@cesky.svedek?

in #cesky6 years ago

Jako komunita bohatneme, máme kurátorské boty a na Steemit se pohybují další Češi a Slováci, kteří se k nám třeba úplně nehlásí, ale mají dohromady dost velkou zásobu SP. Určitě bychom svedli zalobbovat třeba u sousedních Poláků, kteří také sedí na slušné hromadě SP. A s trochou štěstí by se podařilo přesvědčit @donkeypong‘a nebo jiné vypasené mořské savce nakloněné komunitním projektům… Mít svědecký účet by bylo fajn. Otázkou je, jak by to bylo lukrativní.

Do prvních dvaceti svědků, kteří se pravidelně střídají v konfirmování bloků, je daleko. Ale každý jedenadvacátý blok připadne jednomu ze svědků pod čárou, a to podle jejich aktuální podpory. V každém případě je odměna za blok je aktuálně 1.138 SP a třeba na stoprvního svědka v pořadí vyjde cirka jednou za pět hodin (viz jeho záznam ve Steemd). Jen orientačně, přehledná tabulka podpory svědků od stovky dál je v tomhle grafu.

Výnosy SP samozřejmě nejsou nijak závratné, zejména v době, kdy se Steem potácí kolem desetikoruny, na druhou stranu svědek nepotřebuje supernabušené grafické karty jako při těžbě jiných měn, stačí počítač s dostatkem RAM. A krom výnosů samotných jde i o prestiž, renomé českého rybníčku mezi ostatním vodstvem a tvorstvem.

A protože jde zatím o diskusi značně teoretickou, zajímalo by mě, zda mezi sebou už máme někoho, kdo by byl schopen takový server provozovat, a kdo by zároveň měl možnost svědecký účet provozovat. Nemá samozřejmě význam kupovat nový počítač a nechávat ho nonstop běžet jen kvůli sté pozici v žebříčku svědků.

Druhá věc je samozřejmě diplomacie napříč Steemit, tady bych mohl přiložit ploutev k dílu. Kontaktů mimo komunitu už nemám mnoho, trochu jsem je zanedbával, ale určitě bych něco málo svedl. Připomeňme, že každý může udělit hlasy až třiceti svědků zároveň, což případné přesvědčování lidí mimo komunitu usnadňuje, málokdo má rozdané všechny hlasy. Každopádně co vy na to?

Sort:  

A víš, že jsem na to už taky myslel?
Stále mám možnost umístit server v místě, kde mám elektřinu v nájmu, internet tam mám zaveden.
Určitě by to nášemu rybníku zvedlo hráz ;)

Jen aby ti pak ten nájem nebyl zvýšen :)

Kdysi jsem tam měl nonstop 6 serverů ;) V objektu je vodní elektrárna, takže tohle je takový bonus k tomu nájmu ;)

Jak by sis představoval provoz? Já když jsem se tím zaobíral, tak jako jednotlivci by se mi to nevyplatilo. Pokud by jsme stvořili "komunitního" svědka a podařilo by se sehnat dost hlasů, tak by to určitě pomohlo celé komunitě.

Museli bychom lobbovat a třeba něco málo investovat do propagace - soutěž o SBI pro ty, kdo dají svědecký hlas a tak podobně...

Pokud by byl provoz de facto bezplatný, a pokud máš někde plonkový stroj, na kterém by to mělo běžet, má smysl o svědkovi uvažovat. Pokud by na začátku měla být nějaká větší investice, tak by měla těžko rozumnou návratnost...

Počítal jsi jakou váhu hlasů by bylo potřeba sehnat, abychom se dostali na nějaké lepší místo v žebříčku?

Já bych minimálně zkusil poptat Josepha u SBI, který podporuje jazykové komunity.

A ještě dotaz, ale myslím, že odpověď znám. Byl bys ochoten psát PR posty (CZ/EN) takového svědka?

Cca 5 160 Mvests, tedy něco přes 10 000 000 SP, pokud dobře počítám, by stačilo zhruba na sté místo, to je blok jednou za pět a kousek hodiny. V aktuální situaci samozřejmě. Zdá se to hodně, ale třeba @czechglobalhosts sám má přes 250 000 Sp, tedy 2,5 % potřebného.

PR posty nejsou problém, stejně jako nějaká další forma jeho propagace.

Deset mega SP na sté místo? Tak to je docela raketa teda, to jsem si nemyslel :D Na to by se #cesky skládalo tak sto let :D Když ale všichni zalobbujem přes své kontakty, tak by to možná časem šlo ;)

Jo, ale není to tolik, když vezmeš v potaz, že nemusíme nikoho přesvědčovat k tomu, aby jinému svědkovi hlas sebral.

Já jsem určitě pro. Většinu svých witness votes mám stále volných a českého svědka rád podpořím, případně seženu hlasy i jinde. Šel bys do toho přímo ty? :)

Do vytvoření ne, nejsem na to dost technicky zdatný. Do podpory a propagace se ovšem zakousnu jako piraňa ;)

O tom nepochybuju ;) Mimochodem, v nejbližších dnech mám v plánu zkusit něco, co by se určitě dalo uplatnit i jako účinný marketingový nástroj při lovu witness votes. Dám vědět, jak to dopadlo ;)

Super, budu v očekávání :)

Českého svědka bych určitě podpořil svým hlasem.

Český svědek má určitě můj hlas :-)

Mnozí svědci preferují, pokud svědecký účet provozuje někdo, kdo rozumí programování, má v malíčku fungování sítě a v rámci sítě se angažuje. Proto se většina svědků nejméně podílí na nějakém projektu, kurátorské aktivity, obrana sítě před plagiátorstvím, spamem a nekalým jednáním, provoz a správa steem.chatu, provoz a správa přidružené aplikace (např. frontendu), atd. Není vítáno ohánění se planými řečmi, rádoby odborné kecy o fungování systému, které jsou zcela mimo, snaha stát se celebritou a pouhé generování zisku (viz někteří, kteří svědecké činnosti již zanechali ;) ).

Pokud se nám však podaří svědecký účet provozovat, věřím, že se mezi svědky najde dost ochotných pomoci třebas nejen radou.

No, náš svědek by měl postupně růst, bylo by hloupé nalhávat si, že bude hned v top 30. Taky jsem na první dobrou přiznal, že finančně lákavé to nebude, spíš půjde o prestiž a dobré jméno jednak ve světovém Steem oceánu a jednak vůči případným nováčků. A i když mezi námi zatím nejsou vývojáři přelomových Steem aplikací, v komunitě taky máme technicky zdatné a další se mohou objevit.

S tím jistě souhlasím. Jen jsem chtěl nastínit, že být svědkem (až na výjimky) neznamená pouze spustit a provozovat svědecký účet. (I ti, kteří měli svědecké účty jen pro zisk, museli vyvynout alespoň nějakou aktivitu, byť šlo jen o ploché PR a třebas prodej hlasů. A i ti bez hlubších znalostech museli publikovat příspěvky, které měly připomínat pravidelné reporty o činnosti svědeckého účtu.)
Neměl jsem v úmyslu kohokoli zrazovat od vzniku českého svědka, spíše jsem chtěl nastínit, že to není jen o elektřině a stroji. Zvláště pokud se má svědek umístit alespoň v první stovce (ačkoli padesátka je lepší).
Ale jinak si skutečně myslím, že nebude težké najít ty, kteří alespoň poradí v začátcích. I ti, kteří rádi podpoří, se jistě najdou.
Já podpořím určitě, ačkoli to nebude žádná velká sláva a nejspíše moc neporadím.

Však já si tvé zpětné vazby samozřejmě cením, v jistém směru máš mnohem víc znalostí a zkušeností než kdokoli jiný z našeho rybníčku.

A protože nechci nikomu nic nalhávat, to zhruba sté místo mi přijde jako reálný cíl, když nás přiloží ruku či ploutev k dílu dostatek. Na padesátku, obávám se, zatím zdaleka nemáme.

Jen abys mě nepřecenil. ;)
Co není dnes, může být třebas za rok.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @sbi-booster.

S chutí do toho :-).
Podpořit hlasem bude samozřejmostí.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62702.02
ETH 2572.25
USDT 1.00
SBD 2.75