Když už jsem u těch sýrů..

in #cesky6 years ago

IMG_20180602_191619.jpg

Když už jsem u těch sýrů...před týdnem jsem si po dlouhé době užil sýry vyráběné v bývalé části naší domoviny. Byť to byl docela hukot, dát si 600 kilometrů v pátek tam a to samé v neděli cestou zpět, vyrazil jsem na česko-slovenský "sobáš" do Slovenského ráje.

Svatba byla veselá, hlučná, s cimbálovkou, nesnesitelně patetickým předčítačem básní (fakt jsem myslel, že je to někdo z rodiny..ale nevěsta se ženichem shodně tvrdili, že se jim ho prostě jen nepodařilo odmítnout, tak jim věřím), moderní oddávající paní starostkou (pohovořila i o nevěře, něco v duchu, když se stane, stane se, moc se v tom nerýpejte, to je život), křepčícím davem a hlavně (k mé velké potěše) spoustouelmi dobrým výběrem jídla, které si na nic nehrálo, "jen" bylo pěkně domácí. Počínaje pagáčky (pro neznalce, to je něco jako naše škvarkové placky, ale nadýchanější a dovolím si tvrdit lepší:-)), korbáčky, krájenou slaninou a jakousi buchtou s bryndzou (velmi podobné balkánské sýrnici nebo kavkazskému chačapuri), završené haluškami a bryndzovými pirohy se slaninou a smetanou.

IMG_20180602_162533.jpg

IMG_20180602_163754.jpg

IMG_20180602_163800.jpg

Ochutnal jsem všechno a všechno bylo vynikající. Jsem fakt šťoura, uznávám bez mučení, ale tady jsem nenašel vůbec žádnou mouchu. Byl jsem už na hodně svatbách a hrozně málo člověk vidí, že by se snoubenci (nebo tlačící rodina) řídili pravdivým "méně je někdy více". Tady bylo všechno jednoduché, čisté, střídmá výzdoba, jen pár druhů jídel, super. Tak pokud chystáte svatbu, zkuste jestli by vás tenhle přístup neoslovil:-) Byl jsem moc rád, že jsem se nakonec nechal přemluvit a vyrazil. Na Slovensku se pořád cítím jako doma a je dobré si to čas od času připomenout.

PS: Kdyby mi Matkodurko pomohl identifikovat (ideálně i s receptem od babičky:-)) tu bryndzovou dobrotu na posledním snímku, byl bych velmi potěšen! :-))

Sort:  

Tak tohle je od tebe tak trochu bezohledné. Psát o takových dobrotách a ještě dávat fotky! ;-) :D Většinu z toho hodně moc rád a dlouho jsem neměl. Co naplat, zítra si jdu pro sádlo, udělám si škvarky a z nich potom pagáče. Hromadu pagáčů .. ..

Tak já se tedy omlouvám, ale mám radost, jestli se tu najde někdo, kdo má osvědčený recpt, který by třeba sdílel..neuděláš na to post..když to bude taková hromada...navíc z domácích škvarků...byla by škoda se nepodělit...tedy mě by to líto bylo určitě! :-)

nom nom nom...boze jak mi len tieto syry tu v Rakusku chybaju..

A s tym poslednym ti veru nepomozem, nikdy som nic podobne nejedol. Pokial bryndza tak bud halusky alebo pirohy. Skusil som googlit bryndzovy kolac a nasiel som toto: https://www.akosatorobi.sk/video/1435/slany-bryndzovy-posuch-recept

Přesně tak, chleba a sýry mi venku vždycky chyběly nejvíc. Díky moc, na pohled se to zdá podobné, ještě rozhodím další sítě a uvidíme, co z toho nakonec vylovím:-))

To prvni vypada jako ukrajinske pirohy. Cim to bylo plnene? Ten bryndzovy kolac taky neznam.

No bylo to plněné právě bryndzou a posypávaalo se to výpraženouo slaninou..moc dobré! Také mi to připomínalo pelmeně a ukrajinské masové a zeleninové knedlíčky.

My doma delame pelmeni plnene varenymi bramborami se syrem a zalevame je vysmazenou slaninou s cibuli. Je to vynikajici!!!! Ale nesmim to delat casto - manzel strasne kouka na minimalizaci tuku v jidle.

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 61388.48
ETH 2984.48
USDT 1.00
SBD 3.65