Kuyucaklı Yusuf *** Kitap Sever

in #book6 years ago (edited)

Herkese Merhabalar,

IMG-20180106-WA0010.jpg

Ve yine yeniden bam başka bir eseriyle Sabahattin Ali.

Öykü yazarı olarak bilinen yazarımızın ilk romanı.

Sabahattin Ali den Kuyucaklı Yusuf

Kitabı çok okumak istiyordum ama bu kadar etkileneceğimi tahmin etmemiştim, bayıldım.

Dizi, film izlerken etkilenir ağlanır da kitaptan etkilenmek bambaşka bir his.

Kuyucaklı Yusuf'un hikayesi, anne babasının vahşi bir şekilde öldürülmesi ile başlıyor.
Olay yerine giden kaymakam, cenazelerin başında bekleyen Yusuf'u görüyor ve başka bir akrabası olmayan bu çocuğu evlatlık ediniyor.
Çok akıllı olmayan sessiz ve soğuk biri Yusuf. Sessizliği derin ve etkileyici. Okumak yerine zeytin bahçesinde çalışanların başına duruyor. Ancak tabiri caizse bir baltaya sap olamıyor. Bir şeyler yapacak güçte ve kuvvete olduğunu düşünüyor fakat harekete geçemiyor. Zengin ve güç sahibi insanların yaptığı kötülüklerin, ahlaksızlıkların yanlarına kar kaldığı aynı zamanda sırf bu kişilerin zengin olduğu için itibar gördüğü bir dönem.

Yusuf bu insanlardan fersah fersah uzak.
Bu tür kişilere itibar edenlerden birinin evin hanımı olması ve kızını karakter yoksunu birine uygun görmesi Yusuf'u bu denklem içine sokuyor. Kaymakamın ölümü, geçim derdini beraberinde getiriyor.
Yusuf'un para kazanmak için çabalarına, uzak köylere aracılığına rağmen eve doğru düzgün ekmek götüremeyişi rahata alışan ve eski günlerini arayan evin hanımının, evi eğlence merkezlerine çevirip, daha 15 yaşındaki Yusuf'un sevgili karısını aynı zamanda kızını erkeklere meze yapmasını engelleyemiyor. Yusuf daha önce yapması gereken şeyi, başka diyarlara gitmeyi sevgili karısını toprağın altına koyduktan sonra başarıyor....

IMG_20180415_000337.JPG

Ayinedir bu alem, her şey hak ile kaim
Mir'atı Muhammedden Allah görünür daim.
( Her şeyin Allah sayesinde ayakta durduğu bu alem bir aynadır.
Muhammed'in aynasında daima Allah görünür.)

"Fakat her şey geçer, her şey unutulur. Kendini bir felâketin içinde kaybetmenin mânâsı yoktur. İnsan birazcık da kalender olmalıdır!"

''O gelmez artık!'' dedi.
''Nereden biliyorsun?'' dedim.
''Gidişinden belliydi!'' dedi.

Yaramın nerede olduğunu bilmiyorum. Yalnız bir yerlerim acıyor. Çok acıyor...
Sonra canım çekilir gibi oluyor.. Ama durmayalım.. Çabuk gidelim!

Kitabı okumanızı kesinlikle tavsiye ederim. Kitap okumayı sevmiyor iseniz filmi de çekilmiş daha önceden ben bilmiyordum, onu da izleyebilirsiniz.

Sabahattin Ali hayranlığım katlandı :)
Hoşça kalın ..
Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Sort:  

Yazınızı çok beğendim, içerik ve anlatım güzel olmuş emeğinize sağlık:) @trliste de postunuzu önermek isterdim, belki seçilebilir.
Trliste kurallarına göre tr tagını başa alırsanız önerebilirim:)

Çok çok mutlu oldum teşekkür ederim 😊 TR tagını başa aldım

Sanırım busy den paylaştığınız için olmadı tr tagı başta gözükmüyor. Olsun bir dahaki yazılarınızda inşallah😊 Türk topluluğu olarak büyüyebilmemiz için tr tagının başta kullanılmasına özen gösteriyoruz.

Sanırım o yüzden :( üzdü. Bundan sonra öyle yaparım bende çok teşekkür ederim yine de

selamlar. kuyucakli yusufu bundan bir yil önce okudum. cok hüzünlü bir romandi. okumayi sevenlere bende tavsiye ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63330.55
ETH 2645.93
USDT 1.00
SBD 2.82