Course of Critical Thinking / Kurz kritického myšlení (# 26) - Customer support / Zákaznická podpora

in #cesky6 years ago (edited)

As I stated several times, I have started to give my son a baby food. I have decided to cook the food, to buy ready meals only if there is no time to cook out of home or for giving him more to try because there is no season and fresh vegetables is not so common for the time being. Thanks to this, I have made several purchases of organic vegetables in smaller shops and bigger department stores.

contact-us-3099716_960_720.jpg

There are people who do not believe in the value of organic food. They think that it is just an expensive mark.They argue with the joke that the difference between a farmer and a organic farmer is that the first one manure during the day and the other during the night.

I believe in organic food. Unfortunately, I belong to the minority. Especially in the smaller cities there is not enough interest in it. For this reason, vegetables are stored for a long time, often badly.

The last experience has forced me to go full on glassed food until the street markets begin. Husband bought a red beet, potatoes and frozen peas on the way through Chomutov in the local Globus store. The potatoes were whole green, as unripe banana, red beetroot was wrinkled, soft and tasteless and the peas were visibly thawed and frozen again. There were large spheres of frozen water in the box, in which there were peas that did not look good at all. Of course, the price per pound for all the above mentioned was many times higher than the price of ordinary vegetables.

I wrote the email to Globus and I also gave a supplier (Ecopharm Deblín) to the list of recipients. I stated my previous plans to buy organic vegetables and meat in Globus, but I am afraid of it after my experience. And that is sad that instead of buying vegetables from a Czech farm, I'd rather buy German glasses. Ecofarm has not responded for the time being. From Globus, a brief excuse came to me that I could go to the info corner to return my money. Even without a receipt, I can just report my name. Isn't it great?

Thank you for your understanding and I believe you will remain our stable and satisfied customer.

Bla Bla Bla. And do you think they will deal more with storage in the future? I do not think so.

Coincidentally, the same day my facebook popped up a message. I have recently reported a comment that approved the attack on little Natálka, who has been injured by fire in Vítkov in 2009 in a racially focused attack. The comment was also about the by author called heroes who tried to clean out our country from the dirt and was punished instead of admired .

This came from Facebook:

We thank you for your report, and you've done the right thing to let us know, we've reviewed the comment, and even if it does not violate any of our community policies, we understand that you and others may offend you. So we want to help you make sure you do not find similar things in the future on Facebook.

It does not violate any of our community policies? Reed them yourself. What do you think?

The same answer came to me three other times. Anarchists may argue with me about freedom of speech, but I think people should realize that what they write is not just that. It is, of course, a matter of opinion.

But I am currently interested in how it is with the answer from Facebook. Whether they are lazy or no capable to explore everything? Or do Facebook like such comments as they open up the fire debate? What do you think?

I think it's the standard at least in the Czech Republic. People who are in charge of communication with a customer should, in my opinion, be among the first in line to be exchanged by robots, no one would recognize that.

Of all my experiences I was the most dissapointed with the reaction fo Czech Television. After the reporters of CT recorded a report on a topic that I was familiar with, I decided to write to them that they had not presented the arguments of the other side of the dispute at all. That they were actually in the hands of people who tried to take down the honest man. I have been given a general answer again. With information that If I can not say more details they can not react. Unfortunately, I do not have the information backed by clear, irrefutable facts, so I only replied that I am not able to do so because of my position, but that it should be the journalist's job to go deep and give some speace even to the other side.They did not need the facts from the side they have presented. This was of course unanswered. But the satisfaction questionnaire, of course, came soon after that. CT need to attract the audience, that is more important than finding the truth.




37_zps47fd256a.gif

Jak už jsem zde psala, nedávno jsem začala svému synovi dávat příkrmy. Rozhodla jsem se mu vařit, jídlo ze skleniček dávat pouze na cestách nebo pro zpestření, protože není sezóna a čerstvé zeleniny prozatím moc není. Díky tomu jsem absolvovala několik nákupů biozeleniny v menších obchodech i větších obchodních domech.

Jsou lidé, kteří v hodnotu biozeleniny nevěří. Myslí si, že se jedná pouze o drahé označení bez přidané hodnoty. Argumentují vtipem, že rozdíl mezi farmářem a bio farmářem je ten, že ten první hnojí přes den a druhý v noci.

Já biozelenině věřím. Bohužel patřím mezi menšinu, o bio zeleninu, obzvláště v menších městech není dostatečný zájem. Z toho důvodu je zelenina dlouho skladována, navíc mnohdy špatně.

Poslední zkušenost mě dohnala plně ke skleničkám do doby, než ve městě začnou trhy. Manžel koupil po cestě přes Chomutov v místním Globusu červenou řepu, brambory a mražený hrášek. Brambory byly po oloupání zelené jak nezralý banán, nepomohlo ani okrájení, červená řepa byla zcvrklá, měkká a bez chuti a hrášek byl viditelně rozmražen a znovu zmražen, v krabičce byly velké koule zmražené vody, ve kterých byly kuličky, které nevypadaly vůbec dobře. Samozřejmě cena za kilo u všech zmíněných mnohonásobně vyšší, než cena běžné zeleniny.

Napsala jsem do Globusu a do seznamu příjemců jsem dala také dodavatele, Ekofarmu Deblín. Uvedla jsem své předchozí plány,nakupovat v Globusu po zelenině i bio maso, ale po této zkušenosti mám již obavy. A že je smutné, že místo nákupu zeleniny z české farmy, budu nakupovat raději německé skleničky. Ekofarma prozatím nereagovala. Z Globusu mi přišla stručná omluva s tím, že si mohu zajít na info, že mi vrátí peníze. Dokonce bez účtenky, stačí nahlásit jméno. No není to skvělé?

Děkuji Vám za pochopení a věřím, že zůstanete naší stálou a spokojenou zákaznicí.

Bla bla bla. A myslíte si, že budou skladování více řešit? Myslím si, že ne.

Shodou okolností mi ten samý den na facebooku vyskočilo upozornění. Nedávno jsem nahlásila komentář, který schvaloval útok na malou Natálku, která byla popálena ve Vítkově v roce 2009 při rasově zaměřeném útoku s tím, že jsou odsouzeni hrdinové, kteří se snažili naší zemi očistit od té špíny.

Od Facebooku mi přišlo:

Děkujeme vám za nahlášení. Udělali jste dobře, že jste nám o tom dali vědět. Komentář jsme zkontrolovali. I když neporušuje žádnou z našich zásad komunity, chápeme, že vás a další uživatele může urážet. Nikdo by na Facebooku neměl vídat komentáře a příspěvky, které mu připadají nenávistné. Chceme vám proto pomoct zajistit, abyste na podobné věci v budoucnu na Facebooku nenaráželi.

Neporošuje žádnou ze zásad komunity?

Facebook odebere nenávistné slovní projevy, mezi něž se řadí obsah, který přímo útočí na základě:

  • rasy,
  • etnické příslušnosti,
  • národnostního původu,
  • náboženského vyznání,
  • sexuální orientace,
  • pohlaví, genderové identity nebo
  • vážného tělesného postižení či choroby."

Stejná odpověď mi přišla na tři další příspěvky, se kterými jsem se za poslední roky setkala, a které mě vytočily na tolik, že jsem je nahlásila. Anarchisté mi možná budou argumentovat svobodou slova, ale já si myslím, že by si měli lidé uvědomit, že to co píší není jen tak. Je to samozřejmě věc názoru.

Mě však momentálně zajímá, jak je to s odpovědí od Facebooku. Zda jsou prostě líní vše zkoumat, tak člověka odbydou automatickou odpovědí, že se jim to zdá v pořádku spolu s návodem, jak si nastavit blokování zpráv od uživatele, který překáží? Zda Facebooku takové komentáře vyhovují, protože rozpoutávají diskusi? Co myslíte?

Myslím si, že už je to alespoň v České Republice prostě standard. Lidi, kteří mají na starosti komunikaci se zákazníkem, by dle mého názoru mohli být mezi prvními v řadě na výměnu roboty, nikdo by to nepoznal.

Nejvíce mě taková zkušenost mrzela u České televize. Poté, co pořad Reportéři ČT natočil reportáž o tématu, o kterém jsem něco věděla, rozhodla jsem se jim napsat, že vůbec nepředložili argumenty druhé strany. Že šli vlastně na ruku lidem, kteří se snažili sesadit poctivého člověka. Dostalo se mi opět obecné odpovědi s tím, že mi ani jinak odpovědět nelze, pokud prý přiložím bližší informace. Bohužel nemám informace podložené jasnými, nevyvratitelnými fakty, proto jsem pouze odpověděla, že vzhledem ke své pozici toho nejsem schopná, ale že by mělo být úkolem novináře jít do hloubky a dát prostor také druhé straně. U té strany, jejíž názory v pořadu prezentovali, fakta třeba nebyla. Toto již bylo samozřejmě bez odpovědi. Ale dotazník spokojenosti samozřejmě přišel. Ono i ČT potřebuje mít o čem točit, jde především o to, zaujmout diváka, nikoli se dopátrat pravdy.

Sort:  

Já bych na tu bio zeleninu zase tak nevěřila. Některé bio může být bio, ale od té doby, co kamarád od přítele, který vlastní pobočku Sklizena, hledal na Facebooku po známých jablka z jejich zahrad, které pak chtěl označovat za bio (aniž by si více ověřil jejich kvalitu a jak byla ošetřována, stačilo by, kdyby pěkně vypadala), tak nevím, nevím....

S tím jídlem jsou strašné podvody. Jiný známý od přítele zase prodává sýry na trzích. Nakoupí je někde v Lidlu a Kauflandu, rozbalí je a pak normálně lže, že jsou to nějaké speciální sýry kdesi ze Slovenska z Tater a prodává je 10x dráž. K tomu to skladování je příšerné. Až nechutné. Několikrát rozmrazované a znovu zamrazené. Hnus.

Další přítelův kamarád pracoval v krůtárně, a ten příteli říkal, že maso, které vypadalo krásně, označovali jako bio. To, co vypadalo ošklivě (už trošku fialovělo), tak dávali do baget (Crocodile), protože se to prostě draho prodat nedalo. Od té doby si vždy na to vzpomenu, když si jdu koupit bagetu :D A co kontrola od hygieny? To se prý vždy nějak udělá.

Ohledně FB - nevím, jak je to s nahlašováním příspěvků, ale mám tam známé (setkali jsme se přes psa), kteří jsou hodně free v názorech, výchově dětí apod. A své názory se tam nebojí napsat, i když jsou někdy na hranici. A jeden z manželů vždy píše, že teď tam toho druhého nepotkáte, protože mu FB dal dvoutýdenní ban.

O těch sýrech jsem také slyšela. Na tom trhu je to dobré, že mluvíš přímo s dodavateli dost často. Můžeš se s nima pobavit a podívat se na místo, odkud jsou. Třeba na náplavce je pán z farmy Krasolesí a tam prostě poznáš, že to je kvalita, jak na chuti, tak při povídání s tím pánem, tak na jejich webu, kde vidíš, že to je fakt jejich. Takže ty trhy se dají. Jinak vím, že podvodů se dělá dost. Já zas vím o kávě, jak se třídí podobně jako to maso. Ještě že mi je z těch baget blbě :D V tom Globusu to ale není podvod jako takový, je to plýtvání kvalitními potravinami, což je snad ještě horší.

No vzpomeň si na naši diskusi. :) Já ti to říkal.

Ne bio mám rád, třeba teď frčíme na bio banánech co mají vždy nějaký čas v albertu... už zas došli, budou až zas dorostou asi mají jen jeden zdroj, ale od té doby co jsem je jed už mi nebio banány nechutnaj :)

A krom toho jsi si opravdu vybrala zlou dobu, je zima a vlasně normální zeleni je správně jen mrkev, brambory, celek petržel cibule a zelí...

No zkrátka přesnídávky lepší... ale bio mlíko je jiná to je fajm a jogurty atd... a masa se neboj, mi máme třeba oblíbené karbanátky v bile ;)
a hlavně maso na rozdíl od zeleniny se kontroluje má spotřebu atd... jestli si chceš být jista tak se koukej na to kdy to bylo balený ane do kdy se to má spotřebovat ;)

jde o to že po biu je ještě malá poptávka natož tam u tebe na karlovarsku takže se nediv že stojí zaprd, ale můžeš to brát jako že jsi průkopník a ten taky musí vyšlapat cestu ostatním...

To jak píše Sili se děje, ale bio není jen o samotném produktu ale i o hospodaření a to za to stojí a bio příkrmama taky podporuješ ten způsob a až bude od výrobců bio přesnídávek poptávka tak pak bude i dobrá zlenina bio v obchodech, ale to si nejsem jist, protože překupníci (krámy) jsou vydřiduši... možná se podívej na farmy v okolí a občas si jeď neco ve velkém nakoupit přímo od farmáře než přes obchod.

Facebook je zkáza a to že ti odpovídá robot to ber jako jasnou věc...

ČT to je sama věc pro sebe a ještě ke všemu novináři jsou takový jaký jsou a to se nechce rozčilovat, tak jako já nad tím že budeme mít zákon od kolika můžou bejt děti na Facebooku... :)

To víš, že jsem si vzpomněla, jak jsi mluvil o skladování. Myslela jsem si ale, že to vychytám. Jednu farmu, co bedýnkuje tu mám vyhlédlou, ale mají odběry jednou za měsíc, tak čekám taky na sezónu. A doufala jsem, že alespoň něco půjde sehnat normálně v obchodě. Zatím jsem spokojená jen s mrkví z lidlu :) Dnes ale začínají trhy. Tak to bude snad dobrý. Díky za tipy.

Já jsem fakt zvědavej jak dopadneš, referuj dál... ale je fakt že teď kupujeme více bio jak nám "bambule" roste :D

Hehe, pracuju na pozici, kde právě komunikuji se zákazníky a je pravda, že některé fráze používáme hodně často a nějak bezmyšlenkovitě, prostě ze slušnosti. Věřím, že zvlášť v takových řeteztích, kde jim chodí stovky dotazů, někdy na úplné hlouposti, to už taky řeší naučenými frázemi, místo toho, aby každou prkotinu prověřovali :D Nejlepší je psát na výše postavené osoby, tam se člověk dočká detailnější odpovědi :) Dodavatel asi nesmí prozrazovat detaily jejich spolupráce, takže tam bych odpověď nečekala :/

Nojo, bohužel... Nejde přeci kvůli častým prkotinám ignorovat důležité... Já se třeba vídám s deseti holkama z cvičení s miminkama a všechny to řešíme, kde nakupovat. A když jim tohle řeknu, tak Globus přijde o 10 pravidelných zákazníků, co by tam kupovali bio. Raději se spolu domluvíme a vezmem si dohromady sem tam nějakou bedýnku nebo spolu zajdem na ten trh nebo některá zajede na nějakou z místních farem. Což je zas dobře, že podpoříme lokální farmáře, ale proč by nemohla být kvalita i ve velkých obchodech...

Kvalita by být mohla, ale stouply by ceny a už by to lidé tolik nekupovaly, na to jsou právě zatím dobré ty trhy :) I když ani na trzích to není stoprocentní :)

You just planted 0.24 tree(s)!


Thanks to @kaczik

We have planted already 3482.65 trees
out of 1,000,000


Let's save and restore Abongphen Highland Forest
in Cameroonian village Kedjom-Keku!
Plant trees with @treeplanter and get paid for it!
My Steem Power = 20789.78
Thanks a lot!
@martin.mikes coordinator of @kedjom-keku
treeplantermessage_ok.png

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66498.47
ETH 3469.97
USDT 1.00
SBD 2.62