Jajka po szkocku oraz jajka na bekonie. Temat konkursowy #pl-kuchniakonkurs #8

in #busy6 years ago (edited)

Obecnie jestem na urlopie w Anglii a konkretnie w Walii w miejscowości Brexham i dlatego do konkursu wybrałem dania które Anglicy lubią i zajadają się. Pierwszym daniem jest jajko po Szkocku, które można kupić w całej Anglii w każdym sklepie czy stacji paliw oraz jajko na bekonie.

5.jpg

Jajko po Szkocku

PRODUKTY na cztery dorosłe osoby oraz trójkę dzieci.
Wszystkie produkty oryginalne angielskie, zakupione w tutejszych sklepach, ale skąd przyszły do sklepu to niestety nie wiadomo.

  • 13 jajek
  • 0.5 kg mielonego mięsa wołowego
  • 0.5 kg mielonego mięsa wieprzowego
  • bułka tarta
  • mąka
  • olej do smażenia
  • sól i przyprawy do smaku
    ()

01.jpg

Na początek gotujemy 11 jajek dużo wcześniej, żeby zdążyły o![1.jpg]
stygnąć.
Do mięsa mielonego wbijamy jedno jajko, przyprawiamy i mieszamy wszystko razem.
Ugotowane jajka i ostygnięte oblepiamy mielonym mięsem. Ja na jednej dłoni kładę mięso i ugniatam na płaski placek, a następnie kładę na wierz jajko i oblepiam resztę jajka.

2.jpg

Taka kula ląduje w mące, a następnie w jajku i obtaczamy na koniec w tartej bułce. Obtoczone kule wkładamy do rozgrzanego oleju w garnku lub jak ktoś posiada to we frytkownicy, które smażymy około 5 - 10 minut. Mięso smaży się szybko ponieważ mięso na jajku ma małą grubość.

3.jpg

Usmażone jajko po Szkocku podałem rodzinie z ziemniakami oraz surówką z kapusty pekińskiej. Był to nasz obiad w dniu dzisiejszym.

4.jpg

JAJKO NA BEKONIE

Drugie danie jakie przyrządziłem wczoraj na kolacje jest szybkie i wymaga niewielkiego wkładu pracy.
Zakupiłem oryginalny bekon przygotowany do tego dania i jest on pokrojony w cienkie plastry.

02.jpg

Potrzebne produkty na cztery osoby.

  • 12 plastrów pokrojonego bekonu
  • 8 jajek
  • pieczywo tostowe, ilość według własnych potrzeb
  • sól i pieprz
    Do wykonania najlepiej uruchomić dwie patelnie i na jednej smażymy trzy plastry bekonu, a na drugiej jajka.

03.jpg

W tym samym czasie uruchamiamy toster i pieczemy tosty.

04.jpg

Bekon oraz jajka i tost gotowe są w tym samym czasie po zaledwie 3 - 5 minutach.

05.jpg

W taki oto sposób dogadzam sobie będąc na urlopie w Walii.
Pozdrawiam i życzę smacznego.

Sort:  

jajka wyglądają obłędnie :) zajadałabym :)

Takie jajo w koszulce z mielonego to dość pokaźny posiłek i oczywiście smaczne jest takie danie. Pozdrawiam.

Oj mniam. Warto trochę czasu poświęcić. Zawsze to coś innego. Pozdrawiam.

Matuchno kochana, wszystko tu lubię i chętnie bym zjadła. Uwielbiam jajka pod każdą postacią i ze wszystkim.... mniammmmm :P Absolutnie pierwsze miejsce i milion punktów.

Zjadłem to danie około 15 tej teraz jest 20 ta i nada jestem najedzony. Syty taki posiłek.
Pozdrawiam.

Uwielbiam jajka pod wszelką postacią ..... pysznie wyglądają....

Mam tak samo, jem sporo jajek. Zawsze można coś nowego spróbować. Pozdrawiam.

Jajka po szkocku to rewelacja! :)

Dzięki. Pierwszy raz spotkałem jajka w taki sposób podane. Najpierw kupiłem w sklepie i spróbowałem. Posmakowało mi i postanowiłem zrobić je samemu. Udało się i jestem zadowolony - wszystkim smakowało.

Bardzo atrakcyjne danie! Polałabym to mięsiwo jeszcze jakimś sosem;)

Do tych jajek Anglicy stosują sosy majonezowe, ale jak kto lubi.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64106.00
ETH 3129.71
USDT 1.00
SBD 4.16