O umění mlčet

in #cesky6 years ago

Poslední dobou nám počet #cesky psaných článků mírně klesá. Někdo prostě nemá čas, někdo náladu, jiný inspiraci, někomu se jen nechce. To ostatně není na škodu. Každý kreativec by měl také umět mlčet, pokud zrovna nemá co říct.

Ostatně publikovat tu články jen proto, že si někdo drží pravidelnou sérii, případně (což je častější jev) jen proto, že každý den je nějaké téma různých fotosoutěží, je takové… Trapné. Tím spíše, když takových článků vyjde od stejného autora několik, každý jen s jednou fotkou na stejné téma. Je to asi jako rozdělit článek o třech odstavcích na tři různé články.

Nemám ambice hodnotit fotky jako takové, ale třeba takový @tazi tu chtěl vést neformální workshop, který se docela slibně rozjížděl, a který měl podle mého názoru slušnou úroveň. Když se u něj zájemci přimluví, třeba si najde čas a začne se tomu znovu věnovat.

Každopádně pro fotky, stejně jako pro cokoli jiného na Steemit, platí základní zlaté pravidlo, kdy jsme každý sám sobě soudcem, a musíme si zodpovědět na otázku „Stojí to za to?“. Nemusíte být profesionální fotograf nebo spisovatel, ale měli byste být hrdí na to, co publikujete, a měli byste z toho mít radost.

V posledním týdnu vzniklo 116 #cesky psaných článků, stojí za nimi 34 autorů. Jmenovitě:

@belahejna
@born666
@bucipuci
@cryptoinvestsvk
@dream.trip
@gabriela24
@gmt117
@godfish
@jasmejko
@jimmy61
@jirka-orlova
@jjprac
@karlpaap
@khjk
@koksak
@krakonos
@lveecze
@marekgalcik
@matkodurko
@mespanta
@michaliocze
@nohyvnebi
@petecko
@petrvl
@phortun
@ritxi
@rosalinde
@shebe
@skropsi
@softa
@truestories
@xlisto
@zenuska
@zzuzza

a.png

Sort:  

Souhlasím s tebou. Píšu jen když mám náladu, což poslední dobou moc nemám. Taky bych mohla těžit z každé ptákoviny, kterou jsem kdy vyfotila, ale nedělám to.

Poslední dobou skutečně "pořádných" českých článků ubývá a já pak ani nemám pořádně co kurátorovat. Napomáhají k tomu i ti boti, co se tu docela rozmohli... Docela ztrácím motivaci v tom pokračovat, protože je evidentní, že spousta lidí, už to prostě nepotřebuje.

Hamižnost zkrátka vyhrála nad kreativitou a postování článků se stalo denní rutinou, ne zábavou.

Boti... Představ si sportovce. Dal svému sportu strašně moc. A ostatní začali užívat "vitamíny". Ty bys je na jeho místě jistě nezačala užívat. Ale on bez nich musí skončit. A je mu líto vydané energie. Třeba takhle plánoval vydělat své matce na invalidní vozík, nebo ... Něco dojemného si dosaď sama.
Jsi natolik počítačově schopná, abys vymyslela anketu, kdo z 34 (nejsou tam všichni správně) česky a slovensky píšících používa boty. A proč to dělají/nedělají.
Myslím, že asi 4 z nás nepoužívají.

A ostatní začali užívat "vitamíny".

"Vitamíny" = doping. Když se na to přijde, je průser. A jestli na to, živit se sportem bez vitamínů, nemá, tak ať si najde normální zaměstnání ;) Šebrle taky na stará kolena skončil na Primě. Ve sportu musíš být ten nejlepší z nejlepších, aby sis něco vydělal a rozhodně to není dlouhodobý příjem.

Proti botům nic nemám, pokud jsou využíváni s rozumem a na články, které si je vskutku zaslouží. Ne na jednu fotku a půl věty (kdyby ta fotka byla naprosto čarokrásná, tak přimhouřím oko).

A když už jsme u těch přirovnání... vitamíny bych odpustila sportovci, co je nachlazený a musí použít nějaký Ibalgin nebo cokoliv, co není vyloženě doping, aby mu to pomohlo dokončit závod.

Jsi natolik počítačově schopná, abys vymyslela anketu

Je mi volné, proč to lidi dělají. Chci ale vidět alespoň snahu o to, aby se (alespoň přibližně) reward = kvalitě.

A nejsou boti jako (bid) boti. Těch, co dávají 0,0nic, si člověk ani nevšimne.

Uvědomuješ si, jak pohrdavě a nehezky pořád mluvíš o lidech, kteří využívají něco, co je možná kontroverzní z hlediska etiky, ale zároveň naprosto legitimní součástí této platformy? Jednou je to tady takhle koncipované, tak je třeba to respektovat, chci-li být členem. Taky se mi tady některé věcí nelíbí, ale potřebu při každé příležitosti napadat uživatele, kteří se jich dopouštějí, nebo jich využívají, opravdu nemám.

Takže tobě přijde v pořádku, že někteří místo aby napsali něco pořádného a dostali za to slušný hlas zadarmo, radši napíšou třeba 2 spamy (ano spamy) denně a koupí si na ně 20$ bota? To je akorát ždímání peněz.

A ano, o takovém chování nebudu mluvit hezky, protože s takovou akorát Steemit půjde do kopru a bude z něj akorát pay to win. Teda on už v tom kopru je.

Netušila jsem, že to tak brzo přijde i k nám...A místo mého lynčování by si někteří měli uvědomit, kde ty prachy na boty vzali... (krom pár jedinců, co do Steemitu investovalo).

Vypadá to, že nevíš jak přesně to kupování hlasů od bid botů funguje. Ve většině případů je to pro člověka, který to dělá, spíše ztrátová činnost, takže ždímání peněz to není ani náhodou, právě naopak. Ano, za určitých okolností a při troše štěstí, se na bid botech dá něco málo vydělat, ale opravdu to není moc a opravdu jen občas. Trochu jsem se tím zabýval a celkově to v lepším případě skutečně vychází zhruba "šul-nul", v horším jako dlouhodobá finanční ztráta.

Za účelem zisku to tedy dost dobře dělat nejde, takže hlavní motivací těchto lidí bývá nejspíš zviditelnění jejich článků. A pokud se někdo rozhodne zviditelnit svůj spam o jedné větě (což se samozřejmě taky děje, to máš pravdu), tak mu to podle mého názoru stejně nepomůže a nic tím nezíská. Spam s padesátidolarovým upvotem je přece pořád spam.

Já bid boty naposledy použil u postu se soutěží, protože jsem chtěl, ať se o ní ví a mám tam nějakou účast. Po pár dnech tam mám nějakých 70 příspěvků, získal jsem několik desítek nových sledujících a dokonce i pár upvotů od renomovaných Steemians, kteří by si mě jinak ani nevšimli, takže z tohoto hlediska to svůj účel splnilo. Ale ždímání peněz? To ne. Už teď vím, že na tom konkrétním bidu dost prodělám.

Já tedy obecně bid boty a jejich používání jako nějaký zásadní průšvih nevidím. Pokud by to skutečně mělo na celou platformu tak negativní vliv, věřím, že by tomu provozovatelé zamezili. Stejně jako se to třeba do budoucna může stát se self-votingem.

Nepotřebuju přednášku, jak bid boti fungují. Taky jsem jednou jednoho prubla kvůli soutěži. Tak mi ale vysvětli, proč to teda dělají. Promotovat spam se nevyplatí, protože to je furt spam a ještě prodělají. Na to se nedá říct nic jiného než WTF.

20$ u špatné fotky jí žádné vítězství v soutěži nepřinese. Možná to přitáhne pozornost, ale jakmile člověk zjistí, že se jedná o bota, tak jde zase o dům dál. Možná to přinese pár dead followerů? Hm, furt nevidím jedinou výhodu krom zisku. Občas to možná nevyjde, ale myslím si, že většina uživatelů krom pár zoufalců z třetího světa, ví moc dobře, co dělají a dokáží těžit i z bid botů.

Promotování soutěží je OK. Ty mají aspoň nějaký smysl, ale do těch musíš investovat hodně aby měly úspěch.

Používáním bid botů se však autor sám vyřazuje z možnosti získat hlas kurátora / hlasy kurátorů. Řekl bych že všechny kurátorské aktivity mají v podmínkách "without bidbots".

Teď v tom trochu plavu. Myslím, že všichni můžeme být kurátory. Tj.hlasujeme pro někoho a dostáváme z toho 25% kurátosrské odměny. Jak to, prosím, myslíš?

Ano, každý hlasující je kurátorem. Ale mimo to existují na Steemit lidé, kteří berou kurátorství jako poslání, takoví profesionální kurátoři, mohli bychom říci. Ti si většinou vybírají zajímavé příspěvky potěru. A pak jsou zde ještě kurátorské aktivity (Currie, OCD, sndbox, ...) a ty si již stanovují přísnější pravidla pro získání jejich hlasu. Avšak tento hlas má málokdy nižší hodnotu než 6-10$. Proto také odmítají podporovat tam, kde si autor již podporu zajistil díky bid botům.

Díky za informace. Zdá se mi, že je snazší pochopit pravidla bid botů než pravidla Tebou zmíněných kurátorů. Hlavně pro neanglicky píšící a čtoucí.

#cesky má nesmírné štěstí, že autoři se nemusejí do kurátorských aktivit přihlašovat, nemusejí studovat pravidla a nemusejí si ani lámat hlavu nad tím, zda si daný příspěvek větší odměnu zaslouží a je hodno jej tedy přihlásit. Toto vše totiž za české a slovenské (i polské) autory obstará místní kurátor (znalý lokálního jazyka komunity), který vybrané příspěvky předkládá větším kurátorům s prosbou o hlas (upvote). V naší komunitě zastává tuto funkci @pipiczech, díky ní se objevují pod našimi příspěvky hlasy @donkeypong'a a dalších kurátorů.

Neboj, ono to bude opět lepší. Alespoň já tomu věřím.
Neházej flintu do žita, Jani, stále jsou tu ti, kteří bid boty nepoužívají a stále jsou tu příspěvky, které si zaslouží větší odměnu. Zkus si prohlédnout dnešní #tematydne, třeba Ti zvedne náladu. ;)

Vždyť já vím :) jen je ten výběr čím dál tím omezenější. Večer už jsem na ně nekoukala, takže v průběhu dne se mrknu. Ještě, že máme ty témata týdne.

Tak asi ja jsem ta, ktera pridava vic fotek nez textu... ale kazda veta psana v cestine znamena pro mne hodne casu k oprave, protoze se snazim psat spravne cesky (krome toho kdyz kometuji) ;)
Ale asi mam stejny problem s polstinou, protoze pro mne vzdycky je tezko popsat fotky. Tak ja pouzivam steem it proto bych mohla ukazat te, ktere mam, a ze mam toho az prilis, tak pokud muzu tak vzdycky neco pridam ;)

Chtela bych psat vic v cestine, ale bohuzel neumim moc dobre, abych vzdycky mohla napsat presne to, co myslim.

Stalo se to 26.7.1794. Maxmilián Robespierre vystoupil toho dne v Konventu. Napadl své odpůrce. Ale nikoho přímo nejmenoval. Takže každý se ptal sám sebe:"Myslel tím mě? Budu zítra zatčen, odsouzen a popraven?"
Pro jistotu uskutečnili druhý den všichni domnělí i skuteční Robespirrovi odpůrci Thermidorský převrat. Robespierre byl zatčen. (Nějakou náhodou mu při tom byla ustřelena dolní čelist.) Odsouzen (Nezmohl se na obhajobu... Bez čelisti.). A popraven.
Nebo takový Ježíš. Taky při poslední večeři prozradil apoštolům, že jeden z nich ho zradí. A nihoho nejmenoval. Všichni se ho ptali: "Mistře, já to jsem?"
Předpokládejme, že Ježíš věděl, co a proč dělá. Ale Robespierre asi udělal chybu.

Mno, na rozdíl od obou tvrdím, že soudcem je jen každý sám sobě ;)

Třeba mě aspoň Petr Skála nezapře ;)

Takže výzva k pokání... Kdo jsi bez viny, první hoď kamenem...

Jen hlásím, že jsem pořád tady, čtu, upvotuji a občas komentuji ;)
Někde jsem tu psal, že tento rok pro mne bude ve znamení změn. Některé změny se staly, jiné probíhají, další nastanou...
Nechci psát, že nemám čas, protože ač je času málo, tak tu hodinu na napsání postu třeba do #tematydne bych si našel. A byla by to dobrá investice. Ale čas věnovaný rodině, je také dobrá investice, ne? ;)
Každopádně mě Steemit baví a určitě se na Tvém výpisu #cesky píšících autorů opět objevím.

Mlčení je také důležitá součást rozhovoru.

Řekl bych, že v tomto případě je to i dost o tom, zda je pro dotyčného Steemit zábavou a nebo prací. Seznámil jsem se tu už s několika lidmi, kteří se postováním článků, fotek a videí živí, takže u nich je pochopitelné, že sem přispívají pravidelně (většinou denně, někteří i několikrát denně). Je to prostě jejich obživa (nebo alespoň její významná část). Stejně tak je potom v takovém případě pochopitelné, že při takovém objemu nelze dost dobře udržet konstantní kvalitu produkce. Někdy se mi jejich příspěvky zdají více zdařilé, jindy méně. A to mluvím samozřejmě jen o svém subjektivním hodnocení, rozhodně bych si nedovolil posuzovat kvalitu čehokoliv tak paušálně, (rádoby) odborně - až arogantně - jak tady občas vídáme.

Lidé, kteří se tu více či méně živí, si se články obvykle dají práci. Tedy pokud chtějí získat také nějaké hlasy reálných lidí, ne jen ty koupené od botů. Není to umění, ale je to poctivá řemeslná práce, což je v naprostém pořádku. Objevuje se tu docela dost jiných článků, které jsou podle mého hlediska zbytečné.

Ale jak jsem napsal dříve i teď, v prvé řadě jde o zvážení jednoho každého autora, co ano a co nikoli. Součet všech těch rozhodnutí pak určuje směr, kterým se Steemit bude nadále ubírat.

Ale osobně myslím, že i pro člověka, který se tu živí, by měl být Steemit nejprve zábavou a až nejdříve ve druhé řadě prací.

Samozřejmě, že většina těch, kteří se tím živí, si se svými posty práci dává. Ostatně pouhým kupováním hlasů od botů by se stejně nikdo neuživil - víš sám, že to mnohdy naopak vede v konečném součtu ke ztrátě.

I podle mého (opakuji - subjektivního) názoru je tu samozřejmě k vidění i spousta nekvalitního obsahu, ale o tom jsem mluvit nechtěl. Chtěl jsem říct, že pravidelné (časté) postování článků u některých lidí chápu a nemám jim to za zlé.

Co se toho poměru zábava/práce týče - já to tady beru jako práci, která mě baví a myslím, že i většina ostatních "full-time Steemians" to má podobně ;)

Mlčím a občas fotím ;-). Začíná nám sezona a tak v týdnu nic kloudného nesvedu ;-)

Koukal jsem, které Čechy zde neznám a u uživatelky @gabriela24 jsem nenašel žádný český článek v posledním týdnu. Možná jen použila tag a pak ho odstranila :)

Určitě ho použila u jedné googlyeyes fotky. Ale už je zřejmě smazaný.

budu mlčet

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 66256.11
ETH 3036.39
USDT 1.00
SBD 3.73