Akvárium deň 8-22 – všade samá smrť / Death in aquarium

in #cesky6 years ago


Takže za tých 14 dní od posledného postu sa v akváriu stalo niekoľko zásadných zmien.

Vojna gangov

Prvou je smrť zlatej gupky. Deň pred jej smrťou som si všimol, že čierne gupky na ňu dobiedzajú a útočia. Ráno som ju našiel mŕtvu. Dva dni na to prišla pomsta a našiel som mŕtvolu čiernej gupku. Prečo zomreli? Myslím si, že to bolo preľudnenie. Teda prerybnenie. Ako som hovoril na 1l akvária má byť 1cm rybky. Ja som do 45l akvária umiestnil 40cm rybičiek. Lenže som zabudol, že cca 10l zaberá podkladná vrstva a kamienky. Čiže maximum by som mal mať 35cm rybičiek. Momentálny stav po úmrtiach je 30cm takže príroda to asi vyriešila sama.

Noc dlhých nožov

Čierny pasažieri aka slimáky sa rozmnožili na toľko, že mi začali v akváriu vadiť a ničiť rastliny. Tak som ich v noci 21.1.2019 som z akvária vybral 22 slimákov rôznej veľkosti a poslal ich záchodovým vlakom do kanálu. Asi po štyroch dňoch som si všimol slimáka v akváriu. 29.1.2019 so v akváriu povraždil asi 10 slimákov o veľkosti 0,5 mm. Boli tak malé, že som ich nevedel vybrať rukou a tak som ich zabil. Dúfam, že som sa ich zbavil ale pochybujem.

Inak sa rybkám darí dobre. Pomerne často využívajú gupky úkryt v domčeku keďže drevo obsadil takmer výhradne sumček. Rastliny sa postupne rozrastajú ale pomalšie ako som čakal. Asi dokúpim ďalšie rastliny. Čím viac rastlín tým menej rias. Zatiaľ nemám problém s riasami ale pre istotu Samozrejme všetko z mierou akvárium je pre ryby nie rastliny.

Koniec


EN

Translated from Google Translator

So, in the 14 days since the last post, there have been several major changes in the aquarium.

War Gangs

The first is the death of the golden gup. The day before her death, I noticed that black guppies beat her and attacked her. In the morning I found her dead. Two days have come to revenge, and I have found a black gup. Why did they die? I think it was overwhelming. So, crawling. As I said on 1l aquarium, there should be 1cm of fish. I placed 40cm of fish in 45l aquariums. But I forgot that about 10 liters of base layer and stones. So maximum I should have 35cm of fish. The current state of death is 30cm, so nature probably solved it by itself.

Night of long knives

Black passengers, aka snails, have multiplied so much that they started to bother and destroy the plants in the aquarium. So, on the night of January 21, 2019, I picked out 22 different snails from the aquarium and sent them to the canal with their toilet train. About four days later I noticed the slug in the aquarium. January 29, 2019 in the aquarium killed about 10 slugs with a size of 0.5 mm. They were so small that I did not know how to pick them up, so I killed them. I hope I get rid of them, but I doubt it.

Otherwise, they do well with the fish. Relatively often they use shelter in the house because the wood has occupied almost exclusively the catfish. The plants are growing more slowly but more slowly than I expected. I probably buy other plants. The more plants the less algae. So far, I have no problem with algae but for sure Of course, all of the aquarium is not fish for the fish.

The End


Ak sa Vám článok páčil poteší ma každý UPVOTE, RESTEEM, COMMENT.
_0000000.jpg
Zdrojom obrázkov je môj Instagram https://www.instagram.com/born666_/ a Google.

Sort:  

Je dobře, že jsi poupravil svůj výpočet na množství ryb. Přerybnění v tomto případě nebude na vině. Při přerybnění dochází k rychlému znehodnocení vody dusíkatými látkami, které ryby produkují a na druhé straně je nestíhají rostliny zpracovávat a musí se častěji měnit voda. Poznat se to nechá hned na první pohled. Ryby plavou u hladiny, zjevně se dusí a jsou letargické.

Důvod úhynu může být i šok z nového prostředí, převozu. Možná i zdraví jednotlivých kusů.
Nebo také možná mezidruhová nesnášenlivost. S druhem, který máš zkušenosti nemám, stálo by za ověření, jestli se nejedná terotiriální druh.

Ked to tak citam tak o prerybnenie asi nepojde.

Pri kúpe rybiek som bola ako malé dieťa...Chcel som z každej po jednej. To samozrejme nejde. V obchode mi odporucili tieto. Aj oni ich chovaju spolu. Majú sa dobre znášať a vytvárať hejna. Môže byt, že išlo o zlý zdravotný stav. O sok asi nie lebo som sa snažil byť čo najsetrnejsi a dával som im čas na prispôsobenie. Ale môže to byť aj sok. Podstatne pre mna je, ze uz nezomieraju ďalej.

Takže hejnovky. Je možné, že si utvořili dvě malá hejna a navzájem se cítili ohroženy. Nebo si jen samečci vysvětlovali pojmy a dojmy. ;)

V každém případě, ať se daří ve vodním světě.

Ďakujem ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63931.73
ETH 2663.43
USDT 1.00
SBD 2.84