İlk Hafta Geride Kaldı.

in #busy6 years ago (edited)

kids-2985782_1280.jpg
Görsel

Merhaba Arkadaşlar.

Yeni Eğitim ve Ögretim yılımız geçtiğimiz Pazartesi günü başladı. Öncelikle bütün çocuklara, yeni eğitim ve öğretim yılında başarılar diliyorum.

Okulun ilk günü biraz yoğun tempolu geçti. Çocukların okul servisi ayarlandı. Kitaplarıydı, defterleriydi derken bir haftayı geride bıraktık.

Daha ilk günden 3. sınıfa giden oğlum demesin mi "Baba matematikten 14. sayfadan 22. sayfaya kadar ödev var. Yardım eder misin?" Bunu duyduktan sonra anladım ki çok yoğun bir dönem bizi bekliyor. Akşamları ödev yapmaktan inanın birbirimize vakit ayıramıyoruz.

Dünyanın en iyi eğitim sistemine sahip olan Finlandiya'da ev ödevi diye bir şey yok. Okulun ilk 6 yılında hiç bir sınav yok. Rekabet diye bir şey yok. Bütün okulları eşit. Biri diğerinden üstün değil.

Ama bizim ülkemizde devletin verdiği kitaplar yetmiyor. Ayrıca başka başka setler aldırılıyor. Onlardan da ödev yapıyoruz.
Ben buna kesinlikle anlam veremiyorum. Arkadaş, devlet vermiş çocukların kitabını zaten. Sen o aldırdığın setlerle çocuğu dahi mi yapacaksın? Sihirlimi bu setler?
Tamam lise öğrencileri için ek kitaplar , soru bankaları falan aldırırsın. Onu anlarım. Ama 3. sınıfa giden çocuğa bir yığın ekstra kitap aldırmanın ne anlamı var? İnanın işin parasında değilim ama alacaksanız bu parayı, öğrencilerin biraz sportif faaliyetleri için alın. Oyun oynayacakları ortamlar, güzel vakit geçirecekleri alanlar için alın. Adı üstünde 'çocuk' bunlar.
Hiç bir çocuk 'ödevi bitirmem lazım. Yoksa öğretmen kızar' diye ağlamamalı bence.

Ben bir veli olarak eğitim sistemimizin bana göre yanlış olan yönlerinden biraz bahsetmek istedim. Değerli vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ederim.

Kalın Sağlıcakla...

Sort:  

@maonx, I gave you a vote!
If you follow me, I will also follow you in return!

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @maonx.

Congratulations @maonx! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

kesinlikle haklısınız küçük yaştaki çocuklara o kadar ödev veriyorlar ki bunu velinin yaptığını bilerek hem de..
ben ve annem de küçük kardeşimin ödevini az yapmadık.. buna mecbur bırakıyorlar keşke Finlandiya'daki eğitimi araştırsalar haftanın bazı günleri belli vakitlerde okulda olduklarını görseler..
belki de çocuklar okula seve seve giderdi..

Aynen. O kadar çok ödev veriyorlarki bazen, birlikte yaptığımız halde geç saatlere kadar ancak bitirebiliyoruz.

Hele ben ne uğraştım çocuklar büyüyesiye kadar o proje performans ödevleriyle...
Sinir harbi geçiriyorduk son vün söylüyorlardı bir de...
Gece yarılarına kadar proje performans yetiştirmeye uğraşıyorduk 😂

Birde evde iki çocuk varsa okuyan vay gele halinize. Dediğiniz gibi, tam bir sinir harbi oluyor.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by maonx from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

İlginiz ve desteğiniz için çok teşekkür ederim.

Merhaba. Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır. Traile katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

İlginiz ve desteğiniz için çok teşekkür ederim.

Oh very cute (≧∇≦)/

Posted using Partiko Android

Thank you very much @janan.

Congratulations @maonx! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Very thanks.

Congratulations @maonx! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64058.80
ETH 3150.15
USDT 1.00
SBD 3.99