Pozemek

in #cesky6 years ago

Několikrát jsme s manželem vedli diskusi, zda, kdybychom na to měli, zda bychom chtěli stavět dům. S bytem jsou menší starosti, méně práce a ušetřené peníze lze investovat nebo dát dětem. V domě ale mohou být děti tři, nemuseli bychom řešit souseda, co nám kouří do okna, měli bychom možnost pěstovat si na zahrádce zeleninu a chovat králíky a slepice. Chovat slepice je manželův sen už od dětství. A oba jsme stavaři, takže postavit dům by byl pro nás takový splněný milník našeho profesního života.

V listopadu jsme šli s kočárkem na procházku. Protože jsme zabloudili do místa, kde, kdybychom stavěli, tak bychom stavěli tam, tak tato debata opět přišla na přetřes. Došli jsme na místo, kde čněla reklama na prodej pozemků. Navrhla jsem, že tam zavolám a alespoň zjistím, kolik tam za ně chtějí, abychom měli představu. Zavolala jsem a zjistila, že jsou všechny pozemky prodané.

Hmm.

Začali jsme diskutovat, jaké máme v naší vysněné lokalitě další pozemkové možnosti. Moc jich nebylo. Poptali jsme se po majiteli ruiny ve středu obce. Prodat prý nechce, nemovitost drží. Možnosti se nám zužovaly.

Pak jsem ale úplnou náhodou narazila na prodej pozemku, který nebyl inzerován dlouho. Kdybychom po zmíněné procházce nezačali shánět informace, pravděpodobně by nás tato možnost minula. Už to tak v životě mám, že mi náhody ve správnou dobu vždy přihrají nějakou šanci.

Na podzim, při jedné z prvních procházek s kočárem jsem zabloudila na místo, kde to na mě dýchlo klidem, líbilo se mi tam, nevím proč, ale to místo jsem si zapamatovala. A světe div se, ten pozemek byl přesně tam. Paní z realitky, se kterou jsem vše vyřizovala, mi začala lokalitu popisovat, když jsem zjistila, kde to je, sjednala jsem si s ní schůzku hned druhý den ráno, rovnou i s paní majitelkou. Majitelka místo podědila. Chtěli tam stavět, ale před vyřízením povolení jejich sousedé prodávali byt, tak si jej koupili a rozšířili si bydlení takto. Na rekonstrukci potřebovali rychle peníze, tak se rozhodli pozemek prodat.

Místo je vzdálené obecním sítím, takže zde není možnost připojení na kanalizaci a vodu. Čistička a studna nám však nevadí. Také je zde hned vedle pozemku v územním plánu zanesený obchvat města, ale to na 99% nehrozí neboť tato varianta obchvatu byla vyhodnocena jako nevyhovující a územní plán se bude měnit. Jinak je to pozemek velký akorát a na výborném místě. Cena v řádech statisíců. Nepřekonatelné.

Vše se událo rychle. Manžel vše jen sledoval zpovzdálí, neboť si napracovával přesčasy před svátky. Vše jsem zařizovala sama a on měl trochu obavy, abych nic nepodcenila. Snad se nenaplní.

Ale projevil ve mě důvěru a pozemek viděl až po podpisu rezervační smlouvy. K mému štěstí jsme se ten večer na pozemku potkali s pánem, který se nás ptal, zda jsme majitelé. Když jsme mu řekli, že máme podepsanou rezervaci, zamumlal si něco o tom, že to prokaučoval, že jeho manželka nebude mít radost. To mého muže trochu povzbudilo, že je zájem.




Včera jsem vyplňovala formulář pro daň z nabytí nemovitosti. Věděla jsem, že se platí 4% a to z vyšší z následujících částek:

  • sjednané kupní ceny
  • směrné hodnoty nebo odhadu.

Po vyplnění online formuláře s výpočtem směrné hodnoty mě málem trefilo. Takto vypočtená cena pozemku vyšla 6x vyšší než ta, za kterou jsme pozemek koupili. Daň, kterou bychom platily by nás vyšla na více než 25% kupní ceny. Budem si tedy shánět odhadce a modlit se, aby cenu odhadl "realističtěji". Pokud se tak však nestane, trošku nám to vyčaruje pihu na kráse našeho příběhu o našem vysněném místě. I tak to za to určitě stálo.

Sort:  

Jsi dobrá, že jdeš za tím, po čem Tvé srdce touží! A ještě lepší, že to celé zařídíš, snad Tě mužíček v závěru pochválí:-)

Pozemky jsou v dnešní době nedostatkové zboží a najít nějaký aspoň ucházející je téměř nadlidský úkol. Je super, že se vám to povedlo. My ten náš "vysněný" hledali asi 2 roky. Možná déle.

Tak to by mě nikdy nenapadlo, že může nastat. )-: Každopádně pokud byl pozemek výrazně pod cenou, tak jako tak vyděláte, což může být aspoň nějaká útěcha...

25% to je dost ... a pak ty penize pujdou jako dotace agrofertu na pestovani kurat nebo neco takovyho ... doufam, ze to odhadce zvladne rozumne

Držím palce, ať vše klapne.
Odhad by měl odrážet reálnou cenu pozemku. Směrná hodnota je astronomická částka.
Zkus nejprve nějaké odhadce obvolat, zeptat se na kolik cca vydí hodnotu a hlavně, kolik za odhad budou chtít.

Ona ti “náhoda“ nahraje do cesty nějaké známého známého tvého známého, jehož kamarád bude odhadce a srazí tu cenu, neboj ,-) Jinak přeji hodně úspěchů se stavbou a pevné nervy s úřady. A napiš o stavbě a přihoď nějaké fotky.

Joo, ani nevíme zda budeme stavět :)

  1. Musíme pozemek splatit.
  2. Musíme počkat na nový územní plán, kvůli plánovanému obchvatu.
  3. Musíme se rozhodnout, zda vůbec dům chceme :) (Jestli na něj budeme mít)

Dávám tomu ještě tak pět let :)

Dům je dům. A vlastní a nový, to je prostě super. Jděte do toho ,-)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66498.47
ETH 3469.97
USDT 1.00
SBD 2.62