Příběh Vepříka

in #cesky6 years ago (edited)

Tento příběh jedné malé myšky se odehrál před lety, když jsem byl ještě kluk.
Jednoho dne ráno jsem uviděl u našeho domu cizího pána, který očividně něco hledal. Pátral v trávě, prohlížel křoví i hromádky suché trávy. Netušil jsem, co pán ztratil, každopádně asi za půl hodiny odešel a bylo vidět, že s nepořízenou.

Bydleli jsme tehdy na samém konci města. Za naším domem už vedla okresní silnice do sousední vesnice.

Druhý den jsem nasedl na mého starého favorita a vyrazil jsem po silnici do této vesnice na výlet. Ujel jsem asi půl kilometru, když jsem cosi uviděl vpravo na čerstvě nalajnované krajnici. Cosi bílého tam cupitalo, ba přímo běželo ve směru mé jízdy!

Zastavil jsem, abych se na to podíval zblízka. Byla to myš! Bílá laboratorní myška. Rozhodl jsem se, že jí chytnu, zachráním ze silnice a bude žít u mě doma.
Chytit myšku nebyl velký problém, i když uháněla dost velkou rychlostí, držela se přímo krajnice, presně tak, jak vedla bílá čára. Bylo to její štěstí, jinak by už ji dávno srazilo nějaké to auto či zuřivý cyklista.
Vyprázdnil jsem pod sedačkou taštičku na nářadí a myšku s červenýma očkama jsem do ní zavřel. Byla to už postarší taštička, takže o dýchací otvory v ní nebyla nouze.
Dovezl jsem jí v pořádku až domů.

Rodiče koukali, co jsem to zase přitáhl.
"Jak se bude jmenovat?" ptali se, když jsem jim převyprávěl příběh cestovatelky. Domníval jsem se, že mohla utéct tomu dotyčnému pánovi, co tady den předem něco hledal. Každopádně ten už byl pryč a tak myška mohla zůstat u nás. Byl to myšák, což jsem snadno poznal podle výrazného zadečku.
Jméno zatím neměl. Připravil jsem pro něho akvárium s domečky a plastovým kolotočem. Jako stelivo jsem použil hobliny a milý myšák se tak mohl rychle zabydlet.
Byl velmi čilý, hlavně v noci. Ale čistotný vůbec nebyl, smrděl jako prasátko, kadil i když se točil v kolotoči a hovínka tou rychlostí rozmetával na celé akvárko jako traktor na poli hnůj.
Byl to prostě Vepřík. Vepřík s velkým V.
A to jméno mu už zůstalo. Vepřík, zdrobněle Vepříček, se stal členem naší rodiny. Miloval nejrůznější dobroty, likvidoval a trhal na kousky mé nepovedené papírové modely, které jsem mu předkládal a mě se už nelíbily.
Měl rád i luční kobylky, které zručně lovil do tlapek a pak je připravil o hlavu jediným kousnutím.
Jednou jsem na silnici našel veliké pochroumané saranče, tak jsem mu ho donesl, aby si na něm pochutnal. A jakpak baštil! Sežral ho kompletně i s křídlama.
To byl náš Vepřík. Dlouhého věku se nedožil, byl jedním z mnoha mých hlodavců, ale vzpomínka na něj mi zůstala. Zemřel stářím ve věku asi tří let.
Byla to prostě osobnost.

A co vy, milí přátelé, měli jste také doma nějaké ty milé hlodavce?

Obří dřevěný myšoid.jpg

ilustrační foto z Lomečku u Domažlic (JJ)
Sort:  

Hlodavec k nám nesmí. Zkrátka nic, co by připomínalo kočičí potravu. Někdy i rybky to mají nahnutý. Mají jedinou kliku, že jsou ve vodě a tu kočky nerady.

:-) Od dob Bazzyho už jsme na tom stejně :-)

Z hlodavcov som nemal nikdy žiadne. Škrečky a podobne ma ani nikdy nelákali Ale nad nejakým pekným potkanom alebo myšou som kedysi trochu rozmýšľal.

Potkani jsou chytří, znal jsem jednoho pěkně ochočenýho ;-)

Představa té scény, jak se kolotoč točí a všude lítají sra*** mě dohnal k popraskání monitoru. To by byla dobrá němá vsuvka do nějaké grotesky. A hele, od kolika si měl řidičák, kluku? Hezký den! (—:

Trošku jsem to přehnal, ale někdy ty bobky skutečně lítaly :-)
A favoritem jsem myslel kolo, to z Rokycan :-D

Ježiš, to mě vůbec nenapadlo :-D No to jsem si naběhl... I píšeš, že jsi nasedl „na” favorita. Ach ta noční...

To se snadno přehlédne. Jo noční, to je prevít. Není co závidět.

Hi LOVE YOUR POST MAN!!! LIKE MY POST TOO!!!!! HERE IS THE LINK: https://steemit.com/bots/@abusereports/last-minute-upvote-list-2018-05-02

jj morče a měli jsme ho 9 let :)

Morče je vděčný tvoreček, taky jsme ho měli ;-)

This post has received a 2.74 % upvote from @boomerang.

Great post!
Thanks for tasting the eden!

Resteem bot Service! Promote Your New Post.Find New Freinds - Followers - Upvotes. Send 0.400 SBD and your post url in memo and we will resteem your post to 9000+ followers from two different account.@stoneboy and @vimal-gautam.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 61833.67
ETH 2414.58
USDT 1.00
SBD 2.57