Prezent diy

in #busy7 years ago

***

Chyba każdy się zgodzi że spersonalizowany prezent jest wart więcej niż najdroższy przedmiot bez wartości osobistej. Jeszcze lepiej gdy taki prezent wykonamy samemu!

***

Pewien czas temu wpadłem na pomysł oryginalnego prezentu dla osoby, która wyjechała z miasta rodzinnego na studia.

Tym przedmiotem jest mapa, przedstawiająca rodzinne miasto oraz okolice, nie jest idealna ale na skompletowanie prezentów miałem trzy dni.

Wydruk zrobiłem w drukarni, sam obrazek miał wymiar A3 ale zapomniałem zrobić spady i aby nie uciąć części obrazka wydrukowali na większym formacie.

Za gotowy produkt zapłaciłem 5ZŁ na papierze kredowym 300g/m^2

***

Taka mapa może być również ciekawym elementem wystroju jeśli dużo podróżujemy.

Wykonanie

Największym problemem było znalezienie odpowiedniej mapy, nie tylko jej typ i wygląd się liczył ale również rozdzielczość gdyż do druku plik powinien mieć 300ppi.

Mapę pozyskałem z strony https://www.openstreetmap.org/

Gdyż te mapy działają na wolnej licencji, aby uzyskać odpowiednią rozdzielczość ostateczną mapę poskładałem z kilku mniejszych plików.

Kompas pobrałem z darmowego stocka, a font o ile pamiętam to nasz polski, darmowy "Lato"

http://www.latofonts.com/lato-free-fonts/

Na koniec wystarczy dociąć wydruk, oprawić w ramkę i gotowe!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63665.23
ETH 2621.19
USDT 1.00
SBD 2.77