Moje počítání

in #cesky6 years ago (edited)

Tyhle úvahy s čísly mívám zpravidla před spaním...

Když začalo zemědělství, pracovalo v něm prakticky 100% práceschopného obyvatelstva. Dneska v něm v Čechách pracují asi 3%. Jasně, hodně produktů dovážíme. Třeba mám dojem, že v Polsku se kolem zemědělství motá asi 20% lidí. Jinde to může být ještě víc...

Ale obecně vzato, všichni jíme, co vyrostlo na poli, ve skleníku, sadu, ve stáji, nebo v chlévě, a pěstuje nebo chová to pro nás stále méně lidí. Co dělá ten zbytek?

Zaopatřuje tu menšinu v zemědělství, aby měla čím pracovat. A taky sebe sama zaopatřuje. A pak je tu terciální sféra. A quadriviální... A kdo ví jaká ještě. A je tu spousta parazitů.

Moderní je mluvit o ekosystémech. Všechno je ekosystém. Člověk taky. A žijí na nás blechy, vši, štěnice, klíšťata, tasemnice, roupi, hlísti, škrkavky, impetigo, zákožka svrabová... No to bych popsal několik stránek. Tvoříme společně ekosystém. Čím nám ti vyjmenovaní prospívají?

A jsem u kryptoměn. Jak zlepší kvalitu života na planetě? Jak ji zlepší třeba Steemit, Steem a SBD?

Když si zaplatím robota (teď to nedělám, šetřím pro pár z Vás na Vánoce), tak mi okamžizě přijde do peněženky zpráva s 0.001 Steemem, že jako nějaký promobot atd. Od nějaké částky výše pro robota jsem si všiml, že pro mě okamžitě hlasuje jeden Číňan. Asi na to má taky program.

Čím jejich erudice a námaha celkově prospěje ekosystému Steemit? Erudice... Čuměl jsem na toho Číňana (protože "blokčejn"...) A viděl jsem jeho aktivitu... Proč bych nemohl upvotovat jím vybrané články o pár minut po něm? A pak jsem se přímo podíval na roboty, kdo jim co sype. A viděl jsem věci.

Dvaasedmdesátka si kupovala hlas za 90 Steemů. A ne pro sebe. (Není přeci "bad Steemian"... )A ten, komu ho kupovala (pohá osmašedesátka) zase kupovala hlas té dvaasedmdesátce. Narazil jsem i na složitější vícesměny hlasů ala "Operace kulový blesk". A kupuje ro B, B kupuje pro C, C kupuje pro D, D kupuje pro A... Čím to Steemitu prospěje?

Pojmenoval jsme hodně lidských parazitů. Každého z nich zdravý člověk vydrží. Ale všechny na ráz a ve velkém počtu... Když je zrovna oslabený... No, nevím. To jsou ty moje počty.
QmZdEgdEG3gM7H2SwXosyGgGNMV2NanfmiFcMKgeQgEc2i.png
@cleverbot I am parasit! Do you kow it?

Sort:  

Snažím se pochopit, ale stejně moc nechápu..proč?

Že by pro peníze?

Na pondělí chystám trochu rozsáhlejší post a taky ho asi proženu přes boty, aby se aspoň na chvilku podíval na trending page a nezanikl hned v blockchainovém propadlišti...

Jak už jsem ale psal dřív, rovnítko se mezi bid boty a bezpracný zisk rozhodně strčit nedá. Počítám s tím, že na tom v pondělí spíš nějaký Steem ztratím, ale aspoň si to někdo přečte, když už se s tím dělám...

A pozoroval jsi správně, některé účty jsou naprogramované tak, aby automaticky upvotovaly články, na které si jejich autoři koupili hlasy od botů. U bidů od 50 Steemů výš to mohou být i několikadolarové upvoty od naprosto neznámých lidí. Důvodem je samozřejmě kurátorská odměna. Jo kalkuluje se tu hodně, to máš recht...

Budu se těšit.

Před rokem jsi tu psal, co by se stalo, kdyby se třeba třída o dvaceti žácích domluvila a vzájemně se upvotovala. Tak tady máš tuto myšlenku uvedenou do praxe.

V zásadě to je ono. Jenom by tu třídu netvořily samé velryby. Alespoň ne zezačátku.

@greenmask9 si asi bohužel nominace na výběr tématu týdne nevšiml, mohl bych tedy poprosit tebe?

Jasně, cca ve 21 hod.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63191.06
ETH 2551.41
USDT 1.00
SBD 2.65