Kryptoměny a řízení kapitálu (1.část)steemCreated with Sketch.

in #cesky6 years ago (edited)

Svět kryptoměn je velmi rozmanitý a je zde hned několik cest, jak rozmnožit svůj kapitál. Každá z nich však se sebou nese i řadu úskalí a nic není tak snadné, jak by se mohlo na první pohled zdát, obzvláště pak v již téměř 11 měsíců trvající beat marketu.

Právě na počátku tohoto cyklu řada z nás nastoupila do světa kryptoměn. Já jsem první část Bitcoinu a Etherea zakoupil ještě na podzim 2017 na platformě Coinbase. Bohužel mi ale chyběly vědomosti, které jsem za ten rok nasbíral. Proto jsem z tehdejšího bull marketu nevytěžil v podstatě nic. Povedlo se mi sice rozmnožit své (i když vůbec ne velké) investice během o skvělých 300% a vidina snadného přílivu peněz tak byla na světě.

Protože jsem ale ke kryptoměnám přišel jako slepý k houslím a nevěděl jsem nic o technologii blockchain a jejím potenciálu, bral jsem všechno čistě jako spekulaci a nezjišťoval si další informace. A stejně tak mi chyběly zkušenosti s obchodováním jakotakovým, natož s tím specifickým pro svět kryptoměn. To mělo za následek, že jsem v té době velmi vysokou volatilitu neuměl využít ve svůj prospěch a jako mnoho začátečníků jsem při poklesu ceny panicky prodával zpět na fiat a při růstu zběsile kupoval zpátky za vyšší cenu. Tím se moje předchozí výdělky pomalu snižovaly.

Vzpomínám si také na to, jak jsem na Coinbase nesmyslně přecházel z jedné kryptoměny na druhou podle toho, která zrovna nejvíc rostla. S odstupem času vidím čím dál víc, kolik zbytečných chyb jsem udělal a jak jsem doslova sabotoval cestu k výdělku, kterého v té době bylo možné dosáhnout při správném řízení kapitálu poměrně snadno.

Dnes ale vím, že všechno přichází podle zásluh. Jednoduše jsem se měl o kryptoměny zajímat do hloubky už v té době. Bohužel mi ale chyběly naprosté základy a nevěděl jsem ani to, že kromě v té době 4 základních kryptoměn na Coinbase existuje ještě celá řada tzv. altcoinů. Mnoho z nich předtím ve velmi krátké době vygenerovalo zisk v řádech 1000 - 10 000%. O tom jsem se ale dozvěděl až ke konci prosince, když jsem se začal o kryptoměny opravdu zajímat. To si už ale nechám do další části.

A jaký byl Váš vstup do světa kryptoměn? Podělte se prosím v diskuzi :-)

Sort:  

Jestli sis z toho vzal ponaučení, sic ztráta finanční, jinak jsi jedině získal. Všude jsem četl a čtu, že tímto si musí projít každý. I já jsem chvilku takhle magořil. Teď už se snad na to dívám s nadhledem, i když je fakt, že někdy mám opravdu netrpělivý prst na pomyslném spouštěči nákupů, či prodeji....

Připomenu jedno přísloví, které mi kdysi řekl jeden pán v hezkém obleku a kravatě.

"Kdo chce rychle zbohatnout, chce i rychle viset"

Je to tak, ten rok a momentální bear market mi sice zatím vzal hodně financí v kombinaci těma různýma chybama, pohoření na Bitmexu a podobně :D Ale zase nic co by mě mělo zruinovat, jen mě to hodně přibrzdilo, ale jak píšeš, musí si tím projít každý. Tohle dá nejvíc. Za ten rok fakt vidím hodně velký progres a až se otočí trh, tak ty zkušenosti budou mít cenu zlata. Hlavně mám už jasnou strategii, které se držím a už to přináší pomalu úspěch, i když je zatím trh jaký je.

V těchto časech je dobré dělat Dollar cost averaging, předpokládám že jsi jako většina těch, co naskočila "nahoře" v mínusu. Tím se sníží průměrná nákupní hodnota a dřív budeš zase v plusu. Jak píše @xlisto, právě chybný krok ti pomůže v dalších obchodech, on totiž žádný učený z nebe nespadl a každý dříve nebo později na něčem prodělá.

Jojo, dollar cost averaging už právě taky dělám a je to určitě dobrá strategie.

Spousta lidí nastupovala na vlak právě koncem roku 2017 nebo začátkem 2018, bez toho bull runu by na něj nikdy nenaskočili. Ano, popálili se, ale kdo už vyskočil a vzdal to, tak nechal vydělat těm ostatním, ti co se poučili, mohou mít v budoucnu úspěch.
Otázkou je, co bys udělal jinak, kdybys znal budoucnost? Proměnil to dřív na altcoiny co vydělají a ty prodal na vrcholu za Bitcoin? A ten pak proměnil ve fiat? Asi ano.
Ale co uděláš příště? Přeliješ portfolio do Altcoinů? A budeš čekat jejich další a další růst, nebo jak poznáš peak? A pak se vrátíš do Bitcoinu a fiatu? Nebude ti líto, pokud ten peak netrefíš a budeš koukat, že jsi mohl mít o pár % víc?
Vem si třeba Bitcoin. Najednou půjde na 30k...počkáš na 100k? Potom 200k? Nebo se to zase otočí? Budeš si dávat stop loss a posunovat ho směrem vzhůru? Bohužel trochu to smrdí tím, že se člověk spálí znovu, protože ono nejde úplně poznat, jestli to půjde ještě nahoru nebo už dolu.
Nad tím přemýšlím už pár měsíců :-D

PS. existuje poučka, že při bull runu se má portfolio rozšiřovat (nikdy nevíš, co vyskočí) a při bear marketu zužovat (nikdy nevíš, co spadne o 90 % dolů).

Nad tím stejným se taky zamýšlím celkem často :D Vím, jak bylo i třeba v dubnu těžké uzavírat v plusu. A když ta cena bude růst každý den raketovým tempem, tak to bude fakt těžké, chce to prostě vystupovat po částech :) A nehnat se uplně za peakem, i když ta chamtivost se projeví tak jako tak :) Na to to už asi chce fakt roky praxe a emoce stranou :) Jasně že ted si říkám, jak bude úžasné se jenom dostat do mírného plusu, protože už tím se mi fakt hodně vrátí, ale známe to, s jídem roste chut :D

No právě. vystoupíš do fiatu, pak ale přijde šance to přelít do nové kryptoměny, která je revoluční v tom a tom, je u ní velký hype a....hned po tvém vstupu začne klesat, chvíli počkáš a už jsi dost v mínusu a pak se smažou tvoje předchozí zisky. Bohužel úplně nelze říct, jak z toho ven.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 55157.38
ETH 2317.75
USDT 1.00
SBD 2.33