Warzywa w sosie w stylu wschodnim z ryżem. Konkurs kulinarny 5

in #busy6 years ago (edited)

1.jpg

Zgłaszam danie obiadowe lub na kolację do konkursu kulinarnego #5.
Jest to mój pomysł na wegańskie danie, ja dodałem smażoną pierś z kurczaka z uwagi na to, że mi pozostał z poprzedniego dnia.
Zastosowałem tutaj przyprawy kuchni wschodniej, które podbiły mój żołądek i serce.
Ilość składników na dwie osoby.

SKŁADNIKI

  • czerwona papryka szt 1
  • żółta papryka szt 1
  • mała żółta papryczka chili szt 1
  • cukinia szt 1
  • małe pieczarki 250 gram
  • marchewka z groszkiem zielonym 700 gram
  • ryż 50 gram
  • olej rzepakowy dwie duże łyżki stołowe

PRZYPRAWY

  • sos rybny dwie duże łyżki stołowe
  • wino MIRIN trzy duże łyżki stołowe
  • sos hoisin dwie duże łyżki stołowe
  • sos śliwkowy jedna duża łyżka stołowa
  • sos ostrygowy jedna duża łyżka stołowa
  • olej sezamowy jedna mała łyżeczk

2.jpg

PRZYGOTOWANIE

Warzywa myjemy pod bieżącą wodą. Paprykę czerwoną i żółtą kroimy w paski, papryczkę chili w talarki. Z cukinii wykrawamy środek z pestkami a pozostałą zieloną skórkę kroimy w kostkę.

3.jpg

Gotujemy wodę w garnku w którym zagotujemy ryż na miękko według wskazań producenta.
Na patelnię wlewamy olej rzepakowy i po rozgrzaniu się patelni wrzucamy całe pieczarki, pokrojone papryki oraz cukinię. Dodajemy przyprawy oprócz oleju sezamowego, który będzie wlany dopiero jak wyłączymy ogień pod patelnią. Olej sezamowy nie lubi gorąca i może tracić swój aromat. Smażymy wszystko pod przykryciem na dużym ogniu przez około 10 minut.

4.jpg

Po 10 minutach wrzucamy marchewkę oraz zielony groszek, który jest już miękki (kupiony w słoiczku).

5.jpg

Mieszamy wszystko i smażymy jeszcze przez około 5 minut, cały czas na dużym ogniu.
Zdejmujemy pokrywę i teraz smażenie odbywa się bez niej aby nadmiar płynów odparował i pozostał nam gęsty sosik powstały z dodanych przypraw a przede wszystkim wino MIRIN powoduje zagęszczenie sosu, który będzie jak syrop.
Po następnych 10 minutach nadmiar wody powinien odparować , wtedy wyłączamy kuchnie
i dolewamy oleju sezamowego mieszając wszystko.

6.jpg

Na środek talerza nakładamy ugotowany ryż, a wokół umieszczamy usmażone - uduszone warzywa.
Tak jak pisałem na wstępie ja do ryżu dodałem usmażoną pierś z kurczaka, który mi pozostał.

Jest to danie typowo wegańskie, ale po dodaniu mięsa do ryżu będzie także dobre dla mięsożerców, którym i ja jestem, ale często jem same warzywa w ten sposób przygotowane.
Smak tej potrawy jest zaje...ty. Smakuje mi ten zestaw przypraw niesamowicie. Czuć lekką ostrość papryczki chili, oraz leciutki posmak słodyczy z sosu śliwkowego oraz piękny zapach oleju sezamowego. Smaki w tym daniu są wspaniałe.

Sort:  

Brzmi smacznie - z chęcią wypróbuję wersję wegańską :)

Polecam - jak ktoś lubi przyprawy kuchni wschodniej.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 63013.55
ETH 2460.64
USDT 1.00
SBD 2.64