pro desktop nejlepší. Nicméně stačí použít vlastní hlavu a Google. Porovnání a recenzí existují tucty a pomocí nějakého překladače je pochopí i ten, kdo nemluví anglicky. Alespoň myslím, možná je to utopická představa založená na víře, že většina lidí je schopna samostatného fungování.

Tady se věcně bavíme o tom, jak přilákat na steemit masy a ty k tomu máš co?

Mám k tomu základní informace a návody pro nováčky, které jsem kdysi sepsal, a které @petecko pravidelně v komentáři posílá každému novému autorovi v #cesky. Tobě ostatně taky. A taky jsem dokončil a redigoval překlad whitepaperu a bluepaperu z angličtiny do češtiny. Tehdy to bylo v rámci Utopianu.

To je skvělé, tak to jsem asi četl tvůj návod i já a zřejmě se tam o front-endu nic nepsalo, jinak bys mi to nemusel psát. Piš si co chceš, ale pravda je, že to ty jsi na mě přišel útočit v komentářích pod můj příspěvek a reagovat na „moji formu." Reaguj si na co chceš, je mi to volné. :)

Úplně se mi nechce do toho vstupovat, ale zažil jsem teď takové Déjà vu...
Jestli citím a to opakovaně útočnost, tak je to ze tvých komentářů směrem ke @godfish, který imho jen a pouze předkládá fakta a je na každém, aby si na ně udělal svůj názor..

Ahoj @tazi „Děkuji za tradičně kvalitní věcnou diskusi." - necítíš tam žádnou útočnost? A fakta? Nechci se už k tomu vracet, ale tohle prostě není pravda. Godfish, se kterým jsem se tu jako s jediným kdy pohádal, mi sem před časem přišel pod příspěvek připomínat nějaké svoje nebo pak i moje komentáře z minulosti z důvodu, který mi v danou chvíli zcela unikl a ještě mi napsal, že mi děkuje za diskuzi k věci. No nezlob se, ale je k věci místo odpovědi, či nějaké normální reakce, vytahovat nějaké staré komentáře, kde se hádáme, místo toho, aby napsal normálně co chce říct? Mrzí mě, že si to někdo přišel přečíst a měl z toho dojem, že tu na někoho útočím. Já jsem to tak ale v danou chvíli určitě necítil. Jsem zvyklý říkat a psát co si myslím a v danou chvíli jsem si myslel, proč mi jen proboha ta osoba, která říká, že jí vkládám do úst něco co neřekla, píše, že si myslím, že steemit má konkurovat Facebooku, když jsem nic takového nikde nenapsal a proč tu na mě proboha vítězoslavně vytahuje nějaké svoje moudra z minulosti. :D

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63022.98
ETH 2580.28
USDT 1.00
SBD 2.72