Taky jste přišli o Steem Power?

in #cesky7 years ago (edited)

To není tak úplně pravda. Ve skutečnosti jste ji totiž na období od registrace až do včerejška měli zdarma propůjčenou. Lidé, kteří se sem zaregistrují za několik měsíců, už pravděpodobně takový začátečnický bonus nedostanou.

Proč? Protože zkrátka nebude z čeho brát. Steemu je totiž, jak všichni dobře víme, v každém okamžiku pevně stanovené množství. Ano, přibývá, ale nově generovaný Steem se podle daného klíče rozděluje mezi svědky, autory a kurátory. I kdyby se sem zaregistrovala miliarda lidí, Steemu bude stále stejně.

A v tom to právě je. Steem, který jsme měli delegovaný, ve skutečnosti patří zakladatelům Steemit. Mají jej na účtu jménem @steem, což je zároveň účet svědecký (a Steem na něm je vygenerovaný činností svědka). Má pravomoc zakládat účty. A při té příležitosti nováčkům půjčí část své Steem Power. Kdyby tu vznikaly účty s nulovou SP, těžko by tu nováčci vydrželi. Neměli by jak sílit. Z nuly na sto to vaše auto vytáhne za pár vteřin, ale čerstvě narozený plankton by byl ztracen.

Tím chci říct zhruba tolik: Každý nově založený účet dostane trošku té Steem Power, aby měl šanci se tu chytit. Ale těžko ji bude mít tak dlouho (a postupem času i tolik) jako jsme měli my. Já měl půl roku zapůjčených asi 28 SP, na něco takového už nikdy nebude kapacita.

V téhle chvíli je u drtivé většiny účtů hranice 15 SP. Máte-li méně než 15 SP, Steemit vám pár Steemů půjčí (ovšem nikoli těm, kteří se pod tento limit dostali v důsledku Power Down), máte-li více, nedostanete nic. Pokud jste se registrovali nedávno a ještě máte delegovanou SP, berte to jako velkou výhodu. Účty založené na konci letošního roku dostanou třeba jen 10 SP. A dost možná na kratší dobu než vy vašich 15. Protože kdyby se splnily optimistické předpovědi o počtu nových uživatelů, @steem mezi ně nebude moci rozdělit o moc více než asi 8 000 000 SP, které má teď k dispozici.

Ale pozor, nic z toho není nárokovatelné. Ani Steem, který každý účet dostane darem (aktuálně 0,5 Steemu. Bývalo to více, ale někteří vyčůraní lidé Steem obratem po založení účtu vybírali a posílali pryč.), ani zapůjčenou SP vám nikdo negarantuje. Je to vstřícný krok a podaná pomocná ruka.

Spousta lidí to bere hodně špatně, stěžují si v příspěvcích i na různých komunikačních kanálech spjatých se Steemit. Pobavily mě i zprávy, které někteří zasílají robotovi @steem:

Výstřižek.GIF

Je dobře, že jsme tu už teď. Pojďme toho využít. S rostoucím počtem uživatelů bude totiž snazší vydělat, ale získat Steem Power bude čím dál tím těžší. Na stejný koláč si bude brousit zuby více hladovců, a přestože odměny vyčíslené v dolarech porostou, co do počtu Steemu budou klesat. Koneckonců se tak už děje i teď.

Sort:  

Taky jsem to u sebe včera zpozoroval. Tuto drobnou mrzutost mi však vynahradilo získání posuvníku na ovládání své SP - jelikož nepíšu přes busy, tak jsem se na něj těšil už dlouho :)

Posuvník má na Steemit každý, kdo má SP přes 500, to není novinka :)

Já vím, že to tak je :) Jenom to u mě zrovna taky vyšlo na včerejšek, takže to byla taková příjemná kompenzace za těch 28 SP, o které jsem přišel...

Ano, je to tak. Jsem rád, že jsem naskočil ještě teď.

Jinak já měl delegovaných od říjnové registrace 15SP. Od pátku, kdy postupně vybírám odměny, tak se delegovaná část snižuje. Efektivní SP se stále pohybuje mezi 15 - 16 SP. Počítám s tím, že jakmile budu mít vlastních 15SP, delegovaná bude 0.

Počítáš správně :)

No, je to jen má úvaha, ale řekl bych, že z počátku bude mít každý účet stejné množství delegované SP. @steem není jediným účtem zakladatelů, tudíž mohou další účty zakládat i z ostatních účtů.
Účet na Steemit lze totiž založit dvěma způsoby, buď zaplacením poplatku za založení, nebo delegováním SP (i zde je sice poplatek, ale ten je momentálně pouze 0,2 STEEM, pokud se nepletu) a pokud se nepletu, tak je množství delegované SP při zakládání účtu určeno. Mám k zakládání účtů připravený návod, ale prozatím jej ještě publikovat nebudu.

Účet lze založit dokonce 4 způsoby :) Registrace na Steemit je nejjednodušší a nejčastější.

Množství delegované SP může být určeno, ale mění se. Většina z nás začínala s 28 SP, nové registrace teď mají 15 SP. Pokud vyjdou optimistické předpovědi více 2 000 000 nových uživatelů do konce roku, bylo by pro ně dohromady třeba 30 000 000 SP (samozřejmě v případě, že by všichni založili účet naráz, což se nestane. Nicméně delegovanou SP mají i stávající uživatelé, přehoupnou se přes 15 vlastní SP vůbec není jednoduché).

To by mě zajímaly ty další dva způsoby (pokud tedy nepočítáš registrace skrze další interface).

Primus uvádí 4 cesty k založení konta, ale způsoby zůstávají dva - buď delegace nebo zaplacení poplatku za založení.

Také jsem to zjistil a upřímně - nemám z toho velkou radost. Ale věděl jsem, že to přijde. A chápu to. Nicméně mých dnešních 9 upvotů vyšlo do ztracena. Chilli sorryjako...

Byla to jen otázka času, kdy se delegovaný SP přesune zpět k majitelům. Díky nějaké činnosti a sem tam nákupům na marketu jsem se dostal na vlastních 90 a s tím už se dá pracovat ;-)

Ja nikdy zadnou delegovanou SP nemnel jelikoz za nasich casu nic takoveho nebylo a taky jsem si neztezoval..:D

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62948.49
ETH 2583.15
USDT 1.00
SBD 2.74