Pracuji na tom pane Teslo

in #cesky7 years ago

Varování: nedoporučuji číst tuto "slátaninu" osobám vzdělaným v oboru elektrotechnickém, neb by mohly utrpěti psychické trauma ze zde uvedených názorů, myšlenkových pochodů a pracovních postupů.

Pustil jsem se do výroby kondenzátoru. Doporučil jste mi uhlík a sklo. Sklo pro své pokusy zatím vynechávám, protože chci vyrobit 100-vrstvý kondenzátor a tolik tabulí skla nemám. Místo toho používám papír na pečení. Uhlík mám v hledáčku již delší dobu, ale nějak jsem nevěděl, jak ho aplikovat. Při dumání nad tímto "oříškem" se mi vybavila scéna z filmu Červený stan, kde si radista Nobileho (doufám, že je to jméno dobře napsané) výpravy na severní pól stěžuje, že mu odešel kondenzátor v radiostanici a nemůže se proto pokusit navázat spojení. Byl tam jeden Čech, jistý František Běhounek, který bezeslova počmáral tužkou z obou stran list papíru a dal ho radistovi. Když na něj zíral a nechápal co s tím, vysvětlil mu František, že tohle je jeho nový kondenzátor. Tak skoro přesně tohle jsem udělal. Akorát místo tužky a listů papíru používám obyčejný průklepový papír (kopírák). Jako kontakty používám hliníkovou samolepící pásku. Ještě dodělám (asi v sobotu) pár vrstev a kondenzátor bude hotov. Na zaizolování proti vlhkosti použiji nejspíš nějaký lak.
_20170827_212833.JPG

Stále ještě přemýšlím nad anténou. Nejspíš použiji CD. Dají se sestavit do velké plochy a v podstatě jsou izolované. O vodivé spojení jednotlivých CD se opět postará hliníková páska.

To je dnes vše, pane Teslo, co jsem vám chtěl říct. Ještě jedna věc mi teď došla. Nemůžu zdárně dokončit a uvést do provozu jeden váš vynález, dokud si neprojdu všechny ostatní. Proto plno lidí při realizaci vašich myšlenek ztroskotalo. Zaměřili se jen na jednu věc a unikly jim souvislosti.

Sort:  

super. :-)

super to bude až si rozsvítím vánoční stromeček ;-)

doufám že sem dáš fotku stromku napájeného tvým kondenzátorem. :-)

kondenzátor sám o sobě toho moc (vlastně nic) nerozsvítí. jenom shromažďuje a uvolňuje energii. jde o to, dodat energii bez zásuvky nebo podobného konvenčního zdroje

v elektronice a jejím fungování mám bohužel nedostatečné vzdělání.
takže díky zase jsem se dozvěděl něco nového. :-)

nejsem na tom o moc líp ;-)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 61249.08
ETH 3397.67
USDT 1.00
SBD 2.51