Pasta á la carbonara

in #carbonara5 years ago (edited)


Dzisiaj w WEEKENDOWYM GOTOWANIU zrobiłem pastę á la carbonara, czyli makaron z boczkiem, cebulą, czosnkiem i sosem śmietanowo-jajecznym. Nie jest to identyczny PRZEPIS z tradycyjnym, ale w znacznej części na nim oparty. Zamiast wina użyłem pół szklanki piwa (bo nie miałem wina) i podobno oryginalny przepis mówi, że do sosu nie używa się śmietany i zamiast boczku powinno być podgardle. Miałem też dwóch gości na obiedzie, jeden, Kazimierz, z innej firmy, drugi Krzysztof, którego znam już od kilku lat. Obydwaj przeżyli :D. Krzysztof mówi (bo siedzi właśnie obok mnie sącząc drinka i przeszkadza w pisaniu jak może): "przeżyłem szok kulinarny"! Nie dopytywałem o szczegóły, zakładam, że pozytywny ;).
Pasta á la carbonara
Pasta á la carbonara - cebula i czosnek

Pasta á la carbonara - skład:

✓ 2 cebule
✓ 5 ząbków czosnku
✓ ok 40-50dkg wędzonego boczku krojonego (lub w całości)
|✓ ser żółty - w oryginale tarty parmezan lub pecorino - ja użyłem maasdamera z biedry
✓ 2-3 żółtka|
✓ śmietana 30%
✓ przyprawy: pieprz, sól tabasco (tabasco opcjonalnie, bo jak wiecie ja lubię ostrzej).
Pasta á la carbonara
Pasta á la carbonara - boczek

Pasta á la carbonara - przygotowanie:

Cebule obrać, drobno posiekać, zeszklić na oliwie. Dodać boczek i smażyć aż odparuje woda i tłuszcz. Pod koniec smażenia boczku z cebulą dodać bardzo drobno posiekany czosnek i smażyć przez 3-4 minuty na wolnym ogniu, często mieszając. W międzyczasie utrzeć na drobnej tarce ser lub jak w moim przypadku drobno pokroić ser w plasterkach i równocześnie gotować makaron na al dente. Do osobnego naczynia wbić dwa jajka, oddzielić żółtka i przełożyć je do miseczki. Do miseczki z żółtkami dodać śmietanę, ser, świeżo zmielony pieprz i wszystko bardzo dokładnie wymieszać. Według oryginalnego przepisu do sosu należy dolać białego, wytrawnego wina, a jako że go nie miałem, to dolałem pół szklanki piwa. Ugotowany makaron dodać do naczynia z boczkiem i cebulą - po uprzednim odlaniu całego wytopionego tłuszczu - i podsmażać przez około 5 minut. Do podsmażonego makaronu powoli wlać sos i gotować przez kilka minut często mieszając. Podawać posypane świeżą bazylią lub pietruszką.
Smacznego :).
Pasta á la carbonara
Pasta á la carbonara - smażenie boczku i cebuli

Pasta á la carbonara
Pasta á la carbonara - ser żółty posiekany

Pasta á la carbonara
Pasta á la carbonara - śmietana, żółtka i pieprz na sos

Pasta á la carbonara
Pasta á la carbonara - zalewanie makaronu sosem carbonara

Pasta á la carbonara
Pasta á la carbonara - gotowe danie


Posted from my blog with SteemPress : https://kuchniatruckera.pl/pasta-a-la-carbonara/

Sort:  

Congratulations @kuchniatruckera! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 50 upvotes. Your next target is to reach 100 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 57453.27
ETH 2928.75
USDT 1.00
SBD 3.67