Krakonošův volební speciál, můj včerejšek s přesahy

in #cesky6 years ago (edited)

P1090324.JPG
Člověk je tak nějak zvyklý, že ho na ulici občas někdo osloví. Někdo se zeptá na cestu, někdo somruje pětikačku, jiní se ptají, jestli znáte Bibli, nebo Vás někam zvou či něco nabízejí...

Já samozřejmě vím, že se konají volby, ale když Vás osloví někdo v úplně jiné věci než čekáte, tak aspoň mě to v první okamžik zaskočí. Co se ode mě chce? Pětikorunu? Duši? Aha! Tak tu máme zase nějaké volby...

Jen včera jsem se nachomýtl ke dvěma předvolebním akcím. K té první úmyslně. To bylo místní sdružení "8žije!". Slibují chodcům prodloužení intervalů na přechodech a řidičům plynulejší dopravu a plešatým vlasy... Volit je nebudu. Ale oni vždycky rozdávají baloónky naplněné héliem.

A takový balonek naplněný heliem, kdyby Vám bylo sedm, to máte na dvě hodiny zábavu. Mlůžete mu ke šňůrce něco přivazovat, co unese, aby sespadl na zem a nenarazil do stropu... Pak ho můžete postrkovat po bytě... Zkrátka balónek naplněný héliem je fajna věc. Jinak to hnutí nic zajímavého nerozdávalo.

Ke druhé akci akci jsem se dostal jako Pilát do Creda. Nesl jsem nějaké vyřazené dětské oblečení do farnosti sv.Prokopa na Slunečním náměstí, to je Praha 13, stanice metra Hůrka, na bazar. Nemám problém s katolíky a většinou ani oni se mnou. Ale o tom to dnes nebude... (Jo, pokud chcete dobře nakoupit dětské věci, tak v sobotu 6.10. od 9 do 14. Konec reklamy.)

A jakmile jsem vystoupil z vozu metra, tak už jsem slyšel švitořící countryband. Plácek plný lidí. Všude samé ANO-logo. Cítím přepálený tuk. Bezdomovci se už sjíždějí... Prošel jsem skrz. Se třemi obrovskými taškami se Vám nechce obcházet. A přitom jsem se rozhlédl, co kde je.

Nejdůležitější byl stánek, kde se rozdávaly poukázky na teplé jídlo. To tam bylo asi ve třech stáncích. Grilované, smažené, vařené. Abyste dostali pokázku, tak jste museli říct, že jste z Prahy 13 a že budete volit ANO. Pak tam ještě byl nafukovací hrad pro děti a nějaké fotografické stanoviště, kde jste se mohli vyfotit s humorným kloboukem a logem ANO. Neměl jsem tam syna.

V rohu byli kozáci. Ti nějaké jídlo a víno prodávali. Nevím, jestli a jak jejich akce souvisela s ANO... Pak tam bylo ještě něco, ale to pořádně nevím co, nezkoumal jsem.

Zařídil jsem si v pastoračním středisku, co jsem potřeboval a vrátil se na ANOFEST. Nebudu je volit, ale neštítím se jich tak, abych si od nich ani kůrku nevzal. Tu bych si nevzal jen od komunistů. Babišovi klidně tu škodu udělám, on na to má...

Tak jsem se postavil do fronty u stánku. Každý přede mnou říkal, že je z Prahy 13 a bude volit ANO. Stál jsem asi 5 minut. Dva bezdomovce odmítli obdarovat, že už jdou potřetí a co je moc, to je moc... Lidé ve frontě telefonovali svým příbuzným a známým, aby se taky přišli najíst.... Z pódia od coutry kapely hlásili, aby lidé nemočili na veřejném prostranství, že naproti je radnice, kde jsou záchody, ke kterým je navedou šipky. (ANO má v Praze 13 na radnici asi kontrolní většinu. Minimálně nad záchody.)

Když jsem přišel na řadu, hrdě jsem řekl:"Já jsem ale z Prahy 8!" Vydávající skupina byla zmatená. To jim dnes asi ještě nikdo neřekl. Skoro se rozplakali, že mi tu poukázku dát nemohou... Tak aspoň ať si vezmu koblihu, perník, banán, lízátko... Koho budu volit, to se mě neptali.

Tak jsem si teda vzal, vizte foto. Ten banán jsem snědl hned cestou domů. Abych ho nerozmašíroval. Byly tam ještě pitomé propagační předměty s logem ano. Ale co já s klíčenkami, reflexními pásky, plackami a tak...

Žádné papíry s nějakým programem mi nikdo nevnucoval. Ani jsem tam žádné neviděl. To hnutí 8žije! mi něco k balónku přidalo. Ono se nabází napsat, že většina stran nabízí program a Hnutí ANO
koblihy. Nejvíc tskovin mi dodali Piráti a ODS. Ale abych byl spravedlivý, tak vlastně nevím, jak dlouho před volbami se nesmí provádět agitace. Třeba ANO jen dodržovalo zákon...

Cestou zpátky, bylo kolem 20.hodiny večerní, se se mnou ještě na metru Kobylisy chtěl družit pan Okamura (Hayato). On je lidovec a pana bratra se, tuším, zřekl. Ale neměl jsem na něj čas, musil jsem domů. U nás jsem přes kontrolu mytí a zahánění syna do postele já. Upřímně by mi pan H.Okamura v senátu nevadil. Ale volit ho taky nebudu.

Pak už jsem si všiml jen takové drobnosti. Některé strany používají k agitaci dobrovolníky ze stranických řad. Jiné si najímají agenturní pracovníky. Ti placení od vydané tiskoviny jsou ve vnucování letáčků proškoleni a jde jim to lépe. Ale je otázka, jaký bude mít vliv na voliče:"Vezměte si ty noviny, je tam křížovka a dostanete k tomu sušenku!" (ODS rozdává sušenky s vlastním logem.) Opravdu je největším přínosem rozdávané tiskoviny ta křížovka?

Pak jsem na Letenském náměstí v Praze 7 v úterý potkal stánek TOP09 a spojenců. Když jste jim řekli, že jste z Prahy 7 a že je budete volit, tak Vám udělali kafe (měli tam kávovar) a spiklenecky podstrčili pytlík. Nevím, co v něm bylo. Zrovna jsem neměl čas a nechtělo se mi si s nimi povídat. Letěl jsem si nafotit Anežský klášter do soutěže...

No a nic zajímavějšího mě k letošní volební kampani nenapadá. Neměl bych problém napsat, koho budu volit. Ale koho by to zajímalo? Jen si zahraju na prognostika, to se asi od každého, kdo se k volbám nějak vyjadřuje, očekává... V těhle volbách to všude strašně projede ČSSD. A Babiš Prahu nevyhraje. Víc jsem ze své křišťálové koule nevyčetl a kávová ssedlina také mlčí...
QmZdEgdEG3gM7H2SwXosyGgGNMV2NanfmiFcMKgeQgEc2i.png

Sort:  

@djimirji up! Thanks.

Jsem si říkal, co by tak dělal Pilát v Credu, a on tam opravdu je. Ty čisté ruce asi mají něco do sebe.


Jak to tak pročítám, je můj letošní úlovek jedné jediné koblihy dost velký podprůměr. Navíc byla navzdory sloganu na pytlíku (nebo možná právě kvůli němu) skoro bez náplně. Třeba si něco nasyslím příští volby.

Hah ja som volby ako maly vzdy zboznoval :D Presne kvoli dobrotam zadarmo..a chodil som aj trikrat a nikdy ma hentak neodmietli :D

Inak minuly tyzden som videl ako jedna Turkina lyzickou tu kavovu "sedlinu" z tureckej kavy zjedla :D Nasypala si dotoho cukor, pomiesala a proste zjedla :D Stale rozmyslam, ci je aspon ako tak normalne, alebo je jedina na svete..

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 61123.08
ETH 2628.55
USDT 1.00
SBD 2.46