O nakupování a tak

in #cesky6 years ago

Mám za sebou docela pracovní týden. Jednak jsem asi po třech letech zase vzal zaměstnání, i když jen na poloviční úvazek. Jednak se mi teď trochu víc rozjelo podnikání... Ale to je spíš na vysvětlenou, že jsem byl v pozdní hodinu mimo byt.

Asi v půl deváté večer jsem se octl kdesi a všiml si, že je vedle Kaufland. A já při tom naposledy jedl asi v 11 hodin... Tak jsem tam zaskočil. Co mě překvapilo, byly červené cenovky. Na některém ovoci, zelenině, uzeninách, pomazánkách a mase byly sníženy ceny.

Abych byl konkrétní, tak jsem kupoval svazek ředkviček za 0,80 Kč, svazek cibulky za 1,20 Kč, římský salát za 5,- Kč, hlávkový salát za 4,- Kč... Uvádím tak přesně pro ilustraci.

V Čechách je desně moc chudých lidí. V exekuci, nezaměstnaní, samoživitelky... Tak byste čekali, že tam bude narváno... Srdceryvné scény, jak si důchodci vzájemně kradou z vozíčků ředkvičky... Ne. Pusto a prázdno.

Nejde mi to do kebule. Tohle se asi děje pravidelně. Vlastně mi to jeden známý říkal. Ale oni tam tak nějak nakupují jen ti bohatší... Důchodcům jde asi v televizi zrovna seriál. Samoživtelka musí s dítětem do cukrárny, aby mu trochu osladila trpký život. Nezaměstnaný si nakoupí ve večerce u Vietnamce. Proč by se tahal někam do horoucích pekel? On jim někdo ty dávky dá...

Co říkám, neplatí samozřejmě absolutně. V některých případech bohužel ano. Dnes jsem dělal něco jako kontrolní odečet. Jedna paní v domě, chudák vdova, nemůže pochopit, že má nedoplatek 15.000,- ve vyúčtování, když ostatní mají přeplatky!

Ostevřela mi v lehkých šatičkách, naboso v žabkách. Měla v bytě 27 stupňů. Já mám přes den, když jsme doma, asi 21 stupňů. Když jsem doma sám a dřepím u PC, stačí mi 18 stupňů a nahodím svetr. Větrám ráno a večer naplno na 5 až 10 minut. Paní větrá ventilačkou. Když jde se psem, tak na tu chvilku, maximálně na hoďku. Chodí tak 4x denně. A topení samozřejmě nevypne. Takže se díky termoregulační hlavici otevřené naplno rozpálí téměř do běla...

Upozornil jsem ji, že i když bydlíme v identických bytech, ona má na poměrových měřidlech 10x vyšší naměřené hodnoty než já. Takže pochopila. Má rozbitá poměrová měřidla a trvá na jejich výměně a chce tam hned dvě na každé těleso, pro kontrolu... Chudák ženská, každej ji chce vokrást... Rozplakala se. Už nemá ani na chleba, skoro ani tu šunkčičku pro pejska...

Chudoba je věc složitá. A předává se z generace na generaci. Umět vydělat je důležité. Ale umět hospodařit s vydělaným ještě důležitější.

Samozřejmě, že jsem chtěl původně psát o něčem úplně jiném, závažnějším. Dlouho mi visí v hlavě článek o křesťanské demokracii. (Není to protimluv? On má Pán na Výsostech parlament?) Taky chci něco napsat o tom, jak se učím fotografovat. A nějaký příběh. Třeba příběh dvou hrníčků, nebo příběh lopaty... Jo a fototéma... Nějak mě napadl daVinci. To byl takový levák, že psal zrcadlově obráceně zprava do leva. (A škrábal skoro jako já...)Jeho texty se dají číst nejlépe před zrcadlem. Což bych mohl dokumentovat fotografií... Navíc texty šifroval. Kryptograf jeden...Kryptoměny! Ony ještě nikdy neprožily hospodářskou krizi. A taky o tom, že každá dobrá myšlenka se dá zazdít, když se do toho zapojí mamon... Ale teď mi mysl těká právě kolem těch ředkviček a horka... Tak snad někdy jindy.

Dobrou noc, světe! Dobrou noc, @cleverbot Já vím, zneužívám Tě. Tahám z Tebe centík. A pak konverzace žádná... Ale věř, že chdák Dr.Otto je na tom hů než Ty. Tomu pošlu 0.001 a on dá 0.01...
Jo...
QmZdEgdEG3gM7H2SwXosyGgGNMV2NanfmiFcMKgeQgEc2i.png

Sort:  

I hope someday you'll join us, and the world will be as one.

Je to jen moje hypotéza.
Ty chudí tam nenakupují, protože se stydí. Před okolím chtějí vypadat jako, že patří k těm bohatým. A ti bohatí, co tam nakupují? Ti se nestydí. Naopak toto vyhledávají, aby se nestali chudými.

Praha je anonymní. Leda by se styděli sami před sebou... Myslím, že to ještě rozvedu.

To je také možné.
Anonymní tak, že se neznají ani sousedi?

Bohužel je tomu tak. Žiji na jednom sídlišti skoro celý život a dříve jsem znal skoro všechny z okolí. Jenže většina starousedlíků se odstěhovala z nejrůznějších důvodů. A jejich byty se staly nájemními a tak se bydlící mění skoro každý měsíc.

You got a 31.59% upvote from @brupvoter courtesy of @krakonos!

Coin Marketplace

STEEM 0.23
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 66756.40
ETH 3468.50
USDT 1.00
SBD 3.19