MOJA DZIAŁKA #6. DO IT YOURSELF. ZRÓB TO SAM. Skalniak mojego pomysłu i wykonania od podstaw.

in #busy6 years ago (edited)

10.jpg

Na naszej działce wykopaliśmy studnie, aby mieć wodę bez względu na dostawy z zewnątrz. Jesienią woda jest wyłączana i do kwietnia oczekujemy na ponowne włączenie. Od sąsiadów dowiedzieliśmy się, ze woda jest dość blisko gruntu na naszym terenie i studnia nasza ma około 3-4 metry. Powstała ona z betonowych kręgów.
Z wykopu została spora ilość ziemi, a w większości jest to glina, więc. postanowiłem o wykorzystaniu jej na skalniak, który umiejscowiłem w narożniku i tam zacząłem zwozić wykopaną ziemię po studni, a było tego sporo
Na sam spód poszła glina, zaczęła powstawać coraz większa górka.

1.jpg

Na murek oporowy wykorzystałem pustaki po budowie, które przecinałem wzdłuż tak jak robiłem to budując grilla. Zrobiłem mały fundament pod ten murek aby był bardziej stabilny i na sam dół poszedł cały pustak, a wyższe kondygnacje powstały z pustaków już ciętych i tak powstała część od strony sąsiadów. Murek od wewnątrz gdzie znajdowała się ziemia został zabezpieczony folią, aby pustak nie przyjmował zbyt dużo wilgoci.

2.jpg

W dalszej części powstał murek od strony naszej działki i na samą górę została nawieziona ziemia, która nadawała się do nasadzeń. Jest to ziemia z naszej działki oczywiście. Podczas wszelkich prac w osobne miejsce odkładałem dobrą ziemię do takich właśnie celów.

3.jpg
4.jpg

Powoli kończę skalniak i wtedy moja małżonka zaczyna go obsadzać czym tam chce.
Na wierzch idzie agrowłóknina aby jak najmniej wszelkich chwastów znajdowało się na skalniaku. Na nią kładziemy wselkiego rodzaju kamienia, a nie są to zwykłe kamienie, ponieważ przywożone są one przez nas z różnych zakątków naszego kraju.
Mam tam kamienie z samego Kasprowego - nikomu nie mówcie, nie wolno, ale my to zrobiliśmy szybko:) z Beskidu Śląskiego oraz wielu innych miejsc.
Ponadto mam kamienie z Włoch, Hiszpanii, Anglii, Niemiec, Szwajcarii oraz z głębokiej ziemi od kuzyna górnika, który specjalnie dla nas parę lat temu przywiózł nam dwie dość spore skałki węgla kamiennego, o który dbam i zabezpieczam go lakierem bezbarwnym aby nie zmurszał.
Znajomi wiedzą, że nasz skalniak ma spore wymogi co do tego co ma na swoim grzbiecie i pomagają nam w uzupełnieniu kamyczków.

5.jpg

Brzegi skalniaka obklejam własnoręcznie wykonanymi płytkami betonowymi, tak samo jak grill z tym, że płytki na skalniak są o innej strukturze.

6.jpg

7.jpg

Od strony jednego z sąsiadów postawiłem pergolę drewnianą zaimpregnowaną przez ze mnie impregnatem chroniącym drewno. Powoli zaczynam kończyć obklejanie skalniaka.

8.jpg

Teraz moja kochana małżonka stwierdziła, że chce sama pomalować skalniak co uczyniła i wyszło jej bardzo ładnie.

9.jpg

10.jpg
I tak oto prezentuje się nasz skalniak, który w tym roku będzie przechodził pierwszą renowacje i lekką przebudowę oraz dodana będzie mała fontanna z trzema żabami grającymi na różnych instrumentach z których będzie wypływała woda.
Na skalniaku znajduje się nocne oświetlenie, które także w tym roku będzie wymienione na nowe.

Sort:  

Efekt jest na prawdę piękny :) super pomysł z wykorzystaniem ziemi z wykopanej studni

Dziękuję. Cieszę się, że tak wyszło.

Piękny skalniak :) Dużo pracy Was kosztował ale było warto, na pewno macie z żoną wielką satysfakcję.

Nie chwaląc się, każdy chwali naszą włożoną pracę w ten skalniak. Dziękuję i pozdrawiam.

Nie dziwię się wcale :) I napisałeś o skalniaku z dumą i uczuciem, tak to odebrałam. A zbieranie kamieni to rewelacyjny pomysł!

Pomysł z kamieniami z różnych miejsc to inicjatywa mojej kochanej żony.

Super ten twój skalnik .....,też bym chciała taki.....:)

Wszystko powolutku można zrobić. Mi to zajęło sporo czasu, tak to jest jak kilka prac wykonuje się w jednym czasie. Budowa domku, skalniak grill i kilka innych rzeczy. Warto to robić aby później móc cieszyć oko.

Genialny efekt...

Dziękuje ślicznie i pozdrawiam.

przepiękny ten skalniak, podziwiam!

i jakie historyczne Kamienie :)

Dziękuję za miłe słowa. Pozdrawiam.

Piękna kompozycja :)

Dziękuje za słowa uznania i pozdrawiam.

Super efekt , gratulacje.Napewno kosztowalo to duzo godzin pracy.Pozdrawiam.

Oj tak sporo czasu to kosztowało, ale warto było. Pozdrawiam.

Ale efekt WOW....:) super

Dzięki. W tym roku nastąpi mała regeneracja skalniaka. Trzeba go trochę odnowić. Pozdrawiam.

Dopiero teraz widzę ten post! Jakże pieknie wygląda Wasz ogród i skalniak! Gratuluję! Tam dopiero się odpoczywa :)

Na takiej działce to bardziej jest sporo pracy. Wszystko strasznie szybko rośnie, ale jest i czas na odpoczynek. Dzięki i pozdrawiam.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 59696.83
ETH 2363.30
USDT 1.00
SBD 2.55