Poetry 16 # Awak

in #busy6 years ago

Awak


FB_IMG_15176830628113566.jpg


Awak..
Sudah lama saya tak dengar kabar awak,
Apakah awak baik2 saja?
Awak kapan pulang ke sini lagi?
Saya rindu awak..
Awak..
Sudah lama kita tak jumpa,
Sudah lama kita tak komunikasi,
Saya kesepian awak.
Awak..
Saya Rindu nasehat awak,
Saya ingin awak bisikkan kabar awak di telinga saya lagi,
Saya rindu nak komunikasi dengan awak,
Saya rindu nak tertawa dengan awak,
Saya rindu nak belajar ilmu agama dengan awak,
Saya benar-benar rindu awak.
Awak..
Sampai kapan saya harus menunggu?
Sampai kapan awak akan memberi kabar lagi untuk saya?
Saya selalu berdoa agar awak cepat kembali,
Saya selalu doakan agar awak baik-baik di sana,
saya doakan awak tak lupakan saya.
Awak..
Waktu menjadi saksi
Bulan dan bintang menjadi saksi
Menjadi saksi bahwa saya sangat rindu awak.
Awak..
Saya akan tetap menunggu awak kembali,
Walau kembali bukan untuk saya,
Namun saya tetap setia menanti.
Karna saya sangat ingin awak tau,
Kalau awak begitu berarti buat saya.
Awak..
Tiada orang yang begitu mengertikan saya selain awak
Orang lain pun takkan sama seperti awak
Awak yang mengajari pertama kali saya hijrah,
dan awak adalah orang yang ke pertama dan terakhir yang membuat ana bahagia.
Awak..
Saya benar Rindu..
Kita menatap langit yang sama
Sujud pada bumi yang sama
Kita jauh di mata
Dekat di doa.
Itu kata awak kan?
Dan janji saya dengan awak akan saya tepati dalam doa..


karya
Raudhatul Jannah


Follow Me @ancommunity

Sort:  

postingan yag sangat bagus kak @ancommunity
if you can visit to my post

Terimah kasih @rizkigold telah mengunjungi tulisan kami
Semoga kedepan kita dapat bekerja sama dan menjalin tali silaturrahmi menggunakan steemit ini

good post
Please upvote

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66360.61
ETH 3420.45
USDT 1.00
SBD 2.63