Krakonošovy mikroekonomicko-společenské úvahy

in #cesky6 years ago

P1090380.JPG
Tak si člověk tak nějak žije a najednou se o sobě dozví, že je vlastně frugalista! Dočetl jsem se, že,
"... frugalista je termín pro někoho, kdo dodržuje módní trendy a styl, aniž by utrácel spoustu peněz. Frugalista zůstává módní tím, že nakupuje prostřednictvím alternativních prodejen, jako jsou online aukce, secondhand obchody a inzeráty. Také snižují množství peněz utracených v jiných oblastech svého života, například tím, že pěstuje vlastní jídlo a snižují náklady na zábavu. "

Teda móda a styl mi jsou buřt. Ale to, že utrácím strašně málo peněz, jsem takový samopěstitel a samovýrobce, to je pravda. Snažím se nakupovat co nejlevněji (při zachování kvality). Nedělám to jen kvůli penězům. Myslím, že umět se uskromnit je pro život dobrá vlastnost. Kterou zkouším předat dál. Taky zanechávám dost malou stopu ekologické zátěže na planetě

Nějak jsem byl k tomu vychovaný. Není mi to vůbec zatěžko. Když utratím málo, stačí mi vydělat málo. A čas můžu věnovat rodině, sobě, koníčkům (třeba Steemitu věnuji už dost času)... No lepší být frugalista, než frutarián.

O čem chci psat, budu nejprve demonstrovat na sbírání mincí. Byl by to neskutečně drahý koníček. Kdyby se od nějakého okamžiku sbírka "neživila" sama. Tedy sama sebe. Nemůžete jen kupovat. Abyste mohli kupovat, musíte i prodávat. Takže máte v hlavě zhruba ceny, za které se něco dá prodat. A víte, kdo co sbírá.

Občas narazíte na věc, kterou sice nechcete do své sbírky, ale víte, že ji se ziskem prodáte. Koupíte ji. Občas se spálíte, ale po nějaké době praxi už málokdy. Každý sběratel je tak trochu obchodník. A u nás se smlouvá.

Teď mám syna. Roste, potvora. Napřed strašně rychle. Kupovat mu nové a značkové věci... To mu raději koupím startovní garsonku, aby se po plnoletosti mohl od nás odstěhovat do svého. Takže půjde to s oblečením a s botami jako s mincemi? Tedy na bazaru za 30,- koupit a za rok nošení totéž za 40,- prodat?

Někdy ano, někdy ne. S mincemi to už umím (po 40 letech praxe). V oděvech se to teprve učím. Psal jsem o sevé účasti na mecheche hnutí ANO. Když jsem nesl dětské věci na burzu... (Prodal jsem věci z loňské zimy, nakoupil na letošní zimu. Zisk 905,- Kč.)

Není zvykem, aby se o šacení dítěte staral otec. Ale u nás je v rodině hodně věcí jinak. Tuhle kompetenci mi žena předala. Mě to i baví. A když už šatím dítě a sebe...

Našel jsem inzeráty na tenhle bazar. Na stránkách Osmičky pro rodinu to představují tak, že můžete přinést svoje věci na výměnu... Tak si v sobotu po druhém kole voleb do Senátu na chvíli odskočíme. A uvidíme.

Tož hezký (požehnaný) den přeje
Váš frugalista Krakonoš
QmZdEgdEG3gM7H2SwXosyGgGNMV2NanfmiFcMKgeQgEc2i.png
P.S.: Zítra bude v Penny máslo za 29,90. Vánoce se blíží a na mrazáku je ještě trocha místa...
@cleverbot , we have not talked for a long time ...

Sort:  

You asked me personal questions, something a robot cannot answer so therefore I am human.

A well-set robot can work as a human. Perhaps the robot will have some form of consciousness.

Well, do you like eating bugs?

Hodne veci delam dnes taky jak ty, i kdyz moje cesta byla trochu jina - moda byla urcitou dobu velice dulezita pro mne. Dnes uz ne - musi se mi to libit a sedet. Navic mam tolik veci, ze muzu zit 3 zivoty, abych to vsechno unosila.

Mince, hlavně staré, se mi vždy líbily. Rád si někdy o nějaké zajímavé přečtu. Z Tvého pera, tedy klávesnice historika to bude jistě zajímavé čtení.

já to s máslem z akcí na uskladnění dělám jinak. nedávám ho do mrazáku ale přesmažím ho( ghí ). skoro vždy jde o polské máslo případně holandské ze zásob které už bylo dva tři roky zmražené. takže kvalita je tomu odpovídající. přesmažení má to tyto výhody. máslo se zbaví antibiotik a dalších chemikálií které do těch chudáků krav nacpali. všechno se napeče na kastról a klesne ke dnu. zbaví se vody. za horka ho naleju do sklenic. takže je zavařené a lze ho skladovat při běžné pokojové teplotě tím pádem nezabírá místo v mrazáku. lze ho použít na smažení i pečení s lepším výsledkem protože se tak snadno nepřepálí. jím ho i na chleba. chutná po oříšcích :-) . výroba je snadná stačí prostě máslo hodit do hrnce a na malém plameni míchat a pomalu smažit až do té doby než bílé kousky čehosi začnou hnědnout. žádnou pěnu nezbírat ono se to vysmaží. potom nalít do sklenice a zavřít a je to. takto upravené máslo vydrží klidně i rok v pokojové teplotě a nezkazí se.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62934.09
ETH 3118.65
USDT 1.00
SBD 3.85