Nemáte hlasy od Busy?

in #cesky6 years ago (edited)

Nejste jediní. Důvodem je migrace databáze, jejíž API busy bot používá pro hlasování. O samotné migraci se v angličtině více dočtete zde. Dokud nebude migrace dokončena a API plně funkční, busy bot bude mimo provoz. Až bude všechno hotovo, tahle stránka bude normálně fungovat: https://steemdb.com/

Databázová migrace spolu s několika dalšími faktory také zapříčinila potíže, které zaznamenali někteří z místních nejmenších planktonků, totiž nedostatečný bandwidth k publikaci textu či komentáře.

Co je bandwidth a co ji ovlivňuje?

Bandwidth se do češtiny obvykle překládá jako šířka pásma a obecně určuje nějaké přenosové limity, ať už celkový objem přenesitelných dat nebo přenosovou rychlost. Aktuální velikost bandwidth najdete třeba na steemd.com:

Výstřižek.GIF

Fakta o bandwidth v kontextu blockchainu Steemu

  • Na Steemit je flexibilní. Když je síť vytížená, bandwidth klesá všem uživatelům. Když je na síti klid, bandwidth všem roste.
  • Bandwidth je de facto garantované bezplatné množství interakcí s blockchainem. Běžné užívání Steemit by nemělo být nikdy dotčeno, nedojde-li k něčemu opravdu nestandardnímu.
  • Každá interakce s blockchainem (komentář, hlas, převod peněz, publikace článku, ...) spotřebuje určité množství bandwidth z vašeho limitu. Ale pozor, blockchain obsahuje jen a pouze data v textové podobě. Obrázky se nahrávají na jiné servery, odkud se do databáze propíše jen odkaz. Z hlediska blockchainu je tak víceméně jedno, kolik a jak velkých fotek publikujete.
  • Bandwidth je přímo úměrný množství vaší Steem Power. Čím víc Steem Power, tím větší bandwidth a naopak. Za normálních okolností by měl omezený bandwidth limitovat pouze notorické spamery a roboty. Předpokládá se, že když bude někdo otravovat, nevypíše si (skoro) žádný Steem Power a jeho bandwidth neporoste. Ano, pro jistotu je tu i down-votování a postihy za nízkou reputaci.
  • Jak vidíte na obrázku, 41 mb, které mám k dispozici, jsou velmi, velmi málo v porovnání s obvyklým stavem. Běžným užíváním se však těžko dostanu k hranici svého limitu. Zkuste si napsat v poznámkovém bloku textový dokument, který bude mít 41 mb.
  • Blockchain Steemu je koncipovaný tak, aby mohl být páteří sociální sítě se zhruba půl miliardou uživatelů. Při dočasných výpadcích a zvýšené zátěži mají svědci možnost reagovat například dočasným zvětšením bloků, což zvýší celkovou přenosovou kapacitu sítě, a tím i bandwidth všech uživatelů.

Poslední bod ověří jen čas a davy nováčků. Doufám, že tenhle článek vám alespoň trochu osvětlil situaci.

Sort:  

Původně jsem sem chtěl dát fotku své bandwidth hned po publikaci článku, ale nemá to moc smysl, najednou mám k dispozici skoro 200 mb. Alespoň vidíte, jak to teď skáče:

Výstřižek.GIF

Opět precizně sepsáno a vysvětleno. Tleskám a děkuji.

A malý dotaz k busy. Já většinu postu vkládám tam, protože mi nějak víc vyhovuje rozhraní, editor atd. Upvote od busy je vázán na součet SP followerů, pokud si pamatuji z vašich článků a komentářů. Ale kolik cca je potřeba?

Aktuálně 10 000 SP pro alespoň nějaký upvote. Nejsem si jist, jak algoritmus počítá se SP delegovanou od @steem, ale zdá se, že ji bere stejně jako uživatelskou SP.

Já myslím, že toto i například ten bandwidth je brát z celkové SP. Na steemd.com je úplně dole Effective sp, což je součet vlastní a deleované SP. To je asi berná mince.

Jinak díky za info. To jsem ještě hooodně daleko, ale jak jsem psal, busy mi vyhovuje pro tvorbu postu.

No, až tak daleko být nemusíš. @xlisto má skoro 500, i když část deleguje, @phortun má taky čerstvých 500+, @pipizcech přes 400, já bych to rád do konce ledna na těch 400 rád doklepal, pět šest lidí našinců se tu pohybuje mezi 100 a 200, ... Nerad bych na někoho zapomenul. Ale rosteme všichni a dost možná jsi na hranici hlasu.

V pátek bych měl mít už všechu delegovnou doma. :)
Hold jsem se prohrabal starými účty.

To je rozumné. Jestli jsi ji zapomněl oddelegovat, dal jsi někomu hodně hezký dáreček :)

Napsal jsem to trošku s nadsázkou.
Všechno bylo delegováno přes MSP a postupně to dobíhá.

No za ten týden těch informací o Steemitu už pro mě bylo tolik, že se ani nebudu ptát, co to je busy :D Ale vzhledem k tomu, že se to pořád někde objevuje, tak mně to asi jednou dožene :) třeba o tom někde už psal @godfish, jehož staršími články se postupně prodírám. Čtu si je poctivě všechny :) A tímto bych mu také chtěla vřele poděkovat.

Ou, první opravdu věrná čtenářka :) Jen pozor, některé věci se tu mění. Některé dokonce velmi rychle. Čím dál se do té historie dostaneš, tím více neaktualit se tam může objevit.

Busy.org patři mezi alternativní platformy, skrze které lze přistupovat k blockchainu Steemu. Na některé věci mně osobně nesedí, ale má lépe zvládnutý editor a navíc dává při splnění podmínek (viz konverzace s @tazi výše) bonusové hlasy v řádech několika desítek centů.

Opravdu až v řádech desítek centů? Já měl pořád zato, že tam jde o maximálně jednotky centů... ta výše bonusového upvotu je přímo úměrná součtu SP sledujících dané osoby? Všiml jsem si, že mě sleduje i pár větších ryb (možná až vorvaňů, nebo jaké jsou tady ty hodnosti :D), tak by to nakonec možná stálo za vyzkoušení... Díky :) Jo a mimochodem, jsi někde k zastižení privátně? Měl bych pak později pár otázek k tomu převodu peněz.

Můžeš využít Discord. Lze v něm vést i soukromé konverzace.
https://discord.gg/cKsptz5

Díky, už jsem tam prákrát nakoukl. A jste tam pod stejnýma přezdívkama jako tady? Pár z vás jsem hledal na Steemit chatu, ale nikoho nenašel :(

Na chat jsem se registroval teprve včera, Discord mám v mobilu a ten mě hned upozorní. Co vím, tak používáme stejné nicky.

Na Discordu jsem buďto jako Fish, nebo jako Godfish. To zvládneš :) Můžeme se tam sejít někdy o víkendu.

Ok, ozvu se, dík :)

Jen 10% hlas od bota @busy.org vynese ~11,51$. Na 100% hlas sice nyní nikdo nejspíš nedosáhne (to by musela být obrovská náhoda), ale dosáhnout hlasu třeba 5% u některých takový problém nebude.

Tak to jsem nevěděl, díky za info :)

U Bandwidth máš volné pásmo 99,63%? Nebo je vyčerpáno 99,63%?

Ukazuje to dostupný limit.

Díky. Tak to jsem silně za vodou.

Konečně jsem si to mohl přečíst opravdu česky;-). Nevím proč s tebe google dělá bohyni, ale v podstatě jsi takový náš bůžek ;-)

No, dokud nebudu zlatý tele :))

Zapoměl jsem napsat dobrý ochranný (bůžek). O telatech překlad gůglu nepsal ;-)

Zase jsi mě předběhl. Asi bych měl přestat chodit do práce a začít se věnovat Steemit naplno.

Však já taky pracuju :) Fulltime práce na Steemit je otázka nejméně dvou let :)

To ano, ale v jiné době než já. Tudíž jsem opět nestihl publikovat dříve než Ty. Do dvou let? No uvidíme. ;)

Ví někdo co je to za databázi?

Steem Blockchain běží na databázi ChainBase. Její dokumentaci najdeš tady: https://github.com/GolosChain/chainbase

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63869.25
ETH 3055.04
USDT 1.00
SBD 3.88