18 Mart Çanakkale Zaferi Ve Şehitleri Anma Günü

in #canakkale6 years ago

Bugünün anısına Çanakkale Savaşında önemli rol oynayan kahramanlarımızın fotoğraflarını paylaşmak istedim
Maraşel Gazi Mustafa Kemal Atatürk2.jpg
Tarihe geçen “Ben size taarruzu emretmiyorum, ölmeyi emrediyorum. Biz ölünceye kadar geçecek zaman zarfında yerimize başka kuvvetler gelir, başka komutanlar hâkim olabilir” sözünü bu savaşta söylemiştir.Üstün savaş zekasıyla çok önemli rol oynamıştır.3.jpg
Henüz 13 yaşında...Fotoğrafın üzerinde bir not... "Gönüllü Bombacı" Başka bir bilgi düşülmemiş
6.jpg
Seyit Ali Çabuk Nam-ı diğer Seyit Onbaşı
Çanakkale’de 276 kiloluk top mermisini tek başına sırtlayıp İngiliz zırhlısını vuran kahraman.
8.jpg
57 nci Alay Komutanı Yarbay Hüseyin Avni Bey
Bütün alay savaş meydanında şehit düşmüştür. Hüseyin Avni Bey , karargâha düşen bir top mermisiyle şehitlik mertebesine ulaşmıştır.
Bu kahramanların anısına o günden beri Türk ordusunda 57. Alay bulunmamaktadır. 57. Alay, dünya üzerinde en çok madalya sahibi olan alay olduğu için dünyanın en kahraman alayı olarak nitelendirilmektedir.
640xauto.jpg
Nezahat Onbaşı (Baysel)
Gediz Cephesi'nde savaşın kötüye gitmesi bazı erlerin geri çekilmesine, kaçmayı düşünmesine sebep olur. İşte o noktada Nezahat Hanım'ın kahramanlığı devreye girer. Nezahat Hanım atıyla 600 kişilik bir alayın önünü keser, ''Ben babamın yanına ölmeye gidiyorum, siz nereye gidiyorsunuz!'' diye bağırır. Bunun üzerine askerler cepheye geri döner ve gediz cephesi alınır.Nezahat Hanım bu savaştan sonra onbaşı rütbesini alır fakat nezahat hanım bu rütbeyi kazandığında 12 yaşındadır.
24.jpg

28.jpg17.jpg
Ve onbinlerce gizli kahraman.RUHLARI ŞAD OLSUN

Sort:  

Adamsın reis böyle birşey lazımdı

Ne kadar büyük bir ecdadımız var ne kadar övünsek azdır, ne yapsak haklarını ödeyemeyiz.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60754.23
ETH 2913.09
USDT 1.00
SBD 2.31