(ne)Smysl

in #cesky6 years ago (edited)

Někdy mám takovej pocit, že jsme příliš posedlý tím, aby všechno mělo nějakej smysl. Mě nevyjímaje.

"K čemu to je?"
"Proč bych to měl dělat?"

A ono je to někdy na škodu. Ne vždycky samozřejmě, ale kdy naposledy jste něco dělali jen tak? Bez účelu? Bez potřeby vyšších cílů a smyslu něčeho? Třeba čuměli do mraků, dívali se na nějakej úplně nesmyslnej pořad v telce a nebo hráli nějakou hru?

Přiznám se, že je to třeba moje slabina. Já ve všem potřebuju spatřovat nějakou hodnotu. A když už něco dělám, mám tendenci to zpětně analyzovat, hodnotit. A tím ten okamžik ztrácí autenticitu. Dneska jsem si říkal, kdy naposledy jsem něco psal jen tak. Jako že bez potřeby něco říct. A vlastně nevim, jestli jsem to někdy udělal. Mám pocit, že je to pak k ničemu. Jako že to nemá smysl. Jen tak psát. Ale možná jo (vidíte, zase hledám účel)...

Člověk je zdánlivě hrozně složitej tvor. Hledá smysl a když mu to začne vadit, tak se ho pokusí přestat hledat. Čímž vytvoří jen další problém. Druhej ze známých Krishnamurtijů (no to si to vyskloňoval ty vole!), totiž U.G., jednou údajně někde pronesl, že snaha vyhnout se utrpení, je vlastně tím utrpením. A že žádný jiný utrpení neexistuje. Což je asi fakt.

Kdybych například psal článek a neřešil, jestli ta činnost smysl má a nebo nemá, prostě by ze mě vypadlo několik slov a je to. Smysl a účel by buď čtenář našel a nebo nenašel. A možná to tady vůbec píšeme všichni jenom pro sebe. Abychom si utřídili myšlenky a nějak se rozptýlili. Protože zkrátka můžem. A možná to má úplně jinej důvod...

Musíme vůbec důvody znát? Není to prostě všechno tak, jak to je? A jestli jo, jak to vidět? Asi nijak, protože každá snaha nás od toho odvrací. A jak se nesnažit?

:)))

To je směšná představa. Nesnažit se...

Teď už mi věta z kraje článku: "Přiznám se, že je to třeba moje slabina" vyvolává na tváři úsměv. Někdy prostě člověk chce něco napsat a ono to nejde, protože jeho myšlenky nejsou ani trochu jasný. A takhle nějak to vypadá u mě, když jasnost myšlenek zmizí a přítomnej je chaos.

Stává se Vám to taky, že chcete něco napsat a nakonec je z toho jenom takovej generátor slov aka Jolanda, jako teď u mě? :)

Sort:  

Nad podobnou věcí přemýšlím čím dál častěji. Čím jsem starší, tak tím je to horší. Každá věc, kterou začnu dělat musí být dopředu naplánovaná a musí mít smysl. Musí zapadat do té skládačky, kterou jsem si vytvořil v hlavě (čti totální chaos, kterej se stejně úplně rochází z realitou :)) a už skoro nedokážu dělat věci jen tak spontáně a bez účelu.
Došel jsem k závěru, že jde o tikání hodin. Uvědomuji si jak je život krátký a že jsem v dost velkym skluzu, proto přestávám dělat věci bez smyslu, chci všechno stihnou.
Ale je to vlastně dobře? Ne, protože v hlavě se pak stejně pořád vracím do minulosti a vzpomínám, jak jsem dělal věci, které nedávali smysl, které byli spontání, bláznivé, ale vlastně jsem byl asi víc naživu, než teď.

Jo, vždycky když mi něco přišlo důležité pak jsem vygenerovala zběsilý zhluk slov, které dávaly smysl jen v mé hlavě. Teď už raději nevysvětluju a nesnažím se komentovat nebo popsat něco co mi příjde jako potenciální adept na rádoby náhodné generované slova.
I když tady taky někdy generuju chaosy..ono to hlavně asi nevadí. Kdo che doptá se kdo nehce nechá to být..a někdy to je sranda:) minimálně jen číst

Congratulations @bodie7! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 1750 upvotes. Your next target is to reach 2000 upvotes.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Hele protože je to program, když děláš něco jen tak tak tak některé programy obejdeš a máš možnost uvidět ty skryté... proto je automatické psaní super, speciálně pokuď tě baví zpětná analýza, ale je to strašně složité se to naučit :)

Ono je někdy celkem vyčerpávající držet nějakou myšlenku. Možná bych tohle (automatický psaní, jak říkáš) bral jako takovej brainstorming. Nechat mozek odpočinout. A třeba z toho něco vyleze. :)

ale jako všechno je třeba trénovat :)

Budu to schválně zkoušet :)

Účelovost jako jediná cesta za smyslem věcí je sama o sobě nesmysl, nemůže-li totiž mít něco jen smysl samo pro sebe a musí-li všechno smysluplné sloužit účelu něčeho jiného, pak i toto něco jiné by mělo sloužit něčemu dalšímu a stanovíme-li podmínku, že se nesmí utvořit kruh, je smysl všeho tímto vnímáním nemožné nalézat, protože je kdesi v nekonečnu. Řekneme-li si, že si věci mohou sloužit navzájem ve smyčkách, pak musíme i připustit, že mohou existovat věci takové, které jsou tu jen pro sebe samé, jelikož jsou svou smysluplností opírající se sama o sebe analogické smyčce vícera věcí, které si slouží navzájem. Nehledě na to, že je často snazší, než chovat se účelově, respektovat spontánně vyrostlý řád, který metodou pokus-omyl oddělil chyby od nechyb, mnohé nechyby smysl a účel nemají, jako například bradavky u mužů, ale jiné ano. Stačí snad věřit, že některé z nechyb účel mají, aniž bchom ho museli vidět.

Pěknej vhled, díky za něj!

Thank you so much for sharing this amazing post with us!

Have you heard about Partiko? It’s a really convenient mobile app for Steem! With Partiko, you can easily see what’s going on in the Steem community, make posts and comments (no beneficiary cut forever!), and always stayed connected with your followers via push notification!

Partiko also rewards you with Partiko Points (3000 Partiko Point bonus when you first use it!), and Partiko Points can be converted into Steem tokens. You can earn Partiko Points easily by making posts and comments using Partiko.

We also noticed that your Steem Power is low. We will be very happy to delegate 15 Steem Power to you once you have made a post using Partiko! With more Steem Power, you can make more posts and comments, and earn more rewards!

If that all sounds interesting, you can:

Thank you so much for reading this message!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62205.55
ETH 2397.85
USDT 1.00
SBD 2.50