Man kan ju undra i vilket annat sammanhang

in #brannlands7 years ago (edited)

det är bra att vara så här vanvettigt envis. Tänk om de gällt träning! Jag har börjat sticka en mössa uppifrån och ned. Det heter sotarmössa av nån anledning. Jag har rivit upp efter 8 varv ungefär 10 gånger. Jag har lagt ner säkert 5 timmar på den här mössan och fortfarande har jag inte fattat grejen. Folk på nätet tackar för mönstret och beskriver hur fina mössorna blir och jag tror dom ljuger. Nu har jag lyckats engagera en kvinna som säger att hon fattar hur hon ska läsa beskrivningen och hon har kommit längre än vad jag gjort. Hon säger att efter varv 8 börjar hon om på varv 4 men det säger ingen annan. Så nu ska jag testa den varianten. Jag kan inte ens ha på radion som spelar upp en dokumentär som handlar om Aftonbladet och de manliga typerna som jobbade där på 50 talet. Kvinnorna hade det inte lätt då heller och inte har det blivit mycket bättre med tiden.

Ja, annars har jag kommit på att jag ska göra en karta över vilka ställen jag vill besöka. Jag har klart med några restauranger i USA och Singapore. Sen vill ju mina äldsta vänner ha besök i Awassa i Etiopien. Dom säger att jag kommer att ångra mig om jag inte kommer innan dom dör. Dom har t o m byggt ett gästhus. Nu kommer dom hem igen i januari så det måste bli efter dom åkt tillbaka igen.

Fotot föreställer min sotarmössa och Iscider från Brännland - mest bara för att färgerna var så snygga ihop men också för att Iscidern var riktigt god. Speciellt med pannacotta med hjortronsylt som vi åt igår.

Sort:  

Kommer de till Umeå i Januari? Vi får planera en resa tillsammans till Etiopien allihopa :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 58139.39
ETH 2454.15
USDT 1.00
SBD 2.36