Vzdávám se. (má neobyčejná diskuze s panem Teslou)

in #cesky7 years ago

tesla
foto pana Tesly je staženo ze stránky teslauniverse.com

Předmluva.
Dá se mluvit s někým, kdo tu již dávno není? Možná vám to připadá přitažené za vlasy, ale dá. Není to úplně "běžná" komunikace, ale komunikace to je a může přinést zajímavé poznatky.
Trochu jsem se "přehraboval" patenty p. Tesly a narazil na jeden, který vzbudil mou pozornost. Vše samozřejmě v angličtině. "Přegůglení", jako vždy, stálo za ... (dlouhé koumání, co tím chtěl básník říci). Zůstal mi jen obrázek a ten mi byl vodítkem k pokusům, které jsem nakonec vzdal. Po půl roce od mého snažení se mi stala divná věc. A tady začíná má neobyčejná diskuze s p. Teslou. ( T .... pan Tesla ; bp ..... moje maličkost)

T .... Mladý muži (bylo mi už něco po 50-ce), nějak rychle jste ukončil své výzkumy s velmi částečným výsledkem.
bp .... Přiznávám, že už nevím kudy kam.
T ... To je nesmysl. Byl jste na nejlepší cestě k úspěchu, chyběla vám však trpělivost a hlavně touha vše zdárně dokončit.
bp ... Vážně? Jsem si jist, že váš patent funguje. Nevzdal jsem to úplně, pořád přemýšlím, kde je chyba. A ty výsledky? Nebyly ani částečné.
T .... Opět vám musím odporovat. Navzdory tomu, že nebyl přesně dodržen postup a chyběli vám některé podstatné části, jste mne překvapil. Cožpak se vám nepovedlo rozsvítit tu vaši, jak tomu říkáte ... ledku, bez použití jakéhokoliv konvenčního zdroje proudu? A co to nabití 6V baterie bez nabíječky, to je nic?
bp ... Jak tohle víte? To neví ani nikdo z rodiny.
T ... Sleduji každého, kdo používá mé patenty. A vám fandím. Už aspoň tušíte, kde byla chyba, když o tom již půl roku přemýšlíte?
bp ... Částečně ano. Teď si uvědomuji, že tam nemám trafo, došlo mi, že anténa nevyhovuje a je slabý kondenzátor.
T ... To je ono příteli. Na tom zapracujte. Pamatujte, že musíte dobře odizolovat plochu antény, vylepšete uzemnění a ten váš vlastnoručně vyrobený kondenzátor přepracujte. Uhlík jako vodivá vrstva je nanejvýš žádoucí a jako mezivrstvu bych doporučil sklo. A hlavně, vrhněte se na to. Budu vás sledovat
bp ... Vzdávám se. Vaše pobídka mi dodala další elán do práce. Díky za rady a upřesnění.

V tom zazvonil budík a já musel klusat do práce. Něco to má do sebe. O víkendu jdu zapracovat na poznámkách pana Tesly.
(Pro potřeby článku silně kráceno)

Sort:  

Okolo Tesly koluje i spousta mýtů a polopravd. Byl jistě geniální, byl fascinován elektřinou a její silou. Zdroj levné a silné energie pro všechny. Kéž by se objevil. Znamenalo by to světovou revoluci...
Sám jsem dělal nějaké experimenty s kondenzátory, ale účinnost nebyla nic moc, asi jsem vysával místo zářivé energie z éteru jen energii z českých radiokomunikací :-)

ideální je bydlet poblíž vedení VN, to se to pak "vysává" ;-)

Na to je potřeba hodně velká aparutura cívek i kondenzátorů, to už by mohlo vzbuzovat pozornost úřadů a tajných služeb :-)

budeš se tvářit, že buduješ bazén ;-). pak si to jakože rozmyslíš a do vytvořené díry zahrabeš cívku o patřičné velikosti (asi tak 1m na výšku a 2m na délku ... kolik to má závitů netuším :-O)

Jj a ČEZ pak bude marně pátrat, kam se ztrácí rozdíl mezi elektroměrem na vstupu a na výstupu z vedení, budou trochu vyšší ztráty :-)

tak to má smůlu ;-). oficiálně přece nic takového není možné (to "vysávání")

No, pokud jde o elektromagnetickou indukci, to je známý a široce využívaný jev, takže by je to možná i časem napadlo :-D

pokud nemáš natažené dráty ke sloupu, tak ti můžou víš co (pogratulovat, jak jsi šikovný) ;-)

Co to má být? Teslův přijímač zářivé energie? Nebo o jaký patent se jedná... ? Tesla mě vždycky zajímal.

ano. o tuhle "maličkost" jde ;-)

Kdysi jsem se o to taky zajímal.


Pohled do historie umožňuje pochopit, proč nebyly některé vynálezy komerčně využity. Hlavní překážkou je ekonomika, ne věda. Je známo, že v Teslově době byla proti střídavému proudu silná opozice ze strany mocných finančníků. Ani dnes tomu není jinak...

Na otázku, zda náhlé zavedení nového principu nezvrátí současný ekonomický systém, Tesla odpověděl: "Již dnes je ošklivě převrácený." Dodal, že nyní je tak, jako nikdy předtím, čas zralý pro vývoj nových zdrojů. "Zatímco v dnešní průmysl volá po výrobě energie v centrálních zařízeních, vyžadujících obrovské stroje, jsem schopen vypracovat plán její výroby a využití jednotlivci. Centrálním zdrojem kosmické energie pro Zemi je Slunce, řekl dr. Tesla, ale "ani noc nepřeruší její proud."

(zdroj: http://www.gewo.info/tesla/tesla_menu.htm)

Tesla se mi líbí. Potíž je v tom, že spousta jeho patentů je někde tajně "zahrabaná", protože se nehodí vládnoucí elitě (ani kdysi a dnes už vůbec ne). nepotřebují samostatně uvažující a jednající lidi, ale stádo poslušných "ovčanů"

Jako i jiným soutěžícím, i tobě si dovolím doporučit několik maličkostí. Textu by prospělo, kdybys promluvy nebo alespoň postavy graficky oddělil. Například:
bp: Teslo, jsi fakt borec!
T: Já vím, ale to ty taky...

S formátování textu ti pomůže tahle příručka: https://guides.github.com/features/mastering-markdown/

A bacha na shodu podmětu s přísudkem ;)

podmět, přísudek ..... co to je? ve škole jsem byl naposledy před 30-ti lety ;-)

až se to povede dotáhnout do funkčního stavu.
tak ti doporučuju to co nejrychleji zdarma masivně rozšířit dřív než dostaneš nabídku která se neodmítá. jako například vynálezce auta na vodík p. stan meyer
http://tajomstvasveta.blog.cz/1211/jede-to-na-vodu-i-presto-ze-byl-stan-meyer-zavrazden

nemáš na mysli doufám oznámení typu .... dej to sem, jinak dostaneš nabaštit olovo ? ;-)
a neboj, arboleťáci a steemiťáci budou první, kdo se dočká funkčního "vzorku" ;-)

no to oni přijdou prvně s pořádným balíkem peněz. a když na to kývneš tak plány zmizí v trezoru
asi navždycky. kdy na jejich nabídku nekývneš tak tě budou řešit nějakými mezistupni až po baštění olova/autonehody/zadušení rohlíkem/nebo spáchání nečekané sebevraždy atd. jak to vidím já jediná ochrana pro vynálezce je masivní rozšíření a to je možné jen zdarma.

masívním šířením zdarma by se mohlo docílit toho, aby si to nikdo nepřivlastnil a nemohl to tak vydávat za své a tím pádem inkasovat za vynález. na druhou stranu je spoustu lidí, kteří nejsou technicky zdatní (třeba já ;-) ), a rádi si zaplatí za funkční "mašinku" na energii. cena se pak odvíjí od potřeby daného jedince (kolektivu) tuto věc(?) vlastnit a provozovat.

přesně tak. masivní rozšíření bude fungovat i jako reklama zdarma protože o dobrou věc se podělíš s těmi které máš rád a ti šikovnější to hned začnou vyrábět pro sebe a prvně úzký okruh lidí. následně pro další lidi na prodej. cenu bude dole udržovat větší množství výrobců takže si na lidech nikdo nebude vydělávat na vlastní /jachtu/letadlo/ostrov atd. nízká cena pomůže dalšímu masivnímu rozšíření. to je pro vládnoucí psychopaty nezastavitelné. bude následovat revoluce ve vyrobě i dopravě všeho, ceny poletí dolů díky tomu že náklady na výrobu a dopravu výrazně klesnou.

;-). vidím, že máš "jasno" a svou vizi. a pokud prodej, tak za BTC nebo něco podobného ať ti nahoře utřou hubu :-D

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58994.66
ETH 2596.74
USDT 1.00
SBD 2.43