Patutkah Saya Mendisiplinkan Anak Saya..???

in #bm6 years ago

Tugas saya sekarang adalah menjaga bayi saya dengan selamat, dan dirangsang. Bayi yang merangkak mungkin cukup lama untuk membuat kesalahan, tetapi dia tidak cukup lama untuk mempelajari perbezaan antara yang betul dan yang salah. Disiplin sebenar adalah jenis yang mengajar pengajaran dan perubahan tingkah laku serta perlu menunggu.-menurut dari baby center.

B26C74B4-D1D5-4684-866D-43EDB78A7EC8.jpeg

Walaupun bayi saya tidak dapat memahami apa itu disiplin, ini adalah masa yang tepat untuk memulakan teknik amalan yang akan bekerja pada masa akan datang. Apabila dia menarik kord lampu atau menyedut pada tombol stereo, tegas mengatakan kepadanya "tidak" dan dengan cepat mengarahkannya ke aktiviti yang lebih selamat. Dengan mengalih perhatian yang singkat, dia akan segera melupakan masalah.

Tidak kira apa yang dilakukan oleh bayi saya..memukul anak dan berteriak pada anak adalah tidak sesuai. Disiplin yang kasar akan hanya menakutkannya bahkan boleh menyebabkan kecederaan. Goncang bayi juga boleh menyebabkan kerosakan otak sepanjang hayat atau kematian. Sekiranya saya berasa marah,saya akan meletakkan bayi saya di tempat yang selamat, seperti buaiannya atau bermain di halamannya, dan berikan rehat yang secukupnya untuk tenang.

Saya menangkis banyak masalah dengan memberikan bayi saya tempat yang selamat untuk diterokai. Babyproofing dirumah saya merangkumi saluran, meletakkan perkara-perkara berbahaya dari luar jangkauan, menyekat tempat di "luar" dengan pintu bayi, dan sebagainya. Ini adalah cara terbaik untuk memastikan kelakuan yang baik. Daripada mencari peluang disiplin pada masa ini, saya mencuba untuk menikmati dan menghargai daya tarikan bayi saya dengan dunia.


2A76DA47-CFF0-4487-85B5-93CE9F9D8327.jpeg

Sort:  

You've been upvoted by TeamMalaysia community. Here are trending posts by other TeamMalaysia authors at http://steemit.com/trending/teammalaysia

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote for witness

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 65053.86
ETH 3538.17
USDT 1.00
SBD 2.39