Hrajete si se svými dětmi?

in #cesky6 years ago (edited)

people-2557503__340.jpg

No ano, jsem poslední dobou jaksi kritický. Nejdříve Kájínek v televizi, pak Česká pošta, další nepovedená návštěva restaurace a teď zase děti. Slibuju, že tímto příspěvkem to končí. Zítra budu psát o dietě své ženy, která kupodivu funguje a pak mám v záloze jednu recenzi restaurace, kam si vás dokonce dovolím poslat:-) Tak to se mnou ještě dnes vydržte a od zítřka to zkusím trochu pozitivněji:-)

Jak už jsem tady psal, snažím se být ženušce své nápomocen a odebírat jí sviště seč mi síly stačí, aby se mohla povalovat nebo se, v lepším případě, věnovat něčemu bohulibému, třeba úklidu našeho skladiště.

Dost často to vyjde na ráno, ale vyrážím i odpoledne. Zatím to není na velké pochody, takže většinou jen nepohrdneme malým hřištěm, které máme za domem. "Houpy, houpy" se tam dá dělat docela obstojně, pískoviště a skluzavka také jsou a víc zatím není potřeba.

K mému potěšení jsem zjistil, že se na hřišti ráčí vynacházívati řada tatínku, jako jsem já, a to v průběhu celého dne a samozřejmě také mnoho maminek. Babiček a dědečků taky pár. Moje potěšení mělo ale velmi krátkého trvání, a to do okamžiku, kdy jsem zjistil, že dítě si na hřišti nehraje, ale chce, aby rodič pochodoval ze strany na stranu, případně točil kolotočem, stavěl bábovky, a prováděl další skopičiny, jen prostě sviště neopouštěl. O sociální interakci s ostatními rodiči tedy zatím nemůže být ani řeč. Oprášil jsem tedy mozkové závity, rovzpomněl se na různé říkanky a roztáčím kolo mlýnský a s kočkou dlabem kroupy a je to moc fajn.

Nevím, jestli je to mým věkem, že si dobře uvědomuji, jak pomíjivé jsou tyhle okamžiky a jak bezva je užít si co nejvíc, že o mě mé drahé robě tak opravdově stojí. Když koukám kolem sebe, mnoho rodičů nepobíhá, říkanky nedeklamuje. (Pochvala patří prarodičům, dědečkové i babičky pobíhají celkem obstojně:-)
Starší děti si "hrají", často téměř nekontrolovaně, často dost nebezpečně, dětské výkřiky "tati/mami hele, jak jsem vysoko; koukej kde jsem, co mám" a podobně, zůstávají nevyslyšeny. Tatínkové sjíždějí internet, maminky pokuřují (v lepším případě za plotem, v horším na lavičce u hřiště). Děti méně pohyblivé jsou usazovány do pískoviště neb je poměrně vysoce ohrazeno a jen tak nezdrhnou.

Nechci být soudce a lát matkám (otcům) na rodičovské, že jejich hlavní náplní má býti péče o dítě a nikoli sjíždění FB profilů kde koho nebo hraní her. Dobře vím, že někdy je to pěkná fuška a jít si na chvíli odfrknout a nechat dítě na hřišti "svému osudu" je jediná cesta, jak se z toho nezbláznit. Nemyslím ale, že je to potřeba každý den ráno i odpoledne, jak jsem toho často svědkem.

Samochvála smrdí, ale i tak.. já se domů vracím s pískem v botách a každou bábovku, i tu nepovedenou se snažím pochválit. Myslím si, že je to důležité a zájem je něco, co můžu jako rodič vždycky dát, i když budu chudý a ducha mdlého. Tak mě jen mrzí, že takhle zjevně nepřemýšlí všichni rodiče, nebo alespoň ne ti z našeho hřiště.

A co vy, máte/měli jste či plánujete to mít jinak? :-)

Sort:  

Planovala jsem to jinak, lepe, ale jsem sama celkem samotar a radsi ctu knihu a hresim na to, ze mam tri deti a zabavi se sami. Nastesti me tedy moc nepotrebuji, ani vlastne moc nechteji abych se jim do hry michala a asi nam to vsem tak vyhovuje... tedy doufam :D

Tak o tom nepochybuji. Ve třech by byl rodič na obtíž:-)

Asi bych zvolil přístup někde mezi. Dětem bych se snažil hodně věnovat, ale na druhé straně bych dával pozor, aby si mě moc nezotročily. To děti umí :-)

Souhlas:-)

U nás kupodivu fungovala nepsaná dohoda o rozdělení na samostatné a společné hraní. Na pískovišti jsme s ratolestmi moc nevysedávali a spíše brouzdali po okolní přírodě

Naše dítě je dost samostatné a už teď si umí hrát docela obstojně samo. K tomu článku mě vlastně inspirovali tři konkrétní rodiče. Jednak tatínek, ktreý chodil po hřišti, hlasitě telefonoval a jeho dítě se s brekem válelo po skluzavkou, ze které spadlo; tatínek, jehož dítě sedělo na střeše prolézačky (fakt vysoko a fak nebezpečně), který seděl k dítěti zády a jeho volání ignoroval a třetí, který sice někde na hřišti byl, ale jeho dítě si chtělo s někým hrát a když táta nebyl, vybralo si mě..běhalo za mnou jako pejsek ..po hodině už to bylo trochu moc... Tak jsem se z toho vypsal:-))

Proto jsem s děckama radši bloudil přírodou ;-)

Jistě to ocenili. Také raději sledujeme ptáčky a hrabem se v hlíně:-))

toto je top! najvacsia pravda..dotoho este tie mamicky, co dokazu zvalit za hod polku marlboriek 3 metre od pieskoviska a spaky hasit do piesku na kraji. Potom daju decku na veceru kolac alebo este lepsie nejake Jojo cukriky, lebo ved "bolo na ihrisku a musi doplnit energiu"....niesom rodic a isto budem aj ja robit chyby, ale niekedy mi to prijde uplny absurd co rodicia dokazu vyviest...

Podla toho co pises, ze starym rodicom ide pobehovanie po pieskovisku lepsie nez rodicom a ty to zvladas uz teraz ako rodic, tak potom rozmyslam ake stadium nastane u teba v pozicii toho stareho rodica - "vnuku/vnucko hele, jak jsem vysoko; koukej kde jsem, co mám"? :D

:-)) No vidíš, tak daleko jsem v myšlenkách nešel, ale je fakt, že s tím dítětem teď hodně přemýšlím o tom, jaká smyčka život je. Mám zároveň babičku, o kterou střídavě se setrou pečujeme..když se díváš, jak se ve světě pohybuje to malé dítě a moje stará babi, ty podobnosti nelze přehlédnout..takže jo, možná se vrátím ke skluzavkám! :-)))

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.029
BTC 69507.14
ETH 3707.13
USDT 1.00
SBD 3.37