Prague Botanical Garden (Czech only)/Pražská botanická zahrada...steemCreated with Sketch.

in #cesky5 years ago

Původně jsem tu chtěl v rozsáhkém článku představit Pražskou botanickou zahradu na podzim. (Včera jsem si tam udělal fotografickou vycházku s rodinou.) Ale dal jsem nakonec přednost tomu, že jsem se synem strávil poslední hezký den podzimu venku. (Od severozápadu přichází studená fronta s deštěm. V Praze právě začíná pršet.)

Touhle dobou i do botanické zahrady pronikl Halloween. Nejsou tu jen exotické rostliny, ale i obyčejné záhony. Tahle dekorace Vás přivítá u brány. Dýně, dýně, dýně...
P1110748.JPG
Ale s ohledem na svou lenost napíšu jen o jedné méně známé stránce botanické zahrady. A jen česky. A to sice o včelařství.

Protože rostliny se nějak opylit musí. (Vynechávám samosprašné, ty které se množí dělením, pučením, řízkováním a tak.) Spolehnout se na cizí hmyz? Ten je nevypočitatelný. A tak si botanická zahrada chová asi dvacet vlastních včelstev.
P1110758.JPG
Aby to nebylo tak jednoduché, většinu má v úlech běžných, ale několik dalších drží v úlech historických.
A u toho je chatka, kde se provozuje včelařský kroužek pro mládež se všemi včelařskými činnostmi. (Moje babička byla včelařka. Já už nejsem. Umím jen dílčí úkony. Většinou jsem jen točil klikou medometu...)

Pak je v chatce prodejna medu a medových výrobků. Ta je ale otevřená velmi sporadicky. Občas se tu i připravují medové pochoutky. Ale to ještě sporadičtěji.

Včelám se v botanické zahradě daří dobře. Nepoužívá se tu žádná chemie. Pořád tu něco kvete. I teď. Včera včely létaly. Je toho tady spousta. Jestlipak se včely pustí i do exotických rostlin, které u nás nerostou? Asi ano.
P1110751.JPG
A zajímalo by mě, jak se opylují jedovaté rostliny. Jestli to se včelami taky něco dělá. Scopolamin... Třeba zrovna tohle kytí hmyz nepotřebuje. Nechci to ale nastudovávat.
P1110766.JPG
QmZdEgdEG3gM7H2SwXosyGgGNMV2NanfmiFcMKgeQgEc2i.png

Sort:  

Tady nepršelo, ale foukal vítr.
Botanická je pěkná.
!trdo
!BEER stávkuje...

Congratulations @jjprac, you are successfuly trended the post that shared by @krakonos!
@krakonos will receive 0.63180000 TRDO & @jjprac will get 0.42120000 TRDO curation in 3 Days from Post Created Date!

"Call TRDO, Your Comment Worth Something!"

To view or trade TRDO go to steem-engine.com
Join TRDO Discord Channel or Join TRDO Web Site

Na jihu zatím neprší, ale něco se chystá.
!trdo

Congratulations @bucipuci, you are successfuly trended the post that shared by @krakonos!
@krakonos will receive 0.13425750 TRDO & @bucipuci will get 0.08950500 TRDO curation in 3 Days from Post Created Date!

"Call TRDO, Your Comment Worth Something!"

To view or trade TRDO go to steem-engine.com
Join TRDO Discord Channel or Join TRDO Web Site

V době kdy jsem v Praze bydlela jsem botanickou zahradu navštívila několikrát a nejvíc se mi líbila právě na podzim koncem října ;) To byly nejhezčí barvy.

U nás se říká babí léto, ve světě je to léto indiánské.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @sbi-booster.

Congratulations @krakonos, your post successfully recieved 0.7660575 TRDO from below listed TRENDO callers:

@bucipuci earned : 0.089505 TRDO curation
@jjprac earned : 0.4212 TRDO curation


To view or trade TRDO go to steem-engine.com
Join TRDO Discord Channel or Join TRDO Web Site



Hey @krakonos, here is a little bit of BEER for you. Enjoy it!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 58476.88
ETH 2522.41
USDT 1.00
SBD 2.34