Noc vědců a holubí letka

in #cesky6 years ago

Ahoj Steemiťáci

v pátek jsem navštívil pár akcí v rámci Noci vědců, kde různé instituce seznamují veřejnost se svou činností a to většinou populární formou. Nejvíce se mi líbilo na právnické fakultě
DSC04888.JPG
Masarykovy univerzity. Na úvod jsem navštívil aulu, jíž vévodí obraz Prométheus přináší lidem oheň, kde probíhala přednáška seznamující publikum se vznikem, stavbou a dalšími spletitými osudy brněnských práv. Mimo jiné jsem se dozvěděl, že za války si budovu zvolilo jako své sídlo gestapo, a že zde zřídili i věznici. Umělecky nadaní vězni dostali za úkol vyzdobit gestapákům bufet výjevy z Valburžiny noci. Vězni dali postavám ďáblů obličeje svých dozorců a překvapivě s tím sklidili u zadavatelů velký úspěch. Podoby byly tak dokonalé, že mohly posloužit k identifikaci po válce dopadených zločinců a posloužily i jako důkaz před soudním tribunálem. Neméně zajímavá byla i návštěva nově opravené knihovny, v níž při sanacích narazili na základní kámen, se zakládající listinou. Brněnská práva studoval též známý street-artový umělec Timo, který své Alma mater věnoval v knihovně graffiti pitbulla. Nejvíc mě ale nadchlo představení studentů - zinscenované soudní líčení.
DSC04891.JPG

V pondělí se konala v galerii kavárny Práh vernisáž výstavy V kruzích fotografky Marie Jiráskové. Galerie sídlí v revitalizovaném brownfieldu Wannieckovy strojírny (zvaném Vaňkovka) a obsluhu kavárny tvoří lidé trpící duševním onemocněním. Součástí vernisáže bylo i menší občerstvení, což byla příležitost pro holubí letku, která akce podobného typu obráží. Po představení autorky kurátorkou, pár slovech fotografky a malém hudebním bonbonku, přijali členové letky pozvání k malému pohoštění a vzali tabuli s jednohubkami ztečí. Pro ostatní zbyla víceméně krmě duchovní v podobě instalovaných fotografií.
DSC04894.JPG

A zde mi dovolte jednu etymologickou vsuvku. S holubí letkou (tedy skupinou důchodců vyhledávajících bezplatné pohoštění a rauty) jsem se setkal, když jsem ještě pracoval v muzeu. Tehdy proti nim byl ze strany vedoucího výstavního oddělení veden sveřepý boj a osoby bez pozvánky byly mnohdy vyváděny ještě během vernisáže. Jednou dokonce chtěl vyvést i majitele cateringové firmy, který dohlížel na své zaměstnance. Myslel jsem si, že označení těchto osob je odvozeno od holubů, kteří se v parcích slétají na rohlíkové drobty. Urputné zápolení holubů a důchodců o větší a hezčí sousto opravdu vykazuje podobné znaky. Včera jsem ale byl vyveden z omylu. Holubí letka má být správně Holubova letka podle redaktora časopisu Zemědělec Miroslava Holuba, který od roku 1990 navštěvoval na redaktorskou průkazku již zrušeného periodika různé tiskové konference a hlavně s nimi spojené rauty. K němu se postupně přidávali kolegové z různých novin poplatných bývalému režimu a společně se věnovali té příjemnější části novinářské práce.

Hezký den!

Sort:  

As a follower of @followforupvotes this post has been randomly selected and upvoted! Enjoy your upvote and have a great day!

Zajímavé. Noc vědců mám rád, je to perfektní akce.

Díky, sice jsem vyrazil až v devět do botanické zahrady, potom chvíli bloudil cestou na hvězdárnu, kde se stejně nic moc nedělo a až na poslední hodinu a půl jsem dorazil mimo původní plán na právnickou a nakonec to byla třešnička na dortu.

Prošel jsi toho docela dost, pěkné úlovky :-)

jjjsfut4ky.png
shaa350.png
Congrats!! You have been awarded the SHAA award!!! Thanks for making steemit a brighter place. For more details, check out the award post here

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 61940.19
ETH 2433.78
USDT 1.00
SBD 2.50