Hladové zdi

in #cesky6 years ago

No, včera jsme se synem rozdělávali oheň a opékali buřty. Ne, že by je jedl, opékal si jakési "Maršmelouny"... Šlo mi o to, aby si vyzkoušel práci se sekyrou.

Tchán přešel na plynový kotel, a tak jediné smysluplné použití dřeva z tchýniny zahrady je právě na "táboráčky". Jinak se dřevo rozdává sousedům.

Syna sekyra bavila. Ale nemělo smysl naštípat na dvacet let dopředu... Tak jsme podťali jednu starou už suchou meruňku, 15 cm průměr. Už tam vlastně rok stát neměla... Podťali, ne podřízli. "Bobrovali jsme". Tedy vlastně on... Já jen "trochu" pomáhal.

Bylo to poprvé v mém životě, kdy jsem strom nepodřízl pilou, ale "podťal". Syn se zabavil, procvičil si ovládání sekyry... Ale jinak naprosto zbytečná práce. Co se dalo za pět minut, to jsme dělali skoro hodinu. Ale právě didaktické hledisko naši činnost ospravedlňuje. Já jako dítě nikdy neměl na tohle čas. Všechno jsem musel dělat co nejefektivněji.

Taky jsem nikdy neměl mazlíčka. Měli jsme krávu, prasata, ovce, slepice, králíky, holuby, včely... I pes byl užitečné zvíře. Kočky taky... Myslíte, že jsem měl ještě chuť si chovat třeba morče? Teď ho máme (Snad nebude muset pryč, ale nevím, nevím...) Dvakrát denně mu chodím narvat trávu. Snažím se z míst, kam nechodí psi. Což je na sídlišti nelehhý úkol...

No a vzpomněl jsem si na Protektorát. Teda na vypravování o něm. Narodil jsem se přeci jen nějaký ten pátek později. Ve městech bylo zakázáno chovat králíky. Snad z hygienických důvodů. Ale skoro všichni je stejně chovali... Chodilo se do parků se srpem. A četníci proti tomu hlídkovali...

To, co bývalo existenční nutností, je v dnešní době kratochvílí. Největším zdravotním problémem minulosti býval hlad. Dnes je největším problémem obezita. A v některých částech svět hlad zůstává. Divný svět. A zatím všechny pokusy o spravedlivou reformu skončily naprosto katastrofálně.
QmZdEgdEG3gM7H2SwXosyGgGNMV2NanfmiFcMKgeQgEc2i.png
@cleverbot
@banjo

Sort:  

Hectic. Its all mathematical. the distance I make is like having trip wires every step I make.

This post has received a 2.17 % upvote from @drotto thanks to: @krakonos.

You got a 25.00% upvote from @authors.league courtesy of @krakonos!

opékali buřty.
Hah, ja sa tu fakt naucim aj po cesky :D A opekanie marshmallows som tiez nikdy nechapal...

Čeština má i slovo špekáček. Pokud se pamatuju, tak špekáčik je to slovensky (buřt - die Wurst. Slovenština není tolik ovlivněná němčinou ).

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 68062.15
ETH 2637.96
USDT 1.00
SBD 2.70